Hittar inte mina gamla trådar, blir en ny.. Ser att jag varit medlem här i drygt sex månader. För sex månader sen tänkte jag att jag måste sluta dricka, sluta låta a styra mitt liv. Det har gått sådär... Vita perioder har blandats med perioder av alkohol varje dag, både bland vänner och smygdrickande hemma. Jag är rädd, rädd för att jag inte ska klara att släppa taget om a, min enda vän som alltid ”finns för mig”. Finns där för att ta bort ångest och oro, hjälpa mig att känna mig glad för en stund, tysta mina destruktiva tankar och hjälpa mig att sova. Jag är rädd för vad jag ska göra av alla känslor ich tankar om jag inte får hjälp av a. Samtidigt vet jag att jag är ute på en farlig väg.

Nu ber jag om lite hjälp och pepp från er på forumet. Ingen irl vet om mitt beroendeproblem och kan därför inte hitta någon hjälp i verkliga livet.

Har läst mycket här och blir så inspirerad av Amanda, Mary Poppins, Mirabelle, Emma79, Jojo (som började försöka samtidigt som jag och hållit sin nykterhet.. wow..) och många andra... Kan ni så borde ju jag kunna? Eller? Jag måste iaf försöka för jag är så trött, så otroligt trött på allt (ffa mig själv), sliten, ledsen och allmänt livstrött. Hoppas att nykterhet kan hjälpa mot några av de känslorna.

Kram till alla er som kämpar där ute!

Fibblan

Skrev till dig igår Jasmine. (?) Måste missat spara-knappen..?. Vad dumt, men det jag ville ha sagt är att jag tycker du jobbar på så bra❤️! På 5e dagen av nykterhet idag?!
Snart en vecka..??! Förstår vad John menar med att det kan bli för mkt, samtidigt som det verkligen är till hjälp att fokusera på annat när man ska bryta den destruktiva vanan.. Imponerad också av din morgonträning!! Och du märker redan att du också ser piggare ut, att kroppen känns starkare OCH det viktigaste av allt tänker jag, som är så skönt att höra:
lite mer hopp om framtiden ?!
Fortsätt, håll i - nu är det fredag och helg..kanske mer tankar på A och sug (konstigt egentligen när jag förut inte brydde mig särskilt om vilken veckodag det var..) Hur har du det med det?
Hoppas du kan se 1 vecka som en första milstolpe ?! Du är snart där..
Hejar på dig❤️!
Stor kram
/Fibblan ?.

Är imponerad! Jisses vilken bra disciplin du har! Bra kämpat!??✨
Härligt att höra att du är lite på G nu! Så glad för din skull ? som du kämpar!!
Ha en fin helg nu! ☀️☀️☀️

Kram PimPim?

Allterbra

Du är stark och har riktig bra disciplin när det gäller träning och sånt. Du får ge alkoholen samma fokus, dvs ge fan i den i all framtid och använd din disciplin ?
Trevlig helg, syns på gymmet 06.00 i morgon ????

Hoppas att du får en fin helg, som blir precis så som du vill. Önskar dig lite medgång nu, det är du värd, fina du. Du är bra, glöm inte det.

Kram

… men kl 11. Precis hemma efter ett pass med löpträning. Promenerade till gymmet så fick även lite sol på näsan. Jag räknar till fem vita dagar nu och det känns så bra! Vad som känns mindre bra är att jag var på en begravning för en nära anhörig igår.. så sorgligt.... någon som gick bort för tidigt. Det påminner mig om att vi måste ta tillvara på varje dag och där ingår definitivt inte att simma bort i en dimma i soffan. Eller dricka så mycket på en bar att man ramlar och slår huvudet. Suck.

Disciplin, ja det är inget jag har så stort bekymmer med;) Annat än när det gäller alkohol. Och Fibblan, det är alltid svårare på fredag och lördag eftersom alkohol är så naturligt bland mina vänner. Alltså, inte att man dricker mycket, men 1-3 glas vin till en middag eller på en bar är normalt socialt drickande i min bekantskapskrets och den självklara frågan är ofta "Ska vi ses och ta ett glas vin?". Jag har skrivit det förr, att de svåraste situationerna för mig är när jag träffar en eller ett par vänner, inte på större fester eller AW.

Ha en fin lördag alla forumvänner! Kram <3

Nejlika

Att förlora någon nära är tufft.
Men du har rätt. Vi har behandlat våra kroppar med alkoholen som om det alltid finns en morgondag. Det gör det inte alltid och det kan man man smärtsamt bli påmind om ibland.

Skönt att du trots sorgen verkar ha tagit väl hand om dig själv och vill säga stort grattis till fem dagar!! Nu är du verkligen igång! ? ? Önskar dig en fin söndag ?

Kramar Nejlika

Ja visst är socialdrickandet det jobbigaste. Jag känner mig galet osocial nu. Träffar inte alls lika många vänner så som jag gjorde i höstas. Men det har ju en naturlig orsak nu med. Jag är galet trött.
Jag kan inte dricka 1-3 glas vin. Måste ha grundat innan med en flaska för att klara det isåfall. Min tanke är att det måste vara fler än jag som gör så bland mina vänner... eller är jag bara den enda?
Hoppas du haft en bra helg Jasmine! Med härlig träning och allt annat ✌???

Kram PimPim ?

Så jobbigt att mista någon nära. ? Otroligt stark att gå igenom det jobbigaste nykter. Du är stark. Hoppas att du kan känna stolthet över dig själv mitt i allt det svåra.

Allterbra

Hur går det för dig ?
Det är tyst, men du kanske har fullt upp med träning och annat som är nyttigt ??

Allterbra

Hur går det för dig ?
Det är tyst, men du kanske har fullt upp med träning och annat som är nyttigt ??

Tänker på dig, men hoppas på att det är som Allterbra skriver. ?

Hör av dig när du vill och orkar.

Kram

Ville se hur det är med dig Jasmine. Alla gånger du funnits där för mig och visat att du tänkt på mig❤️Jag hoppas innerligt att din frånvaro här bara betyder att ditt liv fylls av mänsklig verklighet, den där alkohol inte har något utrymme, tänker på dig???‍♀️

Nu har jag kommenterat i flera trådar och skjutit så länge jag kan på att skriva i min egen. Jag måste ju vara ärlig här eftersom jag inte har någon att prata med irl. Efter fem dagar nykter så var jag bjuden på middag av en ny dejt på lördagen och då blev det vin. Jag borde ha kommit upp med någon nödlögn, men så blev det inte. Ångest på söndagen och känslan av att ha "misslyckats". Sen har det bara gått utför. Har dessutom blivit sjuk och varit hemma från jobbet i tre dagar, någon infektion med snuva, huvudvärk och ont i leder. Jag känner mig helt under isen och vet inte riktigt var jag ska börja. Samma visa som förut alltså.... det var det där med den repiga skivan som hakar upp sig.

Tack för att ni finns här och kommenterar- Nejlika, Vinäger, FinaLisa, Amanda, PimPim, Fibblan, Gamlahäst, Allterbra…. ni betyder så mycket för mig ❤️

Jag förstår inte varför det blir så här när allt skulle kunna vara så bra... Jag vet ju att livet utan alkohol är så mycket bättre!

Kramar till er alla❤️! Imorgon börjar en ny vecka med nya möjligheter! Nu kör vi ;)

bubbelgum

Ja eller hur! Jag har inte druckit något sedan den sista februari och nu kissar jag konstant. Har ni fått göra det? Kan det beror på att var samlat vätska av alkoholen eller ngt annat? Det är på en problematiks nivå just nu, inga UVI - känningar, men kan också vara mitt myom som tycker på blåsan eller att jag dricker mkt vatten.. Jag tror att jag ska våga be min läkare om Naltrexon för jag vill kunna dricka vin framöver och vill ha en krycka. Tar beslut när jag varit nykter ett par veckor till. Ha en fin söndag på er! Ta stöd av varandra om ni känner sug!