Jag är alkoholist, behöver hjälp!

Westie

Gunnar,

Tråkigt läge MEN det är en omvälvande situation för er båda.
Din fru behöver distans till det som hänt och det du kan göra är att hålla dig nykter.
Mitt förhållande hängde mig ovetande på en skör tråd under tiden jag drack - det gjorde det även en tid efter sanningen kom upp i dagen och inte längre drack.
Detta är en sorg för henne och hon behöver tid att bearbeta, kanske hon kommer tillbaka eller inte - men det är hennes val.
I vårt fall som trillat dit är valet enkelt antingen slutar vi dricka och skapar oss ett nytt liv eller så fortsätter vi tills vi förr eller senare går under och på vägen dit så ställer vi till en massa.

Vi kommer råka ut för motgångar som drämmer till oss så vi hänger mot repen eller ligger mot kanvasen, håller vi oss nyktra i dom lägena så kommer vi aldrig räknas ut - kanske vi får ta en räkning till 9,999999999 men vi reser oss och tar oss genom ronden och står pall för nästa.

/W

Gunnar

Hej Märta.

Jag har det trots omständigheterna bra.
Jag går på behandling och jag känner att allt kommer bli bra.
Det var en mäklare hos oss igår och tittade på huset.
Hon tyckte jättemycket om huset, fast så säger väl alla mäklare.
Vi får bra betalt och gör en skaplig vinst.
Det ska nog räcka till några BiB - nää skoja bara, inget mer sånt för mig.

Idag ska jag faktiskt på jobbintervju, den första på evigheter så håll tummarna..

Jag känner inget behov alls av att dricka nu.
Jag antar att det beror på min medicin.

Hur som helst, jag mår bra.

Hoppas ni andra också gör det.

Ps. Idag ska jag vara nykter.

/Gunnar

Gunnar

Idag var jag på intervju. Det kändes ganska bra faktiskt, var avslappnat och behagligt.
Dom sa själva att det känns bra det här, vi gick runt och hälsade på de andra och, ja, det kändes som att jag har en chans faktiskt.

Idag var mäklare nr 2 och tittade på huset. Direkt när hon kom in i hallen kände jag bara att "nää, fy fan, henne vill jag inte ha" Frugan sa samma sak efteråt.

Så vi tar hit en till mäklare nästa vecka

Och, ja just det ja, jag har varit nykter i 9 dagar idag.

Kram till alla som vill ha en
/Gunnar

Mamma Mu

Hej Gunnar!

Vad roligt att det kändes bra på intervjun! Visst är det skönt att vissa saker faktiskt går bra, även fast annat kan kännas allt annat än bra.
Vad är det du jobbar med?

Att hitta rätt mäklare är viktigt, det måste kännas ok med personen. Det är ju trots allt sitt hem man ska sälja till någon annan. Vi sålde vårat förra hus förra hösten, och vi var SÅ nöjda med den mäklaren som gjorde jobbet.. kunde inte ha hittat bättre. Den mäklaren vi köpte vårt nya hus genom, var däremot genomrutten. Förstår inte hur någon kan vilja anlita en så osympatisk person att sälja sitt hus.
Men vi köpte det ju iaf.. för vi ville ha det! :)

Hoppas ni hittar en mäklare som det klickar med, och som ni båda kan känna er nöjda med. En sån här sak är ju skönt om det kan gå så smidigt som möjligt.. om man nu kan säga så.

Grattis till dina 9 dagar Gunnar Vill bara tala om för dig, att du är en av anledningarna till att jag tog min första antabus den där söndagen för snart 6 veckor sedan. Du gav mig så goda anledningar, och hade så mycket bra att säga mig.. så du hjälpte mig helt klart att göra rätt val. Det vill jag tacka dig för av hela mitt hjärta.

Jag finns här för dig också, när du känner att du behöver pepp.. eller varför inte en spark i röven åt rätt håll.. :)

Kram till dig Gunnar,

/Mamma Mu

Gunnar

Hej morsan ;-)

Tack för dina ord, det värmer, att Jag kunde påverka någon annan människa så, det känns bra för mig.

Jag är IT-tekniker, eller nörd om du hellre vill.
Ser till att livet ska vara så lätt som möjligt för alla andra som använder datorerna i jobbet.

Hade jag inte fallit där, efter 18 dagar..
tänk vad kaxig man kan vara, visst svajade det men jag tyckte ändå att det här e en baggis.
Nu går jag på behandling och tar en dag i taget, precis som alla rådde mig till från början.
Jag tömde till slut ut all alkohol, precis som ni andra rådde mig till också.
Tänk om man kunde lyssna lite mer på andra och inte tro att man e så himla stark själv.

En stor kram till dig Mamma Mu
/Gunnar

Mamma Mu

Jag gillar IT och teknik.. så då är väl jag också en nörd? :)

Vi faller alla någon gång, och visst kan man sitta här och vara efterklok. Men vad hjälper det nu? Jag skulle också kunna sitta här och ångra typ hälften av allt idiotiskt jag gjort på fyllan under alla år, och visst gör jag det till viss del. Men har med hjälp av terapi lärt mig att acceptera att gjort är gjort, och antingen så lär man sig att leva med det.. eller så gör man inte det.

Jag har valt att lära mig att leva med det. Och faller jag, då måste jag ta mig upp igen. Det gör vi alla. Och ingen av oss är en sämre människa för det.

Kram!

Gunnar

Hej Märta

Jag har det bra, har inte fallit tillbaka i drickandet. Jag har idag varit nykter i 12 dagar.
Det är lite spänt här hemma med tanke på skilsmässa och husförsäljning m.m. men det går.
Igår hade jag stor lust att åka in till stan och sätta mig på en pub och ta en bärs.
Det fick stanna där, med att jag hade lust. Jag åkte aldrig till stan. Fast jag tog faktiskt två lättöl här hemma istället. Hmm, var det synd kanske. Nää, jag tror inte det.

Hur är det själv Märta?

Kram Gunnar

Märta

Hej Gunnar

Jodå, jag har det bra men precis som du brottas jag med relationsproblem. Det finns ju inga enkla ord, inga enkla svar eller mallar. Man går på känn, chansar och vet aldrig hur den andre ska reagera. Jag är livrädd att förlora. livrädd att att bli lämnad, samtidigt måste jag ju säga som det är. Jag har levt i en relation med missbruk och våld. Jag är märkt av det, fortfarande vet jag inte om en rättsprocess väntar på mig, vet inte hur det kommer att påverka mig eller oss. Hur säga det till en människa som man är på väg in i en ny relation med. Vill han veta av mitt bagage?

Att vara ärlig och rak är viktigt men det kan innebära att jag blir lämnad. Vad ska jag välja? Det var nog därför jag också ställde så innegående frågor till dig för ett tag sen. Det är banne mig inte lätt att vara människa. Men sen tänker jag att allt jag kan göra är säga som det är och stå upp för mig. Till "syvende og sist" ska jag kunna se mig själv i spegeln varje dag. vill inte ljuga, vill inte undanhålla, vill inte mörka.....

Härligt Gunnar att du kämpar på, det gör jag också i alla dilemman. vi finns alla här för varandra...

Kram Märta

Thea

Jag hänger på, Gunnar!!

Märta, du e så klok, så du finner nog en bra lösning till ditt dilemma. Knepigt det där.
Hur "ärlig" ska man vara? Menar, natuligtvis inte ljuga, men måste man dra hela sin livshistoria när man träffar nån ny? Det ger sig kanske med tiden?
Älskar han dig, så älskar han dig för den du är NU.
Min terapeupt säger alltid till oss: " Min mormor sa alltid, Finns det tid finns det råd".
Rätt klokt va!

Kramar från Thea