Hej. 3 mån sen sist. Sökte hjälp 6 m sedan, gick klinik tog antabus. Tycte allt gick bra.. Nästan nykter i 6 mån. Bad sen få recept o sköta mig själv.. Men icke.. Druckit nu 3-4 dar i veckan.. Mår nu skit efter 3 daars drickande.. Tog antabus i dag.. Hu sån ångest... hjälp.. Vad göra?

Mvh

Berra58

Lägger mig nykter o väntar in Johnblund. Utan Forumet hade jag förmodligen varit dyngrak nu.. Har hängt här en hel del ikväll, läst o skrivit. Tur detta finns. Ser fram mot en ångestfri morgondag, utan svarta tankar.
Sänder en hälsning ??

Berra58

börjar tidigt idag. Ska åka till en släkting 40 mil bort, för besök 2 dar. Ska väl gå bra. Ofta skrivs det om AA här, vill bara ge min erfarenhet. Deras tanke är bra. O det finns säkert många bra grupper.Men de har sääkert skrämt bort fler än de hjälpt. Jag mådde skit i höstas (också) o styrde stegen dit. Var ca 10 pers där, ingen tilltalande mig när jag kom. Under rundan "hej jag heter xxxx o är alkoholist" pratade samtliga om när de mötte jesus, att d va frälsta etc.. Jag var sist i kön o säger "jag tror inte på Gud.." jag fick mördande blickar av samtliga, o det blev knäpp tyst. Kändes som att jag hamnat bland mobbande pingstvänner. Men jag ska ge det en chans till genom att gå till en annan grupp i slutet av veckan. Nån som vet något om Länkarna?

Ha en fin vecka alla ??

Jag fick rådet att gå till CA (Anonyma Kokainister). Jag blev varmt välkomnad, och där finns allt från tunga narkomaner till akoholister. Missbruk som missbruk och en väldigt fin och varm gemenskap.
Visst, det finns nog någon väldigt religiös där med men det är inget som uttalas. Här handlar det om stegen och traditionerna och hur dessa hjälper var och en till nykterhet.
Kolla här om de finns hos dig:
http://ca-sweden.se/moten2/

Godmorgon denna vackra dag ( hos mig iaf). Sköt om dej idag ? Jag måste in till stan med alla frestelser det innebär. Men det fixar sej för idag tar vi en nykter dag.

Styrkekramar ???

Berra58

Godmorgon!
Ja idag är vi nyktra ?
Sköt om dig oxå.
Sänder dig en stärkande kram
???

Hoppas allt är ok, själv är jag nykter idag, har inte ens haft tid att tänka på Alko .... Fullt upp hela dagen

Ha en skön kväll?

Berra58

Hej, nykter idag oxå. Rätt bra dag, fullt upp med annat. Ha de gott.
Avslutar dag 5 vid mina sinnens fulla bruk.
Kram ?

Berra58

.. snart till ända. Fortf nykter!
Varit bortrest 2 dar, nyss hemkommen. Lång tågresa, men jag höll mig borta från restaurangvagnen.. Känns bra. Hoppas på sömn inatt, varit dåligt med det. Men imorgon en vit vecka!
Hoppas ni systrar o bröder har d nyktert o bra ?.

Natti natt ?

Benguela

Bra gjort! Jag har alltid tyckt att resor är ”svåra” situationer - ettlitet festligt undantag i vardagen, de man kan ”unna sig” säger a-hjärnan...
De flygresor på senaste tiden då jag lyckats ”hålla nollan” har jag vart mycket stolt över.

Berra58

Yes! En vecka. Va duktiga vi är ?
Fin dag t dig med ??

Tjolahopp

Berra58

Ja tåg o flyg, resor huvud taget brukar va svårt. Men jag kände mig stark denna gången ?
Ha en bra dag! ?

Vaniljsmak

Resor är, precis som du säger, svåra. Var stolt över din nykterhet!

Berra58

Ja resor svårt. Ha skjutit o skjutit på denna resa. Gjort den många ggr förr, men har nästan alltid stigit av tåget full.. så djä.. pinsamt. Nu kände jag mig stark, inget sug, men vågade inte gå t restaurangvagnen. Känner mig stärkt av denna resa. Fan ja kan ju!

Ha de gott i solen ??

Berra58

Klar! Lägger mig nykter efter en härlig dag i solen med sonen. Har känts lätt idag. En viss tomhet nu när jag skjutsat hem sonen. Nya tag imorgon. Sänder en hälsning till er alla!
?????

Berra58

Börjar med att solen tittar in genom fönstret. Ska strax hämta sonen och exet för en fin dag vid havsstranden.
Inga A-tankar idag tror jag. Ska bara njuta det nyktra livet. Hälsningar t FLisa och alla andra! ???

Berra58

..strax slut.känns bra med dessa dar i ryggen. Idag samma som igår ; badstranden m sonen, underbart.
Känns bra m tvåsiffrigt, imorgon 11.

Ha d gott alla!
?????