Hej. 3 mån sen sist. Sökte hjälp 6 m sedan, gick klinik tog antabus. Tycte allt gick bra.. Nästan nykter i 6 mån. Bad sen få recept o sköta mig själv.. Men icke.. Druckit nu 3-4 dar i veckan.. Mår nu skit efter 3 daars drickande.. Tog antabus i dag.. Hu sån ångest... hjälp.. Vad göra?

Mvh

Berra58

Klart man hänger med... ?
Ny dag (11) imorgon.
Vi sänker inte garden då heller.

Allt gott Fr mig ?☀?

Berra58

.. går mot kväll. Nykter idag. Med sonen på stadens nöjespark hela dan. Nyss lämnat honom t mamman. Tomt o ensamt, men ska klara kvällen, gett mig fanken på det. Aningen trött, ingen riktig sömn på länge, hoppas få sova inatt.

Ha d gott alla! ??

Berra58

Så himla nöjd!
Glad att du hänger på

????
Kram

Berra58

.. är ett oskrivet blad än.
Men A ska inte få någon plats idag.
Ikväll ska jag förhoppningsvis sätta ännu en bock i min nykterhetskalender.
Hoppas de går bra för er andra. Ja vill minnas att vi ev är 3-4 st på dag 12!?

Ha de gott vänner ???

Berra58

Tangerat årsbästa!
Imorgon två veckor = delmål ett.
Huvudmålet är tre veckor.
Skriver detta mest f egen skull, typ dagbok.
Fortfarande svårt m sömnen. Sover bara korta stunder, o då med twistade drömmar.
Hoppas d går bra för er andra! ??

Vaniljsmak

för mig. Kul att läsa att du nått ett av dina mål! Tråkigt med sömnen däremot. Har också en del problem med det.

Foppis

Det där är svart på vitt Berra. Fortsätt och sköt det på sättet som funkade för dig i 6 mån. Är det någon som är lätt att lura så är det oss själva. Vi kommer aldrig att kunna dricka ett par öl och tro att det är ok. Det ena leder till det andra och slutar i förödelse för oss. Håller tummarna stenhårt för dig

Ps Nästan nykter kommer aldrig att fungera på oss

Fredde

Jag är glad för din skull att du varit vit i 13 dagar det visar att du kan om du vill och du är stark och har karaktär fortsätt på den vägen så ska du se att du kommer må bättre och bättre och din sömn kommer rätta till sig med tiden och ångesten kommer minska osv. Själv har det gått upp å ner och igår blev det lite för många öl till Sverige matchen så ångesten har gått med mig hand i hand idag så denna dagen har inte varit lyckad men jag tar med mig detta till nästa gång jag får sug så kanske det minskar risken att jag snubblar till igen ? Ha en fin kväll och kämpa på ????

Hej, hur går det?

Som du kanske såg halkade jag ner i diket för några dagar sedan..
Men jag rätade upp kärran och rattade vidare efter ett par dagar?

Tänker på dig!
Hoppas du mår bra!

Kramar???

Berra58

Trillade för en vecka sedan. Druckit varannan dag senaste 6-7 dagarna. Nu rätat upp mig igen. Fattar inte att jag alltid trillar efter 12-13 dar? Nu måste jag skärpa mig.. Vill så gärna må bra och vara en bra far. Hoppas vi klarar det denna gången!

Ha d gott ??

Berra58

Skriver "dag 2" för 3:e gången på 2 månader.. Känns både skämmigt o hopplöst. Men vad göra? Bara att kämpa vidare.
Mina tankar går till dig FinaLisa ?. Fy vilket besked, och hur ni fick det. Hoppas det går bra.

Ha d gott, kramar t alla ?

Vaniljsmak

Om man forsätter kämpa. Det är en svår väg att vandra, den vägen vi valt. Res dig upp och fortsätt framåt!

All styrka till dig.

Varje nykter dag är en vinst på alla sätt. Dessutom läggs den till som ytterligare en vit sådan, oavsett hur gårdagen såg ut. Vi behöver heller inte börja om från början, då vi redan är en bit på väg.

"I dag är jag nykter, i morgon tar jag ett nytt beslut!" Ibland behöver vi inte göra det svårare än så.

Berra58

.. som skulle varit 21.Trillade dit som vanligt efter 13 som jag skrev. Ska man se något positivt i detta så är detta året det nyktraste på 6 år. Tidigare klarade jag bara 5 dar, nu 10-13. Om trenden håller i sig kanske jag kan förmå hålla mig nykter 21 dar i fortsättningen. Positivt är oxå att den senaste fyllan inte var angenäm, bara illamående, utebliven kick och ångest. Detta borde ju göra det lättare att hålla sig nykter. När man vet att A inte ger ngt behag längre. Tar nu antabus igen. Ska fan va nykter länge nu.

Kram på er kamrater ????

Benguela

... kriget, även om man förlorar ett slag - det är väl vad det betyder, det du skriver att det senaste året har varit ditt nyktraste på länge. Att trenden går åt rätt håll, det är det viktigaste.
Om det vore så lätt att bara knäppa med fingrarna och sluta på en gång - fanns inte detta forum...

Berra58

.. med fingrarna.
Naturligtvis känner jag - efter 35 års drickande - till att det inte är så enkelt.
Men tack f upplysningen