Hej alla fina människor

Jag har tappat bort blomman....mig själv. Jag drunknar snart i A om jag inte gör något åt saken.

Jag har en lång historia bakom mig med en och annan jobbig händelse som gjort att jag mådde bara sämre och sämre.....då dricker jag mer. Nu är det några år sen senaste jobbiga händelse men inget stop på supandet.

Några dagar då och då lyckas jag med utan A men sen så tänker jag.....skitsamma några glas en fredag gör väl ingen och så blir fredagen plötsligt en hel vecka eller två.

Mer om mig i nästa inlägg. Jag ville bara börja skriva några rader.

Pok

Blomman

Gynekologen tyckte att jag skulle prova hormonspiralen för att den ska tydligen hjälpa mot PMSD. Jag är så skeptisk att jag hellre provar hormonfritt först. Dessutom har jag provat kopparspiralen och då höll jag på att bryta ihop pga blödningar i två månader....då gav jag upp och tog ut skiten.

Jag var där och ville bli steriliserad.....doktorn typ avrådde för att blödningar och PMSD kan bli värre......jag undrade om det kunde vara så även för en som inte har mens så ofta. Hon sa att PCOS:en var borta.....öh ju tänkte jag....jag har ju haft hormoner länge och det brukar ta bort det.

Hoppas det är ok att jag även skriver om alla mina andra beskymmer också och inte bara alkoholen.

Kram

Blomman

Men ändå så faller jag dit om och om igen. Hur fan ska jag ta mig ur detta helvete. Jag tycker inte ens det är gott längre men ändå så dricker jag skiten.

JAG VILL VARA FRISK OCH MÅ BRA. Är det att be om för mycket?

Snälla högre makter.....hjälp mig :-(

LenaNyman

Vill bara säga att jag läser det du skriver. Känner med dig i din frustration och förtvivlan.

Blomman

OCH stå fast vid mitt beslut.

Nä den redan krympta och dumma hjärnan tänker att nä först ska vi på fest på lördag.....sen kommer nån middag....jo och sen kommer jo midsommar.....klart du dricker då....sen är det ju hela sommaren.....inte ska väl du vara utan den där goda drickan.....rosévinet i den varma sommarsolen.

Gggggaaaahhhhh BESTÄM DIG BARA DIN DUMMA REPTILHJÄRNA. Du vet att det inte finns EN ENDA FÖRDEL MED A. Inte en enda utan det är bara elände.

Hur svårt ska det egentligen vara?

precis Blomman! Befinner mig i samma läge, det finns inte en enda fördel med att dricka, jag vill inte dricka, jag har inget roligt av det, blir egentligen bara trött och sedan mår jag dåligt varje morgon. Varför i helvete inte bara sätta stopp och bli av med problemet??? Tack för att du skriver, vi är inte ensamma i alla fall, en liten men klen tröst. Varje dag när jag mår hyfsat igen mitt på dagen, tänker jag att nu är det dags. Då känner jag för några timmar hopp om att det kan få ett slut, men på någon djäkla sätt har jag när jag ska somna lyckats bli mer eller mindre berusad. Vad ska vi ha för strategi, vi måste hitta en utväg Blomman!

mod60

Jag läser också vad du skriver och känner med dig så mycket jag kan. Vet inte riktigt vad jag ska säga...du har ju svaret på ett sätt tror jag. Skickar JÄTTESTORA styrkekramar till dig.kram mod60

Blomman

Åtminstone om man är ett får.

Äntligen föddes första lammet. En svart liten krullig tacka kom i natt. Allt verkar ha gått bra och hon ser frisk och kry ut. Jag sov som en stock inatt och missade det hela.

Blomman

Saker som just hänt nu som gör att jag vill bara dränka känslorna. Allt känns bara skit. Och det är så löjligt egentligen att jag tar in detta i själen så djupt. Det är ju bara löjlig materiel sak. Men jag får panik ändå.

Blomman

Min reptilhjärna har bestämt sig för helnyktra veckor och helger varannan vecka. Då jag har mina barn. Jag väljer friheten att kunna köra bil när som helst. Jag måste inse att jag har ungdom i huset som redan provat dricka några öl och sprit. Måste bli den goda förebilden jag borde varit för länge sedan. Och framförallt ha koll på honom även om han är smart kille.
Barnen kommer idag.
Så nu är närmaste grillning med gäster alkoholfri och midsommar. Känns skönt och jag hoppas nu och ber till gudarna om hjälp så jag klarar detta.
Jag hoppas också att reptilhjärnan bestämmer sig för nykterhet de övriga veckorna.

Nu har jag druckit alkohol i 11 dagar i sträck. Äckligt stora mängder. Två bakfyllor blev nya fyllor i helgen. Fy fan tänker jag nu.

Mörker

Visst är de jobbigt inte kunna stå emot. Och när man som för min del beroendecentrum inte verkar tycka att jag har något problem ger de mig anledning att fortsätta. (Vilket är helt fel tankesätt men så funkar min hjärna)
Får jag fråga vad dom "äckligt stora mängderna" innebär? Jag drack i helgen 5 liter vin onsdag-lördag vilket jag anser är helt galet mycket.

Blomman

Mängderna är störst på helgerna men just denna helgen var nog lite extrem.....eller väldigt extrem.
På fredagkvällen var jag på AW....det blev 2 glas bubbel, två glas vit vin, 1 gammeldansk, 1 wiskey, 1 öl och smakprov av gin. Bakfyllan på lördagen var inte jättejobbig men vi var på kalas då. Vi började redan dricka runt 1300. Och oj oj vad jag drack. Här får jag gissa.....1 öl, typ 6 snapsar av typ 40% sprit, säkert minst 2 flaskor vin. Bakfyllan på söndagen var fruktansvärd så återställaren slank ner redan vid 0900. Jag vaknade vid 0700. Under söndagen drack jag ytterligare 1 öl. 1 flaska vin och 1 wiskey.

Pratade med mitt ex om vår son och då efter det samtalet kom det.....hit men inte längre....är barnen här så är det noll alkohol för mig, sambon får göra vad han vill. Jag tänker inte heller hinka i mig A-fria alternativ som öl eller vin. Vatten och zero läsk. De A-fria alternativen kan vara ok på helgerna.

I dag var enkel dag. Ingen alkohol. Jag var iväg och paketerade massa kött. Min mamma och hennes kompisar var med. Kompisarna drack men inte mamma för hon skulle köra sin bil sen. Så hon erbjöd sig att köra dit vi skulle ifall jag ville smaka lite vitvin. Jag var stark och sa NEJ TACK och att jag inte vill dricka alkohol när barnen är här.

Jag oroar mig dock lite grann för långhelgen som kommer. Jag måste klara det.

Mörker

Otroligt bra gjort att du sa nej till vinet idag. Alla tummar upp för dig!
Hoppas långhelgen blir nykter och mysig med barnen! Håller tummarna

Blomman

Tappat greppet om allt känns det som. Ligger sjukt mycket efter på jobbet och skäms så fruktansvärt.....usch.....vågar inte säga nått....måste rädda situationen.

Sambon är driftig och positiv för det mesta.....jag vill inget.....eller vet inte vad jag vill....orkar inte tänka vad jag vill....orkar inte säga vad jag vill.....

Det här är större än vara alkoholen......det här är min adhd som blommar för fullt.....varför tar jag inte min medicin?

Jag ska till apoteket och hämta ut ny medicin.

Och vet ni......reptilhjärnan missade tiden hos vuxenpsyk......hade antecknat helt fel dag :-( skulle varit där 24 och inte 29 april. :-( Ska boka ni tid.

Middag hos svärmor i morgon......grillsammankomst i helgen.....känner redan paniken över allt......

Behöver skriva av mig så att jag kanske kyckas avsluta nån jävla sak på jobbet.

Nykter i 2 dagar nu.

Blomman

I morse var jag på apoteket och hämtade ut 18 mg methylphenidate sandoz (samma som concerta). Tog 1 tablett direkt. Idag får det inte bli någon alkohol.

Helgen var katastrof. Mer ord behövs faktiskt inte. :-(

Gud vad jag vill vara beroende av att på bra och träning. Vill inte vara beroende av massa skit.

Mörker

Vad jag känner. Varför kan inte hjärnan fastna för ett beroende för träning istället? Hur mycket hälsosammare hade inte det varit. Men för att träna måste man gå ut. Och så måste man se folk. Och då kommer ångesten. Speciellt för att jag tänker att dom tänker "vad fan gör fettot här, se hur hon ser ut! Haha vilken patetisk nolla!"
Är väl inte troligt att någon faktiskt tänker så men de är bilderna som spelas upp i mitt huvud. Och då är de mycket lättare att ligga kvar i soffan och tycka synd om sig själv.

Önskar att någon kunde komma på hur man programerar om hjärnan, in med en sladd bara och ladda ner ny hårdvara! Håller du inte med om att de varit underbart?

steglitsan

Meeeen jag vet. Släng hit en skopa träningsmani när ni ändå är igång. VARFÖR kan det inte fastna? Man mår ju ändå så mycket bättre så fort man rört på sig. Men nä nä, istället ska det drickas och ätas som istället ger en ÅNGEST efteråt. Men det gör man så gladeligen igen... snark