Hej alla fina människor

Jag har tappat bort blomman....mig själv. Jag drunknar snart i A om jag inte gör något åt saken.

Jag har en lång historia bakom mig med en och annan jobbig händelse som gjort att jag mådde bara sämre och sämre.....då dricker jag mer. Nu är det några år sen senaste jobbiga händelse men inget stop på supandet.

Några dagar då och då lyckas jag med utan A men sen så tänker jag.....skitsamma några glas en fredag gör väl ingen och så blir fredagen plötsligt en hel vecka eller två.

Mer om mig i nästa inlägg. Jag ville bara börja skriva några rader.

Pok

Blomman

På riktigt.

Jag har tack och lov inte ställt till det på något sätt. Men jag är dum och patetisk för att jag fortsätter drycka på det här viset. Druckit varje dag nu längre trots att jag är öm på högersidan av buken....typ där levern sitter.
Igår skulle jag inte dricka något men det slutade med 1 flaska vin, 2 öl och 2 vodkashots. Tänkte dricka en 3de öl men tog fel....det blev alkoholfri öl :-)

Jag pratade med en vän igår och fick ännu mer info om allt som händer i exets liv. Jag frågade inget utan allt blev berättat för mig. Enligt uppgift så drycker även mitt ex mycket....minst en flaska vin per dag. Öl dricker han också. Vilken soppa allt har blivit. Jag skämdes för att jag var berusad när vi pratade men jag försökte inte gömma det utan sa det rakt ut.

Vad gör jag mig själv? Vad gör jag mina barn? Jag tänker inte förlora dem ifall soc blir inblandat i något. Så nu får det fan vara nog för min del. Men hur fan ska jag lyckas? Restaurangbesök på g samt kräftskiva......

Idag ska jag låta bli all alkoholhaltig drycka. Jag börjar med den här dagen. Jag kommer säkert behöva ta det minut för minut senare idag.

Tack för era inlägg här :-)

Blomman

Och öppnade en öl mitt framför min nästa.

Jag har inte sagt nått eller önskat något stöd från honom nu. Det funkar inte.....det är dessutom stelt mellan oss nu :-(

Ska drycka vatten nu. Jag har alkoholfritt vin hemma som jag kan drycka om suget inte ger sig.

Det är oerhört jobbigt att stå emot när möjligheten finns att dricka. Kan du strypa tillgängligheten på nåt sätt så blir det lite lättare att stå emot även nästa gång. Starkt jobbat!

Anders 48

Du har säkert helt legitima och personliga anledningar till att du vill ta bort dig och din profil. Full respekt för det! Ville bara säga att det vore tråkigt om du försvann. Tror att många läser din tråd och är hjälpt av den. Om du inte skriver själv så halkar den ju längre ner med tiden. Kanske vill du själv någon gång gå tillbaks och läsa? Bara en tanke. Gör som du vill, men det vore tråkigt om alla dina skrivna klokheter skulle försvinna ut i världsrymden /Anders

Blomman

Tittar in här någon gång då och då. Det har inte gått bra för mig och kroppen säger ifrån.

Blomman

Drömde inatt att jag fått reda på vem Berra är och jag ringt honom för att fråga honom hur jag ska ändra livet.

Välkommen tillbaka Blomman! Jag blev så ledsen när du ville ta bort din tråd förut. Titeln på tråden är så fin på nåt sätt och jag har följt din tråd. Så stanna hör inne nu och välj den nyktra vägen. Min kropp återhämtar sig nu, men det går väldigt långsamt tycker jag. Själen återhämtade sig snabbare och den upplevelsen är fantastisk. Så stanna här, skriv och var nykter. Det är möjligt!

Blomman

Det är över 1 år sedan jag startade denna tråd och mitt drickande har blivit värre....kan lägga till minnesluckor på listan över problem pga dryckandet.

Jag vill inte vara beroende men jag har inte heller velat sluta helt att dricka och är livrädd för livet utan alkohol vilket är sjukt.....jag borde vara livrädd för vad alkoholen gör min kropp. Har nu rätt länge haft ont på högersidan av buken. Jag drycker ändå och vågar inte till läkaren för leverprover.

Jag måste vilja sluta helt. Så mycket vet jag.

Jag inbillar mig att jag bestämt ett datum nu för att börja livet på nytt itan alkohol.....på måndag....min födelsedag.....samma vecka är det avtackning av en kollega och sen fest på fredag.....jag vill gå på båda och drycka alkoholfritt.

Må jag ladda med all min pyttelilla styrka.

Jackofhearts

Hej! Läste precis din tråd och måste säga att jag blev väldigt berörd och det sved i mig och läsa hur tufft du har det med alkoholen. Jag är långt ifrån någon expert men som många andra här känner jag igen mig i känslan du har, viljan att sluta som inte når ända fram eftersom den finns en sån otrolig rädsla att uppleva livet utan alkohol. Det finns en stark vilja hos dig, det märker jag tydligt, du vill inte leva livet såhär, eller hur? Rådet är att söka professionell hjälp, du nämner också symptom av en lever som inte mår bra, du behöver hitta verktygen att klara av det här och det finns hjälp att få och människor som kan hjälpa dig hitta "viljan" och "styrkan". Om du tycker det är ett för stort steg försök att ta uppehåll en vecka eller mer, din kropp behöver det, så även ditt inre. Vi finns här för att stötta dig oavsett beslut och om du försätter du dricka så skriv då också . Det hjälper och det kommer hjälpa dig att läsa om hur du mår just nu , sen när du väl tagit beslutet. All lycka till.

Välkommen tillbaka! Minns din tråd. Ver inte hur ditt liv ser ut nu, men det är svårt att klara det utan hjälp. Hur är det med din sambo, kan han tänka sig att lägga av, så att ni inte har alkohol hemma? Jag hade inte klarat att stå emot om det varit ok att jag drack. Nu var det inte ok att fortsätta drickandet och då gick det att sluta. Jag trorvverkligen att man behöver en lång, lång nykter period. Några månader minst. Jag nådde min botten, kanske har du nu nått din? Ich du skriver att du är rädd för livet utan. Vi är många som har haft samma rädsla, men som faktiskt uppskattar det nyktra livet. Jag dricker ute ibland, så det måste heller inte vara svart eller vitt, men ge dig lite tid att upptäcka ett nyktert liv. För mig funkade det inte att fortsätta att vanedricka på helgerna. Och jag har verkligen upptäckt att det är bättre utan. Det är inte att avstå något utan att välja något sunt.
Hoppas verkligen du får ordning på det! Fortsätt att skriva härinne, det är en början.

Blomman

Tyvärr är det så att här finns alltid alkohol hemma. Vodka, wiskey, conjac och öl. Oftast finns det vin också men det är oftast jag som köper vinet och har jag inte råd så lirkar jag så att sambon köper en flaska.
Sambon dricker öl så gott som varje dag. En eller två och ibland fler. Han har heller inget problem med att jag dricker FÖRUTOM när jag blir för full. Jag börjar tro att vi båda är både beroende och medberoende.

Jag borde verkligen inte dricka nu med ansvaret över djuren som är dräktiga och ska lamma och föla inom snar framtid. Jag behöver verkligen vara alert på alla tecken på fölning hos min häst.

Kosten missköter jag bara när jag är och precis varit bakis. Så ja....jag är fyllefet och det blir bara värre....passar inte i mina kläder längre. Jag vill kunna använda mina kläder och inte konstant köpa större storlek.

Puss och kram alla kämpar

Kan ni hälla ut, låsa in? Kan du ta medicin?
Stoppa nu tycker jag. Det är faktiskt inte omöjligt även om det känns så.

Blomman

.....jag skrev här för första gången. När blir det min tid.....ligger vaken och som vanligt tänker jag att nu får det vara nog. Jag har skadat min kropp tillräckligt tänker jag. Ikväll ska vi på kalas och jag planerar bjuda bort så mycket av det starka som finns kvar här i huset. En och en halv flaska vin står i kylen. Min förnuftiga sida säger häll ut och min alkojävel säger äsch du kan dricka upp dem, du har ju sagt att du ska sluta på måndag.

Snälla låt min tid komma snabbt så att min lever får återhämta sig och sluta ömma. För att min trötthet ska försvinna och för att glädjen ska komma tillbaka.