Hej! Hyfsat ny här. Tycker om det jag läser, känns som det är en fin och trygg ton i inlägg och svar. Har lite svårt att förstå trådar och inlägg men tänkte att, nu är det bara att börja. Får lära mig efterhand 😅
Tänker skriva lite som en dagbok, funderingar som dyker upp. Känslor. Allt det där. Har bestämt mig för att helt sluta med vin i 90 dagar. Oftast känns det ok. Men ibland dyker den där förhandlaren upp som tycker det vore toppen att dricka ett gott glas till den goda maten. Så, en dag i taget. Är nu på dag 12!

majken_r

@@CatLady stort tack! Det gick snabbare än jag trodde, snart är du här🥰Kram

@majken_r Hipp, hipp, hurra för 90 dagar idag!🥳🌟💐. Så otroligt bra jobbat! Jag minns när du startade denna senaste resa, hur du vridit, vänt, mentaliserat och reflekterat över dig själv och ditt drickande. Tränat och yogat som stärkt dig både fysiskt och psykiskt. Du är klok, varm, modig, stark och en sjuhelvetesbra forumkompis❤️. Grattis!!!

@majken_r
Så härligt va?! Att ha nått 90 dagar. Så bra!! Förändringarnas tid är här!!
Vi fortsätter ta följe och betar av dag efter dag.
Trevlig helg! ☀️🤗

majken_r

@Rehacer Trevlig helg till dig fina följeslagare, förändringarnas tid är spännande! Trevlig helg🥰

majken_r

@vår2022 Nämen tack!!! Packar in dina ord i en fin ask och lägger på säkert ställe❤️

@majken_r Snyggt jobbat med 90 dagar! 🤩 Och det låter som sköna insikter också, att du hittat det liv du vill leva. Precis som dig så har jag ju tidigare känt att ett liv utan guldkanten knappt är något liv. Så häftigt att man kan hitta annan guldkant än vinet! Nu för tiden längtar jag efter min fredagslöpning liksom! 😅

majken_r

@Friluftstok tänk ändå, du vill ut och springa. Jag till gymmet. Jösses! Och vi tycks ha lite liknande tankar till hur vi går vidare. Stor kram och trevlig helg!! 💖

@majken_r ja, tänk! Värsta hurtbullarna! 🏃‍♀️🏋️‍♀️ Jag är så nöjd över att jag valde att testa detta och ge det en chans. Och hur awesome är inte ett nyktrare leverne?! @Jan.3. skrev så bra längre upp i tråden "den här tiden har ändrat vårat tankesätt så mycket att ingen av oss skulle komma på tanken att hänga på låset på bolaget bara för att det står 90 dagar på appen." Huvudet på spiken!

@majken_r Modigt och bra att skriva av sig skam. Jag kan också komma på situationer som är skamliga och ryser när jag tänker på dem. Jag vill liksom bara skaka av känslorna som uppstår. Brukar försöka tänka, shit happens (förlåt det gjorde det ju i ditt fall, men du ska veta att det även hänt mig att jag gjort på mig😂). Tänker att det var då och nu är nu, samt att typ alla har gjort bort sig ordentligt någon gång. Bara låta det passera, ja, ja pinsamt att det hände, men än se då! Ingen har ju i alla fall dött eller blivit skadad.

Ha en fin söndag och låt det bara passera!🌷💕

@majken_r
Ibland bara överrumplas man av något pinsamt jobbigt minne. Något man förträngt och gömt långt långt bak i minnesbanken. Frågan är varför minnena kommer upp så där helt plötsligt? Är det för att få oss vakna och redo igen, redo att fajtas vidare och aldrig hamna i en sån situation igen. För minnena är ju sällan rosenröda och rara…
Släpp det, det där är dåtid.
Nu är nu och nu är allt helt annorlunda!
Kram 🤗

majken_r

@vår2022 tack, tack, tack. Det lättar, skammen. Ler lite. Känner kärlek. Åh, du är så väldans bra ❤️

majken_r

@Rehacer Gömt långt långt bak i minnesbanken..tror, eller vet nog varför. Det var inte det pinsamma i sig utan att det var en situation där jag verkligen inte var den jag ville vara.
Tack för dina ord. Och det är nog så att de där minnena dyker upp för att slå en hårt i huvudet, påminna. Men även så man kan förlåta sig själv och gå vidare. Kram!!!

majken_r

Dag 93 Vaknar utan skav, mår lättare i kropp och knopp. Blir en lång dag idag med en del svårt. Skönt då att inte jag inte drack ett par, tre, glas igår kväll för att jag är värd.
Älskar de fria morgnarna, särskilt när det ligger en lite mer tung dag framför en. Kram på er💓

@majken_r Skönt att du vaknade med lättare kropp och knopp. Helt klart kan du ta dig an det tunga idag mycket bättre med klart sinne utan unkna alkoholrester kvar i kroppen. Kram🌷💕