@Varafrisk Du är verkligen grymt bra! Dagarna tickar verkligen på och nu är det redan 13 stycken💪. Skönt att dagen inte är helt fullspikad så du hinner med att dokumentera. Önskar dig en fin dag❤️

Hej @Varafrisk ! Önskar dig en fin helg i Stockholm! Vi strosade runt idag i solen, såg utställning med David bowie- bilder på kulturhuset. Lite mager, ändå kul. Jag köpte svart bikerjacka. Ja, jag fyller 73, än sen! Nykter är jag också! Känner mig helpunkig!

@Se klart Tack🥰 Ja, jag tänker att det mesta som man kan göra kan även exkludera alkoholen. Tycker att Carin Wester har snygga kläder men oftast inte i min storlek el den modell jag behöver nu. Allt kommer bli bra och kul. Packar ner fotvänliga kängor för min erfarenhet är att man går en hel del i storstäder utan att tänka på det.

@FinaLisa Åh tack för dina fina hälsning🥰

@majken_r Tack så här i efterhand 🥰

@vår2022 Ja, det flyter på bra👍🏻Tack🥰

@Geggan Tack🥰 Var tvungen att googla på bikerjacka. Visste inte att den kallas så men min dotter har ngt liknande. Klart att du kan ha en sån jacka💪🏻

@Frihetsjakten Tack🥰

Har plockat fram kläder som jag ska ha m på vår tur t Stockholm. Fotvänliga kängor och även en termokjol ifall det blir någon längre promenad….vi får se.

Var på grupp i em. Trodde att jag skulle lämna urinprov men det blir på tisdag istället. Under meditationen så somnar jag till lite då och då.

Det ska bli gott att komma iväg men mitt stämningsläge är…inte nedstämd inte direkt glad men på ngt vis neutral/tom…och är väldigt trött. Kuratorn pratade om postakut abstinens. Förra veckan var jag mer yippee medan jag nu är….tja ingenting. Kanske är det lite mer sug kanske även beroende på att vi ska iväg.
Men jag tänker att det får vara så då …jag får vara trött, lite tom, lite ingenting…tillåta dessa känslor ta plats utan dricka alkohol. Vara snäll mot mig i helgen…känna att det är ok att gå in på hotellrummet och vila. Jag vill inte dricka alkohol för om jag gör det då är jag på ruta ett innan jag vet ordet av och då har jag spolierat allt som jag byggt under dessa 13 dagar. Så nej! Ingen alkohol! Träna på att lyssna på mig själv, på min röst🙏🏻

Nu blir det sängen alldeles strax. Godnatt och kram😴

@Jullan65 Tack❤️🙏🏻Ja…man ju inte annat säga än att det har tagit tid men kanske var det vad jag behövde.

@Askaungen111 Tack❤️🙏🏻 Vet du…det har tagit låååång tid att komma där jag är idag. Nu tar jag verkligen en dag i taget och försöker även så mycket jag kan stänga ute alla tankar om alkohol. Snart kanske du vågar berätta för din sambo om ni har en bra relation…tror du det?

Kram🥰

Sitter i bilen nu på väg t Stockholm. Å visst är det typiskt …när man ska vara ledig …ja..då kommer förkylningen😳Hoppas att det inte blir så mycket…jag var ju trött som jag var. Men men jag är positiv ändå att vi är på väg. Ser fram emot första stoppet …fika…medhavda mackor och kaffe😋

Tänk idag har jag varit nykter i två veckor💪🏻Så sjukt nöjd! Kanske belönar jag mig m en handväska👜

Inatt drömde jag att jag gick in t Systemet med för mig en okänd person. Jag skulle inte köpa alkohol men personen skulle köpa godis. Så skönt det var att vakna med vetskapen att jag inte hade varit där. Tänker att drömmen berodde på min känsla igår med lite sug.

Ha en fin fredag❤️Kram🐬

@Varafrisk drömmar är lite jobbiga men lättnaden sen! Tråkigt att du blev förkyld. Ta det lugnt. Och ja, många och långa perioder kan komma av trötthet, tomhet och ingenting. Varjedagsmissbruk som vårt tar tid. Men det blir bättre! Obruten nykterhet är det som gäller. Hoppas du hittar fin handväska! För ja, det är galet hur mkt pengar man gjorde av med förr! 🐳❤️

@Varafrisk Grattis till 2 veckor! För egen del var just två veckor en brytpunkt. Då började jag äntligen sova bättre. Att du drömmer är bara positivt. Då jobbar det undermedvetna med nykterheten också.😃 Själv hade jag en massa knepiga drömmar den första månaden. Oftast bestod dem av att jag försökte dricka, men det gick inte. Typ att systemet var stängt, eller att jag inte hittade mina gömda öl. 😂

Kram

@Geggan @Torn Tack för era inlägg! Det var hjälpsamma för mig🥰

Har inte mått riktigt bra idag så jag skriver mer imorgon eller en annan dag. Har inte varit sugen på alkohol! Så skönt👏🏻 Hoppas att jag mår bättre imorgon. Älskar hotellfrukost😋

Kram och Godnatt🤗😴 Dag 14🙏🏻

@Varafrisk välkommen till Stockholm! Men vilken otur att åka på förkylning nu. Hotellfrukostar smakar så mycket bättre om man är nykter (har stor erfarenhet av både och). Hoppas nu att du inte ligger däckad och vilket fantastiskt jobb du gör, två veckor!

Kram!

Godkväll vännen!

Vill kika in och säga hej.
Hoppas du har en fin weekendtripp och avnjuter av massa god hotellfrukost och annan god mat 🙂
Du fick tur med vädret också. Strålande sol i de här trakterna. Jag bor inte i centrala Stockholm men hör till en av förorterna och de här soliga dagarna har verkligen gjort susen för mig. Har kunnat återgå till skogspromenaderna nu då det är kallare igen och inte blaskigt.

Tycker verkligen du ska unna dig nåt som glädjer och består. Kan själv känna att jag har svårt att glädjas av köpta belöningar men gillar dem givetvis. Förra veckan köpte jag ett sött halsband med ett hjärta för jag tyckte att jag behövde visa mig själv lite kärlek. Det har varit tuffa år. Visst har jag redan flera andra halsband med hjärtor men inget som jag gett mig själv ❤
Alla hjärtor jag fått bär på minnen och det kan bli vemodigt och jobbigt att bära endel minnen runt halsen.
Det är dags att tilldela ett nytt hjärta nya minnen.

Den största belöning jag själv fått efter alla tablettavsluten är att jag fått tillbaka mig själv och livsglädjen. Trasslandet med A är förstås oönskat men jag mår ändå psykiskt bättre än på många år.
Min tacksamhet är bottenlös.

Stor varm kram @Varafrisk!
Ta hand om dig och om dagarna.
Våren är snart här 💕

God förmiddag🌟

Tänker att jag skriver mer lite senare men jag är SÅ trött är inte sjuk men känns som om jag bara vill åka hem. Får man lov att tillåta sig att känna sig trött? Att fastän man inte varit i Stockholm på tre år så lockar i princip ingenting utan jag vill bara åka hem. Är inte förkyld men min kropp och min hjärna säger vila.

Kram🥰

@Varafrisk klart att du får vara trött! Detta är en tid när du inte ska kämpa med nånting annat än vara nykter. Stockholm står ju kvar och du har fått hotellfrukost! Kram på dig!

@Varafrisk ja,i det här fallet bör du nog lyssna på kroppen. Vila,känn inte att du måste något. Din kropp behöver återhämtning och hjärnan behöver inte nya intryck just nu