@Allegra Ja, när man får sådana fina ord är det ett betyg för mig att jag gör ett bra jobb. Det är värt så mycket🙏🏻 Reserven är egentligen uttömd för länge sedan så inte konstigt att vi mår som vi gör. Men jag tänker att vi kommer må bättre. Vet att du brukar träna gör du det nu?

@vår2022 Tack❤️ Ja, jag får lyssna på er. Skönt att ni är kvar🙏🏻Betydelsefullt 🥰

Kram🐬

Även om jag känner mig ibland knockad av trötthet, tom och låg så byter jag första siffran i antalet dagar som nykter. Ettan blir en tvåa! När jag lägger mig ikväll så har jag varit nykter i 20 dagar!! Nu känner jag mig trygg med att på morgonen kunna säga att jag kommer vara nykter idag för tre veckor sedan litade jag inte alls på mig själv. Det är ju faktiskt riktigt stort! Det här är större än det mesta jag gjort. Det allra största var bli mamma till mina två barn som dessutom inte legat i min mage. Det var även stort för mig att vid 39-årsålder våga hoppa på en 3,5 års högskoleutbildning och att pendla 24 mil tur och retur m min bakgrund. Jag fick höra en och annan gliring. Tänk jag är på dag 20…..🙏🏻

Kram🐬

Jättebra @Varafrisk ! Så skönt att du har behandling inbokad. Det brukar bli fullt i huvet även under behandling, mycket ny information, många tankar som väcks. Men då kan du åtminstone koncentrera dig helt på det. Och få hjälp att ta itu med saker som kommer upp. Ska bli spännande att följa dig vidare! 🐳❤️

@Varafrisk grattis till 20 nyktra dagar 👍🏻 det är en kämpig tid man vaknar och huvudet känns som bomull, man tror man är bakfull men det är bara hjärnan som återhämtar sig.
Fortsätt kämpa det är helt klart värt det 😊

@Varafrisk sååå grym !! Heja dej!! Du ska vara stolt, så himla starkt jobbat 🙂
Alla mina barn har inte heller legat i min mage💕, fint att bilda familj på alla sätt 🥰. Önskar dej en toppendag 🌸

@Andrahalvlek Tack❤️

@Geggan❤️ Ja, det känns skönt att behandlingen börjar snart att fokusera på en sak.

@Helahea Tack❤️ När jag vaknar känns det som om jag har varit nästan i en annan värld. Kanske når jag nu lite djupsömn vilket jag inte gjort på länge.

@ångest-nu Tack❤️ Ja, det finns många fina sätt att bilda familj på❤️

Forumet är mycket betydelsefullt för mig i synnerhet nu. Att kunna skriva om hur jag mår, hur jag känner…att ha flera vänner som förstår hur det är. Att få möjlighet att säga samma sak om och om igen utan att känna sig tjatig. För….idag trodde jag nästan att jag skulle somna när jag satt och dokumenterade framför datorn. Även om jag gärna vill göra ngt på helgen så tänker jag att det bästa är nog att inte planera in något utan känna efter vad jag orkar.

Imorgon blir det telefonsamtal m min läkare. Nästa vecka är det sista veckan med motivationsgruppen. Och sista veckan på jobbet. Jag är till 100% motiverad att gå behandlingen men det är så många känslor som håller på. Men så får det väl vara….

Nej, nu blir det sängen. Kram och godnatt😴🥰

Fredagsmorgon🌟 Jag har fixat frukosten, macka att ta med till jobbet, gjort käkrörelserna, läst dagens text av Olle Carlsson, bett Sinnesrobönen och nu in i duschen. Men innan jag slutar skriva….Idag har jag varit nykter i tre veckor!! Jag är så otroligt tacksam för att jag har fixat det!! Det har faktiskt gått riktigt bra! Ibland kan en tanke som vill försköna alkoholen tränga sig på men jag måste säga att jag är blixtsnabb och stänger dörren!! En kollega på jobbet sa en dag…folk kan ifrågasätta varför man inte dricker alkohol det borde vara tvärtom…att ställa frågor om varför man dricker alkohol🤔

Ok…dax för duschen…önskar Er alla en fin fredag🐬

Kram🥰

VaraFrisk, Wow! Tre veckor! 💐💐💐
Så skönt att läsa dina inlägg, så fulla av hopp trots att du är trött. Du är en riktig kämpe!🥇
Jag hejar på dig!💪👏👍
Kram och trevlig helg!🌷💞🌷

@majken_r @Vinägermamman @Andrahalvlek @Se klart @Helahea @FinaLisa @vår2022 Tack snälla ni❤️❤️

Ikväll känner jag mig så nöjd🙏🏻 Har bett en sjukgymnast/fysioterapeut ringa upp mig i nästa vecka. Telefontiden var slut så jag mailade. Pratat m min läkare som sjukskrev mig först sju veckor. Ska höras av före de två sista veckorna innan eftervården som är på halvtid. Ska även bli kallad t ett fysiskt möte för att diskutera lite olika saker.

Min man och jag har även varit ute och ätit på en restaurang som öppnades i höstas. Kände att jag vågade gå ut, att jag inte skulle ha problem med att avstå fr alkohol. Drack en lokalproducerad öl till maten. Allt smakade så gott👌🏼

Innan vi gick ut på restaurangen pratade jag en halvtimme i telefon m min dotter. Så mysigt! Jag är så stolt över henne❤️ Imorgon ska jag följa m henne och handla mat. Vi gör det ibland när hon ska handla mat och det är bra att ha bil. Kanske ska vi även simma..få se.

Kram t er🥰

Hej fina @Varafrisk 🙂

Hur känns det för dig nu när det passerat 3 veckor?
Har suget avtagit i kraft?
Tänker tillskillnad mot hur det kan kännas den första veckan.

Du är jätteduktig och framförallt blir jag glad att du får möjlighet att må bättre än du gjort ihop med A.

Jag önskar en skön lördagkväll och sen kommer skönasöndag, veckans enligt mig mest rofyllda dag.

Kram 🥰

Hej @Natalia 🥰

Tack, det går riktigt bra. Har inte alls mycket sug. Det är knappt att jag vågar tro att det är sant. Jag mår bättre men eftersom alkoholen fyllt en stor del av mitt liv gäller det hantera hur man fyller vardagen.

Hur går det för dig? Läser att du hamnar då och då på dag 1 men har ändå nyktra dagar emellan. Hur tänker du framöver?

Kram och ha en skön söndag🥰

Söndagfm…blev sen frukost…sov länge. Vill egentligen inte det för det blir ofta svårt att somna på kvällen fast nu när jag är så trött så kanske det inte blir det ändå. Det märks ikväll!

Efter samtalet m min läkare och restaurangbesöket i fredags känner jag mig mer uppåt. Även om det är Försäkringskassan som beslutar så kändes det skönt att det var inga problem för läkaren att sjukskriva mig samt att boka in fysiskt besök för att prata om andra åkommor. Å när det gäller restaurangbesöket så är restaurangen väldigt mysig, inte superdyrt, god mat och det var inga problem för mig att dricka alkoholfritt samt köra. Det störde mig inte att min man drack starköl. För dryga månaden då hade jag velat dricka både före, under och efter restaurangbesöket. Jag tycker om att gå ut och äta …nu bröt jag en dålig vana💪🏻

Var och simmade med min dotter igår. Tog det försiktigt och det gick bra. Tycker om att vara i hennes sällskap. När hon mår bra och livet fungerar för henne är så känns det så varmt och gott i hjärtat även mitt liv fungerar bättre då.

Tänk idag har jag varit nykter nykter i 23 dagar. Jag vågar inte tro att det är sant. Att jag har fixat det, att det känns så bra som det gör. Det är lätt att tro att när man har varit nykter en tid att man kan ta ett glas men det är ju tvärtom. Nykterheten visar att jag klarar av att vara nykter inte att jag kan dricka. Om jag dricker nu är jag tillbaka på ruta ett vilket jag inte vill …å jag vill inte dricka jag vill vara nykter. Jag vill ta tillbaka bra vanor från förr och lägga till nya.

Att förhandla varje dag…nej jag vill inte det. Att sätta mig i fåtöljen m ett glas bubbel el vin, lite chips och mobilen….nej jag vill inte det. Att allt som oftast ändra på planer för att jag ska dricka…nej jag vill inte det. Jag vill inte ha ångest, sova dåligt, alltid jätteont i magen. Panta ölburkar och slänga glasburkar.

Vill inte ljuga därmed inte sagt att jag behöver berätta för alla. Jag är inte något rädd att säga att jag inte dricker alkohol men anledningen den berättar jag om för dem som jag tycker att det är viktigt att berätta för. Längre fram i min nykterhet ska jag berätta för min bror och hans fru samt några vänner. Sen räcker det.

Nu ska jag nog planera söndagen m min man som tex middag👌🏼

Önskar Er alla en fin söndag 🥰

Kram🐬

@Varafrisk Vad bra sagt och vilken insikt ”Nykterheten visar att jag klarar av att vara nykter inte att jag kan dricka”. Du bevisar för dig själv att du klarar av att vara nykter och du har tilltro till det, och det bara växer. Det är en så positiv tanke och sådana tankar ger styrka och motivation,

Ha en riktigt fin söndag med god middag❤️