@Milady @Kennie just det Njuta av andra sätt här i livet..det är precis dit jag vill. Att få den själsliga ron i själen Att tanken på A inte ska få ta så mkt energi. Idag är det dag 4 för mig utan sällskap/intag av A. Det känns Ok Gjort 7 tim med barn på Liseberg..så hade det varit innan jag satte mitt nya mål så hade jag definitivt tänkt att jag var värd en flaska gott vin i kväll. Men nej, så blir det inte Jag ska vara räd om min kropp och mitt liv. Nu ska jag motionscykla..sedan dusch och Morden i Sandhamn Ha en fridfull kväll och se fram emot en ny fin augustivecka

Jag har tittat på min statistik och inser att jag har mycket att jobba med, antal dryckesdagar 309 alkoholfria dagar 658, medel antal glas per dag 4,60 högsta antal glas per dag 10. Jag har alltså druckit varannan dag helt galet.
Vet inte om jag regnat helt rätt utan kanske glömt en del dagar...........

@Milady igår var det 5 dagen utan A. Minns inte när det var senaste..många år sedan. iaf 2 år sedan. 4 dagar hade jag i vintras i samband med Covid..Idag ska det bli nr 6.. ska visserligen passeras vinbutiken på väg till tandläkaren idag..men tänker inte gå in! Haft en mkt jobbig natt..kanske gjorde jag FÖR mkt igår. Förutom 7 km och cykel 5 så storstädade jag i ngt timmar..så kl 17 var jg slut och ryggen var ond. Men jag mådde bra och städningen är verkligen ett eftersatt kapitel. Har stort hus och det känns som om jag kunde lägga all min tid på att hålla hyfsat rent

Städning är jättebra istället för att dricka vin, håll ut och håll i så kommer du att märka allt positivt som alkoholfriheten för med sig. Heja oss@annbe20

@Milady Tack snälla!! Jag gick inte i och köpte vin..däremot fyndade jag mattor på second hand samt apoteksbesök. Nu blir et matlagning och sedan fikabesök hos en förening Ha en fin A fri kväll!

Ska börja med vattengympa efter coviden, känns så skönt. Försöker planera in vattengympan tre gånger per vecka. Behöver cykla för kondisen, kommer kanske i gång med det nästa vecka. Morgnarna har blivit kalla och jag fryser när jag går ut med jycken kl 6.
Har kvällen planerad av kurs för valförättare - ska bli kul att räkna rösterna 11 september. Veckan flyter på och dagarna utan vin.

@Milady 3 ggr i veckan..det var mkt det.men superbra för kroppen. Jag får nöja mig med en ggr/veckan..har x antal mil att köra dit. jag har cyklat ute en ggn denna sommar..kanske kan det bli en tur idag i det fina vädret. Skälet till den lilla cyklingen är att jag i nyårspresent köpte en motionscykel att ha inne. En sådan där du sitter i en sorts stolsadel och trampar..den kör jag minst 5 km på var dag. Jag är så glad att jag är nöjd med den..ganska ofta kan det ju bli så tt dylika tingestar bara blir stående..Den tar upp plats visst men.. Kurs för valförrättare lät ju spännande..det får du berätta mera om Idag blir det fortsatt städning samt hemlagad paj. plus motionen förstås

Har njutit av vattengympan och den korta cykelturen mår nästan oförskämt bra utan vin och utan sug. Det är fredag och nu väntar en trevlig middag på lokala finkrogen och trevliga väninnor runt bordet!

@Milady jodå eller nä då det beror på hur man ser det...jag drack massa vin . Ett beslut jag tog...Mår ju tyvärr aldrig dåligt dagen efter..men det blev iaf 8 dagar av icke alkohol..så nu börjar jag om igen. Jag är sådan att jag har extremt svårt för att endast ta ngr glas Idag kom två stora hundar hit..som vi ska ha tills nästa söndag kväll. Det är glädjefyllt. Vårt planerade hundköp gick i stöpet, tyvärr..så nu letar jag hund igen