Har hittat till cykelfrämjandets hemsida och tänker byta ut fredagsvinet till en cykeltur lördagsmorgnar, jag som gillar att cykla kommer få bättre kondis. Mycket vunnet och hälsan blir ännu bättre. Toppen

Var på ett möte på psykiatrin under gårdagen och blev så förbannad att jag lämnade mötet i förtid.
På hemvägen gick jag förbi apoteket och kände behovet av en sömntablett men lät bli och kunde inte låta bli att jämföra med beroendet av alkohol - fick ta till annat för att kunna sova igår.

Vad var det som gjorde dig så arg? Är ju ibland ett tecken på att man hittat något man behöver jobba med. Eller att man sätter upp ilska som försvar för sånt man inte vill tänka på. Det kanske inte var så i ditt fall, men för egen del har jag märkt att det är sanningarna som svider, när man vet att det ligger något i det man inte vill höra...

Det som hände mötet var att en annan patient berättade om sitt dåliga mående och att det hade stått i fass att just hennes medicin fick inte användas vid bipolär diagnos. Psykologen gick in i samtalet och dravlade om att läkarna på den här mottagningen kunde skriva ut mediciner utan Fass rekommendationer. Jag blev så förbannad eftersom det bara handlade om att försvara en felakktig förskrivning@Kennie

@Milady Gjorde detta dig så pass upprörd?? Då har du kanske kort stubin..Jag vet att läk ibland ändå av olika orsaker skriver ut preparat som inte rek i FASS..alltså att det inte skulle gå ihop med ngr andra läkemedel pat har el diagnos. Har jobbat 32 år inom akutsjukvården som ssk..så visst händer det..på välgrundade skäl. Har jobbat en hel del med mig själv..just att tänka hm den personen kanske har rätt..även om jag inte tror det..men men det ÄR ju inte mitt problem och sedan släppa det. Önskar dig en riktigt bra dag..Här är det iaf fint väder!

Jag har kort stubin men kräver att min läkare inte ska skriva ut olämpliga läkemedel Här är vädret toppen och ska njuta av cykeltur och vattengympa@annbe20

Tror att det är bättre att i vissa fall byta läkare! Om jag ska äta läkemedel som Fass avråder vissa från så anser jag att jag ska informeras osv man kanske behöver avbryta pga biverkningar osv@Kennie

Dag 30 utan vin, första månaden avklarad! Det har gått bra utan att jag känt ett sug vilket jag gjort tidigare. Beror det kanske på att jag inte tagit ett beslut om att aldrig mer dricka utan att avstå tre månader och då finns ett slut på helnykterheten. Mår väldigt bra och fortsätter nu med mina nästa månader. Ger mig själv en applåd.

@Milady Grattis till en månad!🥳. Bra jobbat! Det skulle säkert kunna vara så som du säger, att sätta målet 3 månader istället för aldrig mer dricka. Om man vill göra en förändring på sitt drickande är det viktigaste att det verkligen blir en förändring i det. Om man tänker att man ska vara nykter 3 månader och räkna ned tills man får dricka igen, tror jag inte blir till en förändring, endast ett uppehåll från alkohol. Så att använda de tre nyktra månaderna till tankar om hur man vill att drickandet ska se ut framöver är bra, så att man verkligen åstadkommer en förändring.

Ha en fin lördag!💕

Jag har förstått att man inte kan återgå till gamla dåliga dryckesvanor utan att jag kanske kan dricka ett glas men inte varje vecka. Det känns inte jobbigt utan skönt med många alkoholfria dagar och nollor i loggan. Ska reflektera mera under mina kommande månader, tror att jag behöver mer reflektioner. Ha en fin lördag du också@vår2022