@Milady Godmorgon. Så fint att det går så bra. Njut av vattengymnastiken idag 💦 Känns det riskabelt att gå ut och ta ett glas? Jag satt på en trerätters igår och drack alkoholfritt och det gick bra men krävdes viljestyrka. Skall satsa på att göra om det ikväll.....Din hund låter alldeles underbar!

Tittar in och önskar en glad lördag. Hur gick träffen med väninnan? Jag lyckades hålla mig borta från vinet på konferensen, men det var tidvis "vita knogar". Nu är det ledig helg vilket känns underbart bortsett från att min partner fått Covid....

@Påvägmothälsa
Lyckades inte och bortser från fredag, lördag. Fortsätter resan utan vin och ska ägna veckan åt träning och sjukgymnastik. Toppen att du klarat målet i helgen. Är nöjd med att jag vaccinerat mig både mot covid och influensan och hoppas att jag slipper bli sjuk.

Aj då, så tråkigt. Går det att säga vad det gjorde som fick dig att inte hålla din målsättning? Nå, det är viktigt att inte låta bakslagen bli för långa så det var bra att du inte drack igår. Träning och sjukgymnastik låter toppen! Jag har en ledig vecka och skall åka med en väninna till en spa anläggning för simning och bastu, det skall bli skönt. Idag ligger det snö här! Nu tar vi en nykter måndag!

@Påvägmothälsa Just det, konsten att lära sig stoppa om det blir för mycket är svår att lära. Tänker mig att jag tar en vecka i taget och reggar en nolla varje dag. Vi lär oss så länge vi lever och jag ska lära mig måttlighet och att avstå. Ha en skön semester med väninnan.

@Milady Tack så mycket. Det blev en fin liten resa, men sen har jag tyvärr fått den luftvägsinfektion (covid) min partner hade. Vi hann fira min födelsedag i förrgår innan jag insjuknade - och då hade jag lagt en budget på max tre enheter som jag höll. Nu är det tillbaka till att registrera nollan. Hur har din vecka varit såhär långt?

@Påvägmothälsa Vad bra det går för dig, jätteroligt. Jag har klarat av nykterheten sedan min dåliga fredag, lördag.
Är på uselt humör ikväll efter en blåsning på nätet när jag köpt skor och trodde att retur och köpgaranti gällde enligt svensk konsumenträtt. SHIT jag har begränsad ekonomi och har förlorat 1500:-
Har känt fläktar av lusten att dricka vin hela kvällen men låter bli...................

@Milady Hej "mittiveckan", hur har du det? Här har vintern kommit med mycket snö. Det lyser upp i novembermörkret! För mig har det gått bra, fick ett sug igår av oklar anledning men det var inte så svårt att stå emot. Fortsätter du med vattengympan?

@Påvägmothälsa Jo, jag har fortsatt med vattengympan. Underbart skönt! Försöker njuta av solen som kommit fram visa dagar. Håller mig flytande utan alltför djupa svackor. Ha det bra.

Hunden följer snällt med på promenader fast det är svinkallt. Har haltat den sista tiden och känner att jag tar tag i vinpimplandet efter julhelgen. Är nöjd med att mina prover gällande socker, insulinkänslighet mm var mycket bra. Kommer ändå kollas flera gånger de närmsta åren. Heja oss som försöker igen och på nytt!@Påvägmothälsa

@Milady ja men verkligen, vi ger inte upp! Nu är jag lite jobbig och säger att det är den 7 december idag, och julhelgen är om drygt 2 veckor......Jag tror på dig ❤️ Idag är jag på dag 37 med de tre planerade avsteg jag gjort. Det går. Kan jag så kan du. Kram till dig och hunden!

@Påvägmothälsa Tack för peppen. Jag var lite orolig för provresultaten, men mitt stillasittande och inaktivtivitet hade inte påverkat proverna. Kommer ta prover en gång per år i fortsättningen och det känns bra!
Har kommit igång med vattengympa tre pass denna vecka och nästa, nu ska gumfläsket bort! Ska hålla mig borta från vinet och komma på banan igen med motion och bra mat. Önskar dig ett trevligt veckoslut och ska pussa hunden.

Nu fick jag en härlig bild på näthinnan av hundpussar! Härligt jobbat med träningen. Jag har haft en superintensiv arbetsperiod och prioriterade bort träningen helt denna vecka. Imorgon blir det yoga i alla fall! Igår var den här intensiva perioden i princip över, och jag var ensam hemma. Höll mig borta från stampizzerian på hemvägen för att inte fresta mig själv. Sen satt jag under en filt och myste hela kvällen :-) Nu hjälps vi åt att styra bort från vinet.

Har hållit mig måttlig med glöggen, nu ska vinet bort senast efter julafton! Njuter av jycken och har bokat tre pass med vattengympa nästa vecka. Helt toppenbra för att hålla sig från vinet.
Vi hjälper varandra, känns bra att höra. Bra tips passar alltid.