God morgon alla ☕️
Jag tog mig en ledig dag idag också för att jag kunde 🙏🏼 Såååå skönt! Ska tvätta sängkläder och plocka lite smått. Igår lagade jag matlådor år hela familjen för hela veckan ❤️

@prinsessa Svalare men med sol - allt är lättare med lite sol ☀️

@påvägmothölsa Alltså sömnen. När jag jobbar för mycket är det precis som att jag har druckit - det påverkar sömnen enormt. Vaknar flera gånger under natten och vaknar med bakiskänsla- fruktansvärt. Men inatt har jag sovit som en sten 🪨 i 12h 🙈😂 så idag känner jag mig energifylld och glad. Ulltofflor är det bästa! Jag ett par jag med. Jag tycker man blir "ullig runt hjärtat" med dem på. Hoppas du får en fin tisdag 🙏🏼

@flarran kör espresso på finmaskin. Annars kapsel - synd att det inte finns kokkaffekapslar 😂

Önskar alla den bästa av dagar - sätter nollan för dagen nu - jäklar vad många nollor det blir 🙈 En skön enformighet när jag går tillbaka & läser mina inlägg - positivt för tillvaron. Kanske rutin är ett bättre ord för den positiva trenden? Förslag emottages tacksamt 🩵

Hej där i Kaffestugan igen. Gjorde nåt jag aldrig trodde jag skulle komma mig för att göra idag. Men fick ett litet spontant ryck för en stund sen att gå utanför dörren och slänga en soppåse och posta ett brev som jag inte hade kraft och energi att göra igår. Känner mig nu riktigt nöjd med min prestation så att säga.

Gick till och med iväg till lokala matbutiken och pantade lite burkar, det hade ju blivit en hel del tomma läskburkar, dock inga ölburkar av naturliga skäl då jag valt bort sådan dryck vid butiksbesök då jag vet att jag sedan bara vill ha starkare bolagsgrejer som jag inte mår så bra av då det alltid bara blir för mycket alkohol över hela linjen då liksom.

Slog mig ändå lös och köpte ett gäng med små pärondryck i fyrkantig pappkartong då det är rätt trevligt att ha med sig ett par sådana i ryggsäcken när man går ut och går eller tar sig en cykelsväng. Dricker just nu inte kokkaffe utan kallt kolsyrat vatten, fast det är en trevlig grej att göra kokkaffe ibland tycker jag. Förresten @Carisie, det var kul att du skrev några rader.

Det att jag kör kokkaffe är faktiskt lite av nostalgikänslan i det. Minns ju mina gamla föräldrar som när de var pigga och igång väl kokade på två kannor varje dag när man växte upp. Själv ville man ju då helst ha läsk och Festis i trekantiga paket på den tiden. Det är väl därför jag gillar de små paketen med päronsaft med sugrör som jag nu har gott om i min kyl. Känner mig faktiskt riktigt rik på nåt sätt alltså. Har ett rejält lager av pärondryck som då räcker över sommaren vad jag kan tro.

Ha en fin dag!

@Flarran 👋🏼 Jodå jag har skrivit en snutt i din promillebikt en gång eller två också men tänkte att du kanske inte svarade för att jag inte är alkoholfri .. eller så. Eller ... skulle inte vara jättekonstigt om jag missat svar eftersom jag tycker det är svårt att se när någon nämnt en. Men nu efter två månader börjar jag få grepp på det 🥴😅
🩵

Hemma efter en späckad dag. Sätter mig ner och pustar ut innan jag fortsätter med kvällens göromål. Jag behöver det för att må bra, och känner mig så nöjd varje gång jag kommer ihåg det. Kände mig sugen på något läskande och hällde upp lite alkoholfritt med persikosmak, mycket gott. Snart digitalt möte. Längtar efter ledigt. @prinsessa När tar du semester?

@sorgsen72 Hej! Så kul att du också hittade hit. Kafferep is the shit ☕️ Önskade mig tidigare idag kokkaffe i kapsel men jag får nog köpa en hurra 🫖 Maken är föga imponerad.

@påvägmot hälsa persika 🍑 alltså. Jag knarkar bubbelvatten här i soffan. Har kommit i idag så jag har inte haft matlust. Fick bli Keso & avokado 🥑

Hoppas alla inkl mig sover gott inatt.
🩵

Hej! @Carisie, håller med om att det ibland kan vara lätt att missa om nån nämnt en i en tråd som du skrev tidigare idag i Kaffestugan. Men tyckte som sagt att det var kul att du skrev lite. Skriver väl ofta så mycket inte minst i min egen tråd, att jag sen inte riktigt alltid har ork att följa upp allt. Men gillar detta forum och tycker att alla som kämpar mot den lurige alkoholdjävulen oavsett forumdel så att säga, gör en god insats. Det tog jag mig faktiskt en liten slurk kokat kaffe på.
Ha det gott!

God morgon alla ☕️ På väg mot jobbet i flygande fläng i en bastu på hjul - för ventilationen är definitivt trasig! Tur att jag gillar värme 🍀

Nollan är satt för dagen 0️⃣

@prinsessa jag har också semester efter midsommar fast jag smygstartar på torsdagen innan - ska bli så skönt! 🦋

@sorgsen72 jag får dricka äckligt regionskaffe i bunkern här 😖 🏥

Nu kör vi lillördag utan nubbe 🥳
🩵

@Carisie Regionkaffe är lät ju lyxigt :-) :-)

Dricker kaffe och ska sen ut på en morgonpromenad och sen blir det jobb hemifrån idag.
Ska även köpa mig en sovmask, det är så ljust nu, vilket jag tycker är underbart, men man vaknar så tidigt.

Önskar er alla en fin onsdag!

Morgon, och sista fysiska arbetsdagen på ett tag. Det blir distans resten av veckan och sen ett sista möte utomlands men inom Norden nästa vecka.@prinsessa Jag går på semester vid midsommar, sen har vi tre veckor ledigt och seglar. Det skall bli skönt!
Dagen är späckad med olika sorters möten, jag börjar hemifrån; så kapar jag en onödig cykeltur på morgonen. Regnkläderna får packas, vädret är verkligen ostadigt.@Flarran Kylen full med pärondryck låter gott. Du beskriver verkligen de stora förändringarna i ditt liv på ett fint sätt! @Carisie Förslag på ord; struktur kanske. Det gillar jag. Och ulltofflor. Sitter med dem på nu hemma vid arbetsbordet/köksbordet. Solen är framme just nu och det ser ut att bli en findag, hoppas att den lyser på er också.@sorgsen72 extra varmt välkommen till kaffestugan!

Hejsan alla i Kaffestugan! Fick nyss ett kaffesug och kände att det var dags att koka på en kanna med lite kaffe. Tänk att man kan gå från nästan gränslöst drickande av skadlig alkohol dagligen till att sen börja tänka på kaffe i stället. Mycket märkligt på nåt sätt. Nog är det som att en mycket ond förtrollning är bruten och nog är det väl som man har läst nånstans att det går att programmera om hjärnan om man bara håller i och håller ut.

För mig som för andra som kanske kört ned lite väl djupt i alkoholträsket och suttit fast där i en massa år så är det lätt att för gåvan till frihet från detta känna tacksamhet från att dagligen slippa ständig jakt efter att gå runt i en tröttsam alkoholdimma som bara oftast förstört så himla mycket. Men nu känns det efter omständigheterna rätt så okej.

Detta trots att jag lyckades med konststycket att koka över kaffet på spisplattan på grund av väl lite bristande uppmärksamhet. Minns här min gamle farfar som ofta visst brukade koka över kaffet och då även kunde lära ut lite nya kraftord så att säga. Men nu så är kaffet i termosen och en kopp har man även och sitter och slurkar lite på.

Dessutom så blev ju spisen rengjord och skiner nu så fint. Även köksgolvet blev sopat. Så inget ont som inte har nåt gott med sig som det väl brukar heta. Det är nog som nån skrev för ett tag sedan på forumet att man som nykter och alkoholfri bli lite mera chill så att säga. Förresten, @Påvägmothälsa, kul att du skrev några rader kompis.

Ha det gott mina vänner!

Tack för välkomnandet @påvägmothälsa!

Jag har varit rastlös idag men klarat nollan! Hinkat kaffe då jag vakande redan halvtre imorse 😂 Tar en dag i taget och känner mig tillfreds med det just nu 💕

God kväll kaffekonnässörer ☕️

@prinsessa Regionen är Mordor - det borde säga en del om den stinkande dryckjom de kallar kaffe 😟

@påvägmothälsa Struktur & ulltofflor får det bli. Men just nu har jag min nattmössa i siden på mig. Ja - jag bjuder på dagens sanning och ett gapflabb att ackompanjera med 🤣

@Flarran Du ser.. kokkaffe till kapselmaskin- patent på den så blir vi rika 😂

@Sorgsen72 Det iaf inte dag ett imorgon.🥳Dag ett är ett bra beslut - men ingen rolig dag! Du fixar det här!

🩵

Gokväll allesammans! Ska se om jag fått till det här så jag kan skriva i den här tråden. Har åtminstone lyckats registrera mig så jag kan följa tråden. Helgen som kommer blir min första helg på ett år som jag ska försöka vara "måttlig". Vilket i mitt fall innebär ca 5-6 glas under en hel helg. Ska bli spännande att de hur det går, ni får hålla alla tummar! Sov så gott när det blir dags

God morgon ☕️ -drickare. En espresso vid diskbänken så jag kan ladda upp inför morgonens trassliga uppgift. Jag ska ge er en hint - sövd patient som ska in i en MR-kamera - förlängda slangar till ALLA mediciner som patienten måste ha. Hur ser så de slangarna ut? Jo som 90-talets telefonsladdar 😱. Jag har fan fel jobb 😔 HATAR trassel!

Hoppas att alla får en fin dag. Jag sätter nollan för dagen här och nu. 0️⃣
🩵
Du kan väl skriva i helgen? Har du börjat fylla i kalendern? Superverktyg!

God morgon alla ☕️
Ytterligare en dag i nollans tecken. Min tidsfrist börjar närma sig sitt slut och jag måste säga att det har gått över förväntan. Jag trodde jag skulle vara mer sugen än jag varit. Det får mig att tänka/tro att att en del av min överkonsumtion legat i att "dricka av bara farten". För att det finns, för att det bjuds, för att solen skiner, för att solen inte skiner.. osv osv Sen har det lett till mina få men ack så djupa karatefyllor. Det känns långt bort men jag vet att jag aldrig får sänka garden. 🙏🏼

Att tidsfristen börjar gå mot sitt slut innebär också att jag måste fundera på hur jag vill ha det i fortsättningen ➡️ Hur går det för er och hur tänker ni?

Hoppas ni får en fin start på helgen. Själv jobbar jag till sent ikväll
🩵