Godmorgon alla i stugan!
Idag jobbar jag halvdag sen ska jag på minisemester och ladda batterierna. Ska till familj som är mycket restriktiva när det kommer till enheter, vilket betyder att detta blir en vilsam helg med ytterst måttlighet. Det ser jag fram emot.

Önskar er alla en fin nationaldagshelg!

God morgon i stugan ☕️
Snabbt sättande av nollan 0️⃣ och sen brunch med gäst. Hoppas du får en härlig minisemester @prinsessa 🙏🏼

Helg i bunkern väntar men först ledig imorgon 🇸🇪 så lite jobb ikväll passar ju fint 😅
🩵

Hallå i stugan!

Det var ett tag sen. Har mycket jag skulle vilja berätta men det blir personligt och kanske lite väl igenkännande eller utlämnande. Jag får ta det behovet att prata om saker utanför forumet. Det har hänt mycket. Inga droger för min del dock men nog lite extra vin och en flykt in i lite tokiga
situationer. Glada situationer men ändå så fel för mitt liv. Har mycket att landa i just nu.

Idag är iaf en ny dag och jag ska göra det bästa jag kan av den ❤

@Natalia Skickar kärlek till dig! Förstod nästan att något hade hänt eftersom det var ett tag sedan jag såg dig i kaffestugan. Jag vet att du kan göra det bästa av denna dag <3

Vaknar upp ganska utvilad ändå, brukar ha svårt att sova borta, men i natt gick det ganska bra ändå. Ska ta en promenad när jag har druckit upp kaffet och sagt hej till er alla här (smyger med datorn, ingen vet att jag är kaffklubbare :-) ) och sen ett bad.

Önskar er alla en glad nationaldag!

God eftermiddag i stugan ☕️
Här har det varit födelsedagsprepp för gästen 🍰

@natalia Välkommen tillbaka 😀

@pprinsessa Ha en fantastisk dag 😀

Ska kanske ta ett glas bubblor för födelsedagsbarnet - eller inte...har inte bestämt mig. Vad jag vet är att det i så fall kommer att stanna vid just det enda glaset eftersom jag ska jobba imorgon igen..och hela helgen..suckar lite lätt.

🩵

Hejsan i Kaffestugan! Nationaldag och nu ska här festas så det står härliga till. Så hade man garanterat tänkt för ett år sen och sedan hade man hällt i sig en sup eller två och sedan gått loss på starköl och sedan kört vidare med portvin och diverse annat till kvällen. Men varför ska man göda bolaget med en massa stålar när man bara sedan efter några timmar mår sju resor värre både fysiskt och psykiskt sett som innan ett sådant ”festande” på onyttigheter. Så gör nu som man ibland har gjort de senaste sju månaderna och två veckorna drygt på detta eminenta forum och festar till det hela alkoholfritt med varmt kokkaffe för att fira nykterheten och som i dag denna landets helgdag.
Ha en fin kväll!

God Morgon alla ☕️
Hoppas ni får en fin dag i solen ☀️ Själv ska jag vinka av gästen och bege mig in i bunkern weiiiiiiii 🥳

Har lyssnat om avsnittet med My Skarsgård i "en beroendepodd" - vilken jävla legend! Jag skulle vilja gå hennes helgkurs i skärgården 💙 Tänk om jag hittat all den här informationen för 25 år sedan då jag inledde en relation med en nykter person.

Ha en fin helg i den anda ni önskar
🩵

Godmorgon alla i kaffegänget!

Är på min minisemester med mkt måttlighet. Det är så skönt och bra för mig. När jag är här så tänker jag inte det minsta på enheter eller förhandlar med mig själv om jag ska dricka eller inte. Det är så skönt att hjärnan är bortkopplad från detta beroende, åtminstone för tillfället. Nu ska jag ta en långpromenad och sen bada, lite kallare där i vattnet här, kanske 17 grader, men prinsessan gillar att bada så det ska nog gå bra.

@Carisie Önskar dig en bra dag i bunkern. Duktig du är med dina nollor.

God morgon ☕️
WHY????? Vaken sen 04 🙄 Larmet står på 8.38 (oklar anledning om just den siffran). Nu har jag surfat runt & försökt nätshoppa lite och tråka ut mig- utan framgång. Jag får ta en kaffe och lite fil & havrekuddar så kanske jag kan somna om. Ska bara sätta nollan. Känns skönt att ha en helt nykter vecka framför mig 0️⃣

Tack @prinsessa jag önskar dig en fantastisk lördag

🩵

God morgon i stugan ☕️
Idag fick tröttmössan hoppa över morgonkoppen 😱 Är redan på väg mot jobbet såhär i ottan. På helgerna när jag ska åka till jobbet på morgonen så måste jag åka 30 min tidigare än på vardagarna 😢 pga anslutningar som inte existerar. Jag VET att jag är bortskämd som har 17 min till jobbet i vanliga fall men 53 min på helgen?? Som om jag var den enda som ska åka den här sträckan? Nope! Dödstrött idag och ville bara vända mig om i sängen & sova vidare men jag är oändligt tacksam för att sömnen fungerar.

Hoppas alla får en fin dag. 10 grader här så en dag i bunkern känns inte lika outhärdlig som när det är 25 grader & sol. Nyktert idag.
🩵

Godmorgon! Söndagsmorgon och snart iväg på jobb. Börjar kunna räkna dagarna innan ledigheten men det är en bit kvar,och en del olika åtaganden. Vaknar hemma efter att ha varit ute på vift en del, mycket skönt. @Carisie - önskar en vettig dag i bunkern, de där supertidiga mornarna kan vara tunga tycker jag också. Hoppas energin blir bättre under dagen. @Natalia Fint att se dig här igen, och fint att läsa att det händer bra saker också. @prinsessa Önskar dig en fin fortsättning på den måttfulla helgen med familjen. Det har varit si och så med måttfullhet för mig i samband med en hel del festligheter, och jag mår inte bra av det. Jag unnar mig en dag utan enheter idag.

Godmorgon regniga måndag. Hoppas att ni haft en fin helg. För mig blev det en enhetsfri söndag mycket nöjd med detta. Jag sov i båten inatt, det var skönt. Strax iväg på tvådagars möte, men lokalt för mig. Skönt. Önskar er en fin dag, håll er torra och varma 🤗

Hejsan i Kaffestugan! Måndag är det och en ny vecka har börjat. Det är lite grått ute och här har det just slutat att regna för en stund sen. Kände att det var dags för en liten kopp med varmt kokkaffe. Det passar helt utmärkt med några pepparkakor till som fanns i skafferiet. Vem behöver väl enheter med alkohol i form av vin och sånt där för att värma sig med tänkte jag alldeles nyss här i mitt kök.
Ha en fin dag mina vänner!

@Påvägmothälsa God morgon ☕️ Min dag i bunkern var fantastisk 🙏🏼 Slutade 2,5h tidigare då jag var patientfri ☺️ MYCKET trevligt! Idag är jag ledig 🦋 Blir lite dubbelt - skriver här på mornarna & i min tråd på kvällen - mina rutiner. Hoppas du får en fin vecka 🩵

@Flarran Ja men precis, det finns många saker som värmer gott, jag har till exempel världens skönaste ulltofflor på mig just nu. De får mig att må så bra! @Carisie Fantastiskt att sluta tidigare, det händer väl inte ofta?! Önskar dig en fin vecka också. Själv hade jag en mycket givande dag på möte igår, och det pågår idag också. Det är mycket förberedelser just nu inför en sista undervisningsinsats innan sommaren och ledigt från och med nästa vecka. Det är hektiskt och jag försöker hålla huvudet kallt. Avstå från enheter är ju verkligen bra då, både sömn och koncentration blir bättre 😊

Godmorgon i stugan!
Påvägmothälsa: Mysigt med ulltofflor. Det är viktigt att man gläds åt de små sakerna.
Carisie: Hoppas du fick en härlig ledig dag.

Lite svalare väder, helt okej ändå, det är ju ändå sommar! Jobb, men snart lite ledigt!
Nu skapar vi en bra tisdag!

Hejsan i Kaffestugan! Ja, du @Påvägmothälsa. Små saker man gillar kan ha stor betydelse för ens allmänna välbefinnande det är då så sant. Sköna tofflor det är då inte fy skam. Man måste rätt ofta börja nedifrån för att kunna ta sig upp så att säga. Det tog jag mig en slurk kallt gott kranvatten på. För sådant som enheter med nervgiftet alkohol i har då egentligen inte så värst mycket av värde att ge.
Ha det gott!