@Natalia Hur gick resten av dagen? Jag har tänkt på dig idag! Hoppas att du är nöjd.
Jag har haft en hektisk dag som gått okej under omständigheterna. Min partner var med om något påfrestande på arbetet så jag fokuserade mycket på att stötta och vara närvarande där också. Nu lite kvällslugn, skall samla tankarna från dagen och till morgondagen och kolla vad som behöver göras ikväll. Dricker te och har tända ljus, njuter av tystnaden.

Och så var det tidig morgon igen och kaffet smakar bra. Min förkylning kan inte bestämma sig, och jag MÅSTE må bättre imorgon så jag överväger att arbeta hemifrån. Annars är läget okej med mig och jag ångrar såklart inte att jag inte drack något igår 🙂 Hur gick gårdagen Natalia? Jag är så nyfiken!! Blir det att skrapa rutor igen för dig idag prinsessa? Här är det mildare igen men klart höstigt. Önskar er en finfin dag ❤️

@Påvägmothälsa Hej och godmorgon! Du får äta vitlök, chili och ingefära och dricka varmt te. Idag blir det jobb hemma, så inget skrapande av rutor, så skönt. Vad som är mer skönt är att jag inte drack enheter igår, ångrar inte det.

Önskar er en finfin onsdag!

Hello 🙂

@Påvägmothälsa, håll dig hemma, lyssna på kroppen och boosta kanske med citron och ingefärs-shottar med honung och massa vatten. Hoppas du tillfrisknar snart ❤

Utifrån en summering av hela gårdagen tycker jag att det här jobbet är perfekt för mig att starta med efter det nu långa hemmavarandet då arbetet inte är stressigt. Det hade kunnat bli överrumplande att kliva på en heltidstjänst med en hög belastning såhär direkt. Jag är även fri att forma min roll och arbete utifrån mitt engagemang och kompetenser men med så pass långa dagar är det ändå positivt att det finns utrymme för ro på arbetet. Jag värderar att arbetet ligger nära hemmet och spar tid och resekostnader, värderar att de långa passen ger utrymme för fler lediga dagar och jag gnäller heller inte över ob-tilläggen 🙂

Är ledig idag. Just nu är vädret grått men ser att det ska klarna upp lite senare. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig an idag men det blir iaf en promenad sen. Och inga enheter för mig.

Stor kram 💕

@Natalia God morgon. Tack för frågan, jag mådde okej igår under dagen och även nu på morgonen efter alvedon/ipren och halstablett. Hostar på natten. Ingen feber. Det hjälpte att vila genom att arbeta hemma och jag tar mig bit för bit genom en vecka som jag inte alls planerat bra. ALLDELES för mycket att göra. Nå, två av sakerna går av stapeln idag idag i alla fall. Vi har besök av en vän och tog chansen att göra en bjudning igår för att fira detta. Det blev jättetrevligt. Jag hade gett mig själv en budget på två enheter, enligt rutinen som jag återtagit, och den höll jag med råge. Drack långsamt och drack mycket vatten. Fint att höra att du är så nöjd Natalia, kloka reflektioner. Blir det arbete idag? @prinsessa får du bli hemma idag också? Jag skall strax cykla iväg,sitter med kaffekopp och macka och tända ljus. En fin start på dagen.

@Påvägmothälsa Så bra att du höll din budget! Mysigt med tända ljus, det är fördelen med hösten och mörkret. Jo, det blir hemmajobb idag med. Man sparar väldigt mycket tid när man slipper åka iväg på morgonen. Jag ska följa toverättegången live, kanske inte riktigt står i mina arbetsuppgifter, men när katten är borta dansar råttan på bordet så att säga :-)

Godmorgon alla ni andra! Nu skapar vi en bra torsdag som Natalia säger!

Godmorgon vännerna 🙂

Idag ska jag in på möte fram till lunchtid ungefär. Det är ett fint väder och jag får gott om tid att avnjuta friska luften och solen. Det får bli en promenad sen. Imorgon långpass och det ger inget utrymme för mig att gå in i nåt eventuellt övervägande av enheter ikväll. Återgången i arbete är positiv för mig på alla sätt, kommer inte utlova en total nolltolerans just nu men då fokus ligger på arbete och god energi finns inte utrymme att ge efter för spontana impulser i tid och otid. Det får isf ske utifrån ett mer planerat tillfälle som inte stör energin inför arbetsdagen eller andra trevliga saker jag vill ägna min ledighet åt. Jag har ju haft svårt att planera mina enhetstillfällen i hemmavarandet när jag egentligen inte haft några krav på tider men med ändrade omständigheter har möjligheterna och besluten förändrats. Och det känns skönt att det har kunnat förändras på ett naturligt sätt utifrån nya vardsgsmönster.

Nu skapar vi en fin torsdag och ta hand om er 🥰

Kikar in. Är seg ikväll. Sömnen har varit under all kritik så jag har haft en lugn dag. Har ägnat lite tid i solen och sitter på balkongen en stund nu innan jag gör kväll framför nå serier och förhoppningsvis får lite mer sömn inatt. Det är inte svårt att undvika enheter inför arbetsdag. Det är varken en önskan eller tanke jag har just nu. Jag skulle kort och gott inte orka gå så långa pass om jag druckit dagen innan.

Hoppas ni får en skön kväll så ses vi imorgon 🙂

@Natalia @prinsessa Godmorgon, godmorgon! Åh en sån härlig dag (vem sjunger det; Alice Babs?)
Tidig morgon här, lade mig tidigt och behöver förbereda saker nu på morgonen.
Natalia, så väldigt bra med vinsterna från att ha en jobbrutin och påverkan på enheterna. Blir så glad när jag läser, och begriper helt hur bristen på något att gå till kan göra det svårare att stå emot. Lycka till på dagens långpass!
prinsessa, jag har levt i en bubbla denna vecka och kommer inte ens ihåg vad Toverättegången är...
Min partner ordnade middag för vår gäst igår igen, väldigt trevligt men jag hade haft en lååååång dag och kom hem sent. Beslutade mig för att dricka alkoholfritt och lade mig sen tidigt, två saker som sällan inträffar. Väldig nöjd med mig själv.Nu blir det arbete hemma på tidiga morgonen.Glad fredag (den 13...)

Godmorgon fina människor ❤
Idag fredag igen. Sitter ute med andra kaffekoppen, några tända lyktor och har morgonstund. Jag älskar morgonstund. Ogillar att stressa på morgonen och har redan sen innan arbetet vanan (eller ovanan) att gå upp väldigt tidigt. Vill ha tid för morgonstund i ro innan jag börjar ordna mig för att gå hemifrån. Jobbar långpass och det ska bli kul. Efter det har jag flera sammanhängande lediga dagar.

Nu skapar vi oss en bra fredag.
Kram från mig till er 💕

@Påvägmothälsa Jag är en riktig truecrimare, lite nördig där, så jag har koll på det mesta, men förstår att alla inte är som mig :-) Du ska verkligen vara nöjd med dig själv! Heja, heja!

Natalia: Hoppas du får ett fint jobbpass. Mysigt med tända lyktor, du verkar vara en riktig mysare :-)

@prinsessa @Natalia Tack prinsessa. Det känns bra att ha tagit tag i mig själv igen. Godmorgon. Gårdagen var en lättnad efter denna späckade vecka och nu har jag bara några få saker kvar, inklusive att arbeta förmiddag idag. Hur var det på jobbet Natalia? Känns det skönt att vara ledig idag? Jag är ledig nästa vecka, men först skall jag genomgå en mindre operation på tisdag. Igår lagade min partner och jag middag och jag drack två enheter som jag hade planerat för. Långsamt , till mat, med vatten till. Stannade där. Mycket nöjd med detta. Önskar er en fin lördag!

Hello @prinsessa @Påvägmothälsa!
Idag är ett riktigt fint höstväder. Tog med kaffet till vattnet imorse och det var skönt. Jobbet är trevligt och långpassen känns bra. Möjligen sker ett urflipp i huvudet av fnittrande och lite mer galenskap i ideerna de sista sena timmarna men en komisk fantasi mår man iaf sällan dåligt av. Nu har jag flera sammanhängande dagar ledigt. Vill inte förstöra mina lediga dagarna med enheter men lovar heller ingen att det kanske inte sker nån kväll. Just nu passar jag iaf på att mysa med kissarna så får vi se vad jag ska göra av resten av dagen 🙂

Önskar er fin lördag 💕

Godmorgon alla i kaffestugan och till en skön söndag.
Påvägmothälsa: Skojigt med yoga. Jag är lite för rastlös för det, men ska vara enormt bra och avkopplande.

Blir en skön dag här hemma, väntar lite leveranser, lite tvätt och städ och någon serie.

@prinsessa det låter som en mysig söndag och att fixa hemmet inför veckan.
Vi hade som sagt em jättetrevlig middag här igår och jag höll min budget på två enheter. Nu är de sex enheterna för veckan slut och det känns bara bra.Det håller på att bli riktigt ljust ute och det blir fint att cykla iväg sen. Natalia; hoppas att du får njuta av ledig helg, den kanske känns annorlunda nu som kontrast till arbete i veckan.
Söndagskramar till er

@Natalia @Källarmannen @prinsessa Godmorgon i mörkret klockan 06:30. Blev det mycket skador i trädgården Källarmannen? Idag skall jag skrivas in inför min lilla operation imorgon, det känns okej men lite nervöst. Vi gick på ett fantastiskt yogapass följt av vegansk frukost igår, och sen blev det arbete på varvet. Tidigt isäng efter kantarelltoast till middag, med gott alkoholfritt till. Nöjd med en hel vecka där jag följt min målsättning till punkt och pricka. Nu skall jag sitta med lite datorjobb innan vi skall till båten igen innan jag skall till sjukhuset. Puh. Ha en fin måndag!!