@Påvägmothälsa Men kantarelltoast, såååå gott! Egenplockade? Önskar dig lycka till i morgon på operationen.

Godmorgon sköna måndag alla andra i kaffestugan! Känns som att vi skapar en bra måndag. Dricker gott kaffe innan jag ska iväg på jobb om en liten stund.

@Påvägmothälsa God morgon på Dej med, och alla andra i stugan. Nej, inga skador efter stormen som gott var, men fick röjt en hel del innan vintern kommer, kändes skönt. Lycka till med operationen 💪 Ha en fin start på veckan.

Hallå i stugan!

Varit ledig i helgen och även måndag och tisdag. Arbetet kunde faktiskt inte ha blivit bättre för mig. De långa passen passar mig mer än perfekt. Är en fin blå himmel idag och jag ska strax iväg och köra ett pass med träningskompisen 🙂

Kikar in och önskar en fin dag.
Lite extra omtanke till
@Påvägmothälsa. Jag tänker på dig ❤

@Påvägmothälsa Lycka till på din operation idag!
Godmorgon alla i kaffestugan! Har lite småjobb idag, känns bra.
Natalia: Vad står på agendan denna lediga tisdag för dig?

Jag är glad över att det går framåt för mig med enheterna, nu skapar vi en bra tisdag!

@prinsessa @Natalia @Källarmannen God morgon! Idag blir det inget kaffe, kruttorr i halsen och lite nervös men inte så farligt. Gårdagen blev bra med inskrivning och hemmapyssel samt datorarbete efter det. Inga enheter, mycket skönt. Sitter och väntar på information. Ser solen gå upp genom avdelningsfönstret.

Hej på er!

Just tränat och det var skönt men är lite avig på mig själv idag då det blev enheter för mig igår. Så himla onödigt! Jag vill ogärna lägga in en vinkväll i kalendern som en plan men funderar ändå på att prova det. Igårkväll kändes som en spontant passa påande och det är ju så jag inte vill ha det. Funderar på om det kan vara behjälpligt för mig att ha en planerad kväll och om det skulle kunna eliminera det här passa påandet att se att jag har en planerad kväll framför mig. Vill egentligen inte planera in sånt i kalendern men kan iaf prova och se om kan hjälpa mig från att det sker så sporadiskt. Idagsläget har jag bara en struktur för när det är otänkbart att dricka alls men vill för den sak skull inte att det ska leda till att jag passar på de gånger det är tidsmässigt möjligt utifrån ledighet.

Hur som helst. Det är en fin dag och jag ska avnjuta friska luften lite. Vill ägna en stund vid grav med vi får se om det är en bra idé idag.

Kram på er och lite extra
Omtanke till @Påvägmothälsa ❤

Godmorgon och skönt att höra @Påvägmothälsa! Hoppas du fått sömn inatt, det fick faktiskt jag. Och kissarna har inte väckt mig sådär hiskeligt tidigt nu. Kanske är mörkret som gör att de sover mer på morgonen. Var faktiskt lite oroad för att de ska fortsätta väcka mig vid 3-4 inför långpassen, men icke 🙂

Kaffe i mörkret ute i friska luften här. Det är ett skönt uppvaknande. Vaknar rätt seg efter sömnmedicinen och att börja morgonstund ute känns skönt oavsett årstid. Mer kläder nudå förstås.

Nu skapar vi en ny bra dag 🥰

Skönt att höra @Påvägmothälsa. Perfekt Nick du har. Krya på dig nu.
@Natalia, jag har lång erfarenhet av att dricka måttlig (nu sparsamt) och tänker att jag inte riktigt tror att lösningen är att lägga in en vindag i veckan. I och för sig hade Vinäger det så under en lång period, men risken är att du då både har din vindag OCH spontandricker. Och så blir det fler tillfällen än du vill igen. Du skriver väldigt lite om de sammanhang när du väljer att dricka. Är det ute bland vänner? Blir det mer än du tänkt dig vid såna tillfällen? Är det hemma för att du plötsligt ville ha?
För mig handlade det oftast om trötthet när jag valde att dricka. Du beskriver långpass på jobbet som du visserligen trivs med, men fundera på varför och i vilka sammanhang. Jag tror att du har större nytta av det än av att lägga in en vinkväll. Det finns en massa spännande strategier här hos er och jag tror att du sätter fingret på nåt när du skriver att du bara har en strategi för när det är helt olämpligt att dricka. Det gör det hela lite mer komplicerat. Så mitt råd är istället att fundera över när, varför etc, så att du kan undvika att hamna i sådana lägen. Måttlighet är komplicerat som strategi. Det är oerhört lätt att utan reflektion öka intaget igen. Jag harvade runt så många år med det, men insåg tillslut att mitt spontandrickande handlade mest om medicinering av trötthet. En usel medicin som spädde på tröttheten. Hoppas att du hittar en fungerande strategi. Du bestämmer och väljer. Gör medvetna val.

@Natalia @Sisyfos @prinsessa @Källarmannen Godmorgon! Härligt att se dig här på besök Sisyfos, och så värdefulla reflektioner! Ja, jag håller verkligen med dig om att måttfullhet är en svår väg att gå. Mina viktigaste framgångsfaktorer (just nu) är planering (skall gå på teater idag och har beställt mat innan och bestämt, tillsammans med min partner, att dricka alkoholfritt). Sen är det just hälsofokus (tack för namnkomplimangen förresten). Både praktiskt kroppsligt och intellektuellt. Jag känner ju att det är bra för mig att dricka mindre och ofta inte alls. Nåväl. Det är en UNDERBAR morgon här. Operationen är gjord, och min hektiska period med väldigt många arbetsuppgifter i form av både föreläsningar och texter som skall skrivas, möten, deadlines, mm är över. Livet återgår till ett bättre tempo, och imorgon åker vi på minisemester. Hurra!!

Ser absolut risken med att det både skulle kunna bli både en spontandag och den dag jag eventuellt skulle lägga in som en möjlig dag. Ser också att jag lätt skulle kunna börja förhandla om att byta en planerad dag till en dag då kanske sug uppstår. Har inte bestämt att lägga in ett planerat tillfälle ännu och det känns fel för mig att göra det men tänkte att jag kanske skulle kunna ge det ett försök. Vi får se hur det blir med det. Ett drickande som sker nån dag varje vecka är inte min målsättning men för nu handlar det om att hålla ner intagen så gott jag kan och jobba frammåt. Lägger fokus på välmående, energi och bra dagar. Reflektioner och medvetenhet finns men har valt att inte skriva om det.

Hoppas ni har en bra dag. Jag har en liten paus just nu. Stor kram 🙂

Hemkommen och gör kväll i stugan.
Ska varva ur med lite serier och mys med kissarna ❤
@Sisyfos jag tror förresten jag skrev att jag har en struktur för när det är otänkbart att alls dricka. Strategierna för att låta bli är förstås en annan sak. Efter ett långpass eller inför arbetsdag blir det däremot otänkbart och det känns ju iaf skönt 🙂

Önskar en godnatt!

@prinsessa @Natalia "Morgonstund har guld i mund". Ledig, var på teater igår och såg en härlig musikal. Jag hade bestämt mig för att inte dricka, det blev en alkoholfri cocktail (helt okej) och vitt vin (som smakade sådär). Nu är det frukost och packning.

Godmorgon!

Har drömt vedervärdiga drömmar inatt. Vaknade upp i skräcki natt och fick lov att känsloreglera rätt aktivt en stund. Somnade om men när klockan ringde vaknade jag ur samma vidriga dröm. Den tar ett tag att skaka av sig 😱

Idag är iaf en ny fin dag. Blått och friskt. Ska in på några möten men slutar tidigt. Efter tänkte jag ta en långpromenad om nu inte regnet hinner komma och pyssla om mig lite. Hur som tänker jag skapa en ny bra dag.

Ha en fin torsdag 🙂