Har just varit på äventyr med ett gäng på kyrkogården och tänt ljus. Väldigt vackert. Passet går bra men kunde gärna ha varit lite piggare idag. Nu är det dock inte så långt kvar till jag får åka hem och sista timmen är lugn.

@Natalia @prinsessa Godmorgon. Min partner arbetade och det regnade stora delar av dagen igår så jag tog mig inte till kyrkogården. Vi får se hur det blir idag. Nu är det två dagar innan jag har vardag igen på jobbet. Nästa vecka är hektisk igen efter denna "paus" jag haft och saktat med livet. Jag behöver använda dessa dagar klokt, satte en klocka nu på morgonen för att få en tidig start, och dricker mitt kära kaffe i sängen. Önskar er en lugn och fin ledig (?) söndag. Idag blir ännu en enhetsfri dag. En "fördel" med att jag inte varit mig själv är att suget verkligen inte varit stort.

Godmorgon!

Inatt fick jag bättre sömn och det känns skönt att vakna upp till en ljusblå vacker himmel idag. Har morgonstund med kaffet på balkong. Det är alltid en skön uppvaknande stund i friska luften. Särskilt då jag är alltid är lite disig i huvudet morgonarna efter sömntablett.

Idag skönasöndag igen. Ska strax åka till jobbet och önskar er en fin dag ❤

Godmorgon mina kaffevänner!
Så mysigt Natalia med kyrkogården, det är något stämningsfullt så här på allahelgonsdag. Jag har precis som du, påvägmothälsa, inte varit på gravarna. Regnade här med hela dagen i stort sett igår.

Var på middag igår, men körde bil. När andra dricker enheter blir jag aldrig sugen och det är skönt och det är också skönt att vakna enhetsfri så här på söndag. Ska snart gå en promenad med en vän.

Önskar er en fin söndag!

Godmorgon! Dricker gott kaffe och försöker vakna till här hemma, ska snart iväg på arbete! Det är alltid en krockkudde för mig när det kommer till enheter när jag vet att jag ska iväg tidigt på arbete nästa dag.

Önskar er en finfin måndag!

@prinsessa God morgon. En sån klok insikt. Vad var det som fick dig att välja enheter igår?
Sista lugna morgonen för mig på ett tag, hade en fin söndag med lite trädgårdsarbete med min partner och middag med bonusbarn igår. Alkoholfritt rödvin passar ganska bra till pasta med tomatsås och vitlök. Har planerat okej för veckan som kommer, nu gäller bara att inte bli för uppstressad, samt att följa planen. @Natalia är du ledig idag? Nu skapar vi en bra måndag!

Hello!

@Påvägmothälsa jobbar kvällspass så jag kan ta det lugnt innan jobbet och det känns skönt. Blir ett kortare pass idag, eller det blir ett pass med "normala" arbetstimmar idag kanske jag ska säga. Inga enheter för mig heller igår och jag känner lite som du @prinsessa 🙂 att arbete blir lite av en krockkudde. Har dock fortfarande en del att jobba med vad gäller impulserna inför vissa lediga dagar. Imorgon är jag ledig tillexempel och det har hänt att jag på ett ganska impulsivt sätt köpt hem vin och druckit en del enheter även om jag slutat sent men vet att jag är ledig dagen efter. Ett sånt enhetstillfälle känns ju extremt onödigt. Det sista jag behöver när jag kommer hem vid 22-23-tiden är enheter.

Nu ska jag åka och handla lite och sen lulla runt lite hemma i lugn och ro innan jobb.

Ha en fin dag 🥰

Det känns bakvänt att det är måndag idag förresten. Såg att det stog måndag på era inlägg från imorse och blev tvungen att kolla kalendern. Jag hade ju skönasöndag i fredags när jag var ledig kändes det som, jobbat i helgen och enligt min uppfattning borde det vara typ onsdag idag 🤯
Men dag som dag, det spelar egentligen mindre roll.

@Natalia Visst är det lite jobbigt att vara dagvill ?
Tidig morgon här och snart på väg till jobbet. Har inte varit där på ett tag så det känns lite jobbigt, men jag vet att det kommer att gå över fort. Nu går jag tillbaka till vardagslunken efter min mer eller mindre ofrivilliga paus i veckan som gick. Det gäller att hålla igen och inte "gasa på" för mycket. Önskar dig Natalia en fin ledig dag och dig prinsessa en bra arbetsdag. Snart ut i mörkret...

God afton. Jag har planerat packning och förberett inför en arbetsresa till en konferens, på en ort i närheten.
Kommer att ha ett sällsynt tillfälle att klä upp mig ordentligt, och har provat kläder hemma. Lite roligt.
Dagen gick bra och det är skönt att vara tillbaka i rutiner igen. Strax dags att krypa i säng. Sov gott!

Tidig morgon och inte helt becksvart ute, skönt! Är förberedd inför dagen och har sovit okej 😊 Ikväll är jag bjuden på en väldigt fin tillställning. Det kommer att vara väldigt svårt att stå emot enheter så jag behöver sätta en budget för dem. Det är inte bra att "bryta" min period utan enheter, men jag har redan avbokat ett evenemang som jag hade igår, och kommer att dricka alkoholfritt på ett evenemang på fredag. Alltså bättre med en budget och viss kontroll. Den får bli max tre enheter. Har brottats med mig själv men jag måste besluta något. Önskar er en fin onsdag!

@Påvägmothälsa Det låter bra med en budget, du är ju så duktig att följa den. Hoppas du får en fin kväll med fina kläder. Det är roligt att klä upp sig, vilket inte är så ofta, åtminstone inte för mig.

Önskar er en finfin onsdag!

Tjo, kikar in från jobbet. Får önska en riktigt trevlig tillställning @Påvägmothälsa och säger som @prinsessa att du brukar vara duktig med att hålla dig till ett måttligt intag 🙂 jag är inte lika duktig. Har jag en flaska bubbel dricker jag upp den. Möjligen kan jag fixa 2-3 glas om jag går ut o äter men det beror lite på hur sällskapet dricker. Har många måttliga vänner och då går det bra men endel har likt mig ett lite större begär vilket gör att middagen nästan slår om till ett partytillfälle.

Nåväl. Ha en trevlig kväll! 🥰

@Natalia Godmorgon! Jo, så är det för mig med. Idag väntas jobb hela dagen så jag ska snart iväg och det är en krockkudde för mig. Så nu dricks lite gott kaffe och sen iväg.

Påvägmothälsa: Hade du trevligt igår? Och höll du budgeten?

Önskar er en fin dag!

@prinsessa @Natalia Godmorgon! Ja det var en god middag igår i en fantastisk lokal! Att klä upp mig var så trevligt, men ovant 🤣 Att jag lyckades hålla min budget gjorde inte kvällen. sämre 😊 Blir så glad över att ni tror på mig. Det stärker mig i min egen tro på mig. Gick dessutom upp i god tid (vaknade före klockan) för att ta det lugnt och njuta lite av hotellfrukost. Önskar er en riktigt fin torsdag!

Jag tror på dig @Påvägmothälsa och vet utifrån erfarenhet att vägen inte alltid är rak och att det kan ta lång tid att komma till ett beslut man också i praktiken klarar att hålla sig till. Men även om man inte är redo att helt släppa alkohol men ändå är på det klara med att en förändring behöver komma till, är det en bra idé att ändå försöka jobba utifrån skadereducering medan man fortsätter att snurra runt sina beslut i huvudet. Och det tycker jag att du gör 🙂