Fibblan

Också väldigt glad för din skull?!
Inte gjort så mkt nedslag på sistone och kommer nog att ta en längre paus från forumet nu. Men vill ni ska veta att det inte innebär att jag släpper garden☺️!
Ha en skön söndag ☀️!
Och grattis igen till de 42 dagarna?!
Stor kram!
/Fibblan ?.

Godmorgon ☀️
Igår blev det inte som jag hade tänkt ...
Jag drack lite vin och det kändes ganska bra.
Såhär kan jag förklara mitt val:
Den senaste veckan har några av mina orosmoln skingrats.??

Jag har mått bra och förmodligen så kom min hjärna på att då förstärka denna positiva känsla.
Det betyder ingen katastrof utan jag bara konstaterar att mitt huvud är lite tyngre just nu när jag vaknat. Men ingen ångest eller ånger inombords.
Under dagen har jag planerat städ och fix härhemma och så kommer mina söner på besök?

Så även om min rad av vita veckor nu brutits så har jag de senaste 11 veckorna "bara" druckit vid två tillfällen. Och det är ju inte bäst men med mina mått så är det näst bäst.
Och eftersom jag är en människa och inte en robot så är jag inte heller perfekt.
Så då får jag vara nöjd med detta och hur det blev igår.
Det var ju mitt val och inte ? denna gång...

Ha en fin hösthelg alla fantastiska forumvänner! ?
☀️???☀️
Kram ?

En fin hösthelg önskar jag dig också! Skönt att lite oro kan skingras för dig.

Kram!

Som vi vet är förstås helvitt det bästa och även vårt mål. Om vi av någon anledning inte klarar det är det förstås bättre att dricka mindre än att ge upp och dricka lika okontrollerat som tidigare.

Det näst bästa alternativet.

Tror dessutom att alla nyktra dagar gör att vi känner att det är så vi vill leva jämt. Det stärker oss.

Så glad för att du haft en fin vecka. ? Det var på tiden.

Ha det gott med sönerna i kväll.

Kram

Skönt du mår bra idag och att det var ett medvetet val att dricka igår. Har själv känt att för mig är det större risk (vill inte dricka alls) för mig att dricka just när jag mår bra, när jag är lättad och glad över något. Alltid varit så. Men jag har ju nolltolerans för jag flippar ur även om det först kan gå bra, så nej.
Ha en fin dag, må gott och kram?

Kikar in o blir glad när jag läser att saker börjar reda ut sig för dig ?? att då dricka lite vin en kväll är verkligen inte hela världen! Du har en fantastisk massa vita dager!!! Var glad o stolt över dom!! Själv grejar jag inte helvitt det får vara bra så - bara helger aldrig i veckorna så får vara bra så! Mår i det stora hela ganska bra även om jag börjar bli fruktansvärt trött på att jobba hemma! Saknar att vara på jobbet det sociala att då inte på det dricka i veckorna får väl kännas bra - har förstått att många ramlar dit. Ta hand om dig o mys med dina söner ikväll o ha en riktigt härlig kväll ?? kram kram ?

? Charlie, Vinäger, VaknaVacker precis så är det! Det näst bästa får vara nog ibland..?
och
Lennis! Kul att höra från dig? det var ett tag sedan. Bra att du håller balansen trots din påfrestande arbetssituation...jobbigt att pandemin verkar öka igen?

Själv jobbar jag inte på mitt andra jobb som innebär alldeles för många kontakter med främmande människor. Så jag är också hemma mycket men kommer ändå ifrån en del då den andra assistenten löser av mig vissa dagar.
Då försöker jag vara ute mycket och passar även på att träna.

Ha det så bra i veckan som kommer!???
Kram ?

Regn och regn....
Två nätter i rad har jag vaknat av regnet slår i fönsterblecket.?
Svårt att somna om och blir därför så trött på dagen?
Men idag har jag det ändå ganska lugnt och kan gäspa hur mycket jag vill ?

Funderar på Varafrisks inlägg och tänker mycket på det där positiva som ju alkoholen kan ge när man inte blivit beroende.

Att inse och acceptera att det aldrig går att komma tillbaka till den tiden då alkoholen var en skön social umgängesdryck.
Men saknaden blir ju stor om det som hjälpt en att ha roligt eller att fly bara försvinner.

Så man måste hitta andra sätt att ha roligt på eller fly med...
Alla sätt är bra utom de dåliga...?
Ha en underbar torsdag!

Kram ???

Man ska lägga allt sitt krut på att hitta andra sätt att ha roligt eller fly med. Alkoholen funkar inte längre. Det är meningslöst att satsa på den hästen - den är redo för slakt.

Vet du, även om det regnar är det mysigt att promenera om man är rätt klädd. Min hund lärde mig bli en ur-och-skur-människa, men minnet är tyvärr kort. Här och nu dammar jag av det minnet och tar mig ut på promenad i helgen även om det regnar!

Kram ?

Regn är ok att gå i bara det inte blåser...?️
Jag köpte ett par fodrade regnbyxor för ett tag sedan som jag ännu inte använt. Dessa kommer väl till pass nu när det ser ut att regna flera dagar framöver.

Godnatt ?? sov så gott?

Sol i hjärta, sol i sinne. ☀️

I dag har vi haft en underbar eftermiddag. Det blev en långpromenad i finvädret. Betydligt bättre och nyttigare än att sitta och pimpla vin/öl.

Fint att du verkar må mer stabilt igen. ?

Många kramar

Håller med Vinäger, du verkar ju må finfint! ? Bra där med inköp av regnbyxor! Vind är det värre med som sagt, går ju inte att konka runt på ett vindskydd.?

Ha en härlig helg! Kram

Det är lugnt inombords men nästan storm på utsidan idag ??
Tur att det blev promenad igår samt även restaurangbesök med fantastisk god mat??

Så helgen kommer avslutas med
innemys och rotmos till middag.
Köpte så fina rotsaker på torget i fredags?
Ha en fin söndag ☀️

Kram ???

Var tvungen att söka akut på vårdcentralen på grund av så konstiga symtom.
Hjärtklappning, domningar och surr i kroppen. Kan inte sova riktigt, hjärnan vill inte stänga av...
Läkaren såg snabbt i min journal att jag har för hög psykisk belastning just nu och att jag måste hitta strategier för vila och återhämtning.
Jag fick Atarax utskrivet, vill inte ha sömntabletter och inatt har jag sovit lugnt tack och lov.

Känner inget sug efter alkohol, vill bara att saker och ting runt i kring mig ska lugna ner sig.
Men var tvungen att hälsa på min gamla sjuka släkting igår och hon skrek högt när jag var tvungen att gå..? fan vad ont det gör att se en människa så förtvivlad.

Önskar alla er fina en skön alla helgons helg. ?️?‍♂️??

Kram ?

Lider verkligen med dig, jag har ju själv varit utmattad och mått riktigt dåligt. Du behöver vila, vila, vila och lära dig djupandas. Googla på ”medveten andning”. Andningen är nyckeln till mycket. Och den bästa gåvan du kan ge dig själv just nu är verkligen nykterhet.

Kram ?

Ingen alkohol ger bättre sömn och möjlighet att träna tidigt på helgerna. Perfekt! Det är den bästa gåvan du kan ge dig själv för att motverka stressen.

Kram ?

Blir glad över att höra att du har haft kontakt med vården. Och fått en bekräftelse på att det inte är konstigt att du mått dåligt och självmedicinerat med A. Tråkigt dock att höra om fin släkting. Kan riktigt känna den för förtvivlan. ?

Ännu gladare blir jag när jag läser att du sluppit en massa kamp mot A. Nu håller vi tummarna för att det går fortsätta så.

Vilken resa du/vi har gjort. ?

Många kramar