@Andrahalvlek Grattis till hunden Emil! 😍 Hund är det bästa som finns!

Visst är det härligt att kastas tillbaka till tiden då större delen av dagen går åt att prata och fundera över sovande, ätande, kissande och bajsande. 🐶💩👶😂

@Daemon Ja, det är lite av en chock faktiskt. Jag ska jobba flera veckor till. Visserligen hemifrån men ändå. Han måste acceptera valphagen, jag kan inte koncentrera mig på jobbet om jag ska ha full koll på honom hela tiden. Min plan är att kunna jobba i tvåtimmarssjok fördelat över dagen, kanske dygnet 🤣

Kram 🐘

@Geggan Tack ❤️ Tiden går fort, har jag läst. Aldrig upplevt det själv innan. Min förra hund var 7 år när han flyttade till mig. Och han var väluppfostrad redan då. Nu hänger allt på mig!

Kram 🐘

@vår2022 Pust. Sovit som en kratta två nätter. Jag är ju separerad från barnens pappa sen tio år. De få karlar som sovit bredvid mig under dessa åren har också hållit mig vaken med sitt stök och läten 🤣 Jag är inte alls van att dela säng! Men allt man övar på blir man bättre på 🤗

Kram 🐘

Förra lördagen vid lunchtid fick jag negativt besked av pudeluppfödare nummer två. Nu sitter jag här med en valp, från pudeluppfödare nummer tre. Veckan innan uppträdet förra helgen var hektisk för mig, och denna veckan har varit om möjligt ännu värre.

Nu behöver jag allra mest lite lugn och ro, och att Emil kommer till ro och sover åtminstone några timmar per dygn. Han är otroligt osalig. Ligger en kort stund, upp och snurra, lägger sig lite till. Han behöver sova ordentligt för sin mentala hälsas skull ❤️

Idag tränar vi på att han ska trivas i sin valphage korta stunder. Där kan han äta/dricka, sova eller leka. Från och med måndag MÅSTE jag kunna jobba i tvåtimmarssjok fördelat över dagen.

Jag ska jobba i flera veckor till. Det jag har fått höra från alla håll är att en tvåmånadersvalp sover 20-22 timmar per dygn. You wish. Han sover knappt någonting. Knappt ens på natten 😫

Men han äter som en liten häst, kissar på kommando och bajsar 2-3 gg/dag. Nu ska vi bara få till den lilla detaljen sömnen också 🤩

Kram 🐘

@Andrahalvlek Ni håller på att acklimatiserar er😁. Alltså, det är kämpigt den första valptiden. Något som jag tycker varit bra i valptiden är vår hundbur, en som man kan bära i plast. Det blir som en liten grotta för valpen. Jag brukar lägga in valpen där för att sova, i början vill de inte, men ger sig snart efter tydligt stanna kommando. Efter några dagar har valpen sökt sig självmant till grottan för att vila, det är ombonat och tryggt. Buren har jag haft bredvid mig när jag jobbat och valpen kan se mig. Det har gett ro till oss båda😁. Han fick även sova i den nattetid bredvid sängen. Så fort han pep fick han komma ut på en kiss.

Ha det gott!❤️

@vår2022 Smart! Han kryper inunder mitt brickbord som jag har i dubbelsängen som ett sängbord. Eller under kuddarna i soffan. Jag har bäddat en stadium pjäxbäg, en sådan där lite högre och smalare, som jag ska ta med om vi åker iväg någonstans. Handla akut eller hämta ut paket tex. Annars ska jag börja beställa mat veckovis online och hämta i box.

Kram 🐘

@vår2022 Du är rutinerad! Det här är min första valp, och min andra hund. Min förra hund var 7 år när han flyttade hem till mig. Han var väldigt väluppfostrad. Nu hänger det helt på mig 😱 Men det går bra, lite i taget.

Idag har jag legat i hundburen tre gånger á nästan en timme. Piper fem minuter, lugnar sig sen. Släpps ut när han är helt lugn.

Igår fick jag näsan panik när jag skulle ta mitt kvällsbad och han gnällde värre och värre för varje minut. Ikväll har han varit helt lugn. Ljuvligt 😍 Jag behöver den här stunden varje kväll.

Kram 🐘

@Andrahalvlek Ja valptiden är intensiv! Vår yngste hund är nu 1,5 år. Han har alltid varit ett yrväder! Kan inte minnas att han sov så många timmar per dygn, men nätterna var lugna. Fast han hade ju vår äldre hund som sällskap iof. De första månaderna kände jag mig ganska överväldigad att bli transporterad tillbaka till småbarnsåren med ständig "påkoppling" mentalt. Men hundarnas utveckling går ju snabbt. Jag upplevde att allt blev lättare då han var 6 mån, och var helt rumsren o slutade bita på "allt". Han är fortfarande ett yrväder, men herregud vilken kärleksbomb han är!!

@Varafrisk Tack ❤️ Det är onekligen som att få en bebis på nytt. Allt går så mycket snabbare bara, de blir ju ”tonåringar” redan vid 6 mån ålder. Jag pluggar valplära och övar och övar. Och försöker njuta av nuet. Idag känner jag mig bekväm med att det blir som det blir. Jag har en plan för hur jag ska kunna jobba. Ut och rasta, in och jobba en eller två timmar, växelvis tills jag fått ihop mina åtta jobbtimmar. Inga krav på sluttid, bara göra klart jobbet. Och mellan rastningarna sover förhoppningsvis Emil gott.

Kram 🐘

Oj vilka vändningar det är i din tråd AH. Det är så många nya inlägg varje gång jag läser och nu är du hundägare trots alla motgångar. 🐩🦴🐾
Grattis! Det kommer att gå finfint!