@Varafrisk Våra fina tjejer ❤️ Det har bannemej inte varit lätt att räcka till, den äldsta har fått stå på vänt ibland. Men jag har verkligen ansträngt mig för att fylla även hennes behov. Och att se henne som vuxen kvinna med personliga egenskaper som imponerar på mig och alla andra, gör mig megastolt. Och den andra behöver mig mer, men gör också enorma utvecklingssprång!

Jag förstår att du inte orkar tänka på sockret för egen del, men att faktiskt läsa om det och se någon annan kämpa är en svinbra start. Det är för mig allt mer tydligt att det är samma missbruk, bara två olika droger. Och det är vår belöningshjärna som vi måste få att pigga på sig.

Kram 🐘

Idag blir det kyckling, champinjoner, curry, grädde och blomkål till middag. ”Kål är den nya potatisen” står det i boken. Skönt att äta något annat efter all julmat. Och tre matlådor har jag till senare.

Kram 🐘

@Andrahalvlek Jag brukar också oftast skippa potatis, ris, pasta osv.
Ett annat tips är vitkål. Jättegod både rå och tillagad. En favorit är ugnsbakad. Har en kollega som brukar strimla o steka vitkålen som tillbehör itället för ris, pasta, potatis etc.
🌸🌸🌸