Hej alla!
Nyinflyttad idag från "att förändra sitt drickande". Helnykter sedan 1 jan i år, och så kommer det förbli!
Har valt att behålla mitt trådnamn "Det är aldrig försent". Det står för att utveckling i och av livet aldrig tar slut, man blir aldrig "klar". Men det är aldrig försent att hitta nytt, både inom och utom sig!
Ser fram emot att lära känna er härinne, som dem ni är i denna del av forumet!

Tack alla för ert stöd! ❤️🙏
Har fortsatt att processa det hela under veckan. Ska träffa en av mina närmsta vänner idag, ska bolla med henne. Har ett underliggande dåligt samvete gentemot maken över att jag vet vad som kommer ske under våren, men han är ovetande ännu.

I övrigt har veckan rullat på. Känner mig grundad. Har ingen julstress alls faktiskt. Ska vara hos min mamma på julafton, och vi har knytkalas. Inga julklappar vid detta firande, fokus blir på umgänge. Ingen av oss dricker alkohol av olika anledningar. Ska bli mysigt!

Apropå alkohol, fick en flaska vin i gåva av två yogadeltagare. En fin gest som tack. Vinet hette Yoga. De har verkligen valt något specifikt o med hjärtat. Blev jätteglad! Men vad sjutton ska jag göra med flaskan. Har en annan jag fick för ett par år sedan, också av yogadeltagare. Att slänga en gåva vill jag inte. Ge bort vidare vill jag inte heller, då jag inte vill ge alkohol till någon.
Tänk vad självklart alkohol är för de flesta. Även yogadeltagare. Jag tror jag ska ta inspiration av detta och baka in mer yogafilosofi i mina klasser. Som alltså bla handlar om att hålla sinnet o kroppen "ren o klar". Och här ingår både vad man äter o dticker, vilka relationer man har, vad man konsumerar/ medier, hur man pratar/skitsnack etc. Sedan gör man ju så gott man kan, vi är bara människor allihop.

Jo en annan sak, har ju inte ätit smågodis på snart ett halvår (inte sedan 24/6). Har hela hösten tänkt att jag ska äta godis på jul. Och nu när det närmar sig vill jag inte. Jag är ju fri från de kemikalierna, varför ska jag äta det? Dra igång smågodismonstret?

Ha en riktigt god jul alla!❤️🌸🌟💫