Tack @majken_r❤️. Så bra tänkt, att klä sig inför möten. Jag brukar sätta mig långt bort i stora möten, men i många möten är det endast vi två. Då gäller det att klä sig i teflon. Gjorde det idag. Har även backat och tar inte ansvar för det som är hennes. Sitter still. Inget chitt chattande, strikly business😂. Få prova så här, så får jag se vad som händer. Skickar en stor kram tillbaka❤️

Åh @vår2022 jag känner med dig och vet hur dessa ting kan äta sig in under huden, förvandlas och förgifta- man ser det helt enkelt inte nyktert! Men så klokt att du drar paralleller till just nykterheten- det är en så långt mycket större förändring än en jobbig kollega. Så småningom får du perspektiv, kanske lite redan nu. Det finns människor som låser in en i omöjliga lägen- forcerar fram ens sämsta sidor. Då är det verkligen andas här och nu som gäller.
Har inte ett enda bra tips men skickar en megakram och hejar på dig. Så småningom skingras dimman. 🌸🌱

Vad bra att du analyserade att du hamnade i negativa tankar om dig själv. Jag tror att sånt är så viktigt att få syn på och bryta i tid. Gamla tankar och beteendemönster som sitter djupt rotat. Jag brukar försöka se mina positiva sidor och försöka vara den jag vill vara, dvs någon som har egenskaper jag beundrar, men ibland hamnar man verkligen i en negativ spiral och då gäller det att hoppa ur snabbt. Tänker att din chef var klok på sätt och vis som inte tog parti. Det blir kanske lättare för din kollega att förändra sig om hon inte blir totalt tillintetgjord i ett samtal. Du får lyssna på oss här på forumet istället. Jag tror att kollegan har samarbetssvårigheter. Jag tror att du har rätt och att kollegan är dum. Jag tycker att du var modig som tog upp det och tror att det kommer något gott ur det. Jag tror kanske också att chefen tycker mer än hen visar.

Tack @Se klart❤️. Ditt inlägg värmer skönt. Det är verkligen så att förändringen till att bli nykter är så mycket större bedrift än mitt problem med min kollega. Ingen alkoholdjävul som stör längre utan en kollegadjävul😂. Det som är tricky är just att det tar fram mina sämsta sidor, eller mina triggers som att jag inte duger och ilska. Jag ska försöka andas här och nu och sitta still. Hålla avstånd trots att vi sitter mitt emot varandra och inte ta notis om allt hon säger, inte ge det någon större betydelse. Se hur det blir, låta dimman skingras. Tack för din megakram❤️

@Sisyfos Tack❤️. Ja, är glad för att jag kan försöka inta annat perspektiv och tänka om mig själv. Det är möjligt på ett helt annat sätt nu som nykter. Fastnar inte på samma sätt och lika länge. Kan se andra vägar och positivt tänkande, trots att jag känt mig särbehandlat och kränkt många gånger. Kanske gjorde chefen rätt och kanske han tänker mer än han visar. Försöker att sitta still även här. Har synliggjort problemet och läget, tagit mitt ansvar. Nu lägger jag ansvaret till honom att följa upp. Försöker att vifta bort tankar om att han inte bryr sig tillräckligt. Kanske gör han det som han har förmåga till att göra. Det är inte bara jag som påverkas på mitt jobb, fler känner missnöje men jag jobbar mest ihop med kollegan. Det viktigaste för mig nu, är att skydda mig själv att inte gå in i denna negativa och energislukande spiral. Hålla mig utanför så gott det går. Stänga negativa tankar ute och fokusera på att få saker gjorda. Ta mitt egna ansvar och låta henne ta sitt, och låta det gå som det går. Sluta rädda upp situationer och göra jobb som inte är mitt ansvar.

Jag sov så gott även denna natt, lyckas hålla min kurs och min värderade riktning😁

@vår2022 jag tycker att du beundransvärt identifierade dina känslor och hela dynamiken. Och storsint, att du är klar över dina triggers. Du har också fått så kloka kommentarer! Ibland låser man ju fast sig i en problemupplevelse- så bra med lite kärleksfullt motstånd. Andra ögon. Kram!

@vår2022 Mycket klokt agerat på alla punkter. Du har gjort vad du kan göra. Nu gäller det att sitta still i båten och låta ovädret brisera och sen lugna ned sig. Mycket kan hända. Allt blir som det blir, det enda vi kan göra är att påverka den lilla bit av verkligheten som vi styr över.

Kram 🐘

@Andrahalvlek Tack❤️. Ja, nu sitter jag still och mycket kan hända framöver och det blir som det blir. Idag hade kollegan och jag ett långt möte på flera timmar. Jag hade bestämt mig för att fokusera på positiva tankar, att det vi håller på med ska bli ett bra arbete som vi gör tillsammans och det blev ett bra och produktivt möte. Kändes bra i magen. Så jag fortsätter att sitta still och fokusera på positiva tankar och framåt. Kram💕