Det är slut nu! Skilsmässan är nu ett faktum, du är en elak, ful och listig jävel!

Jag väljer att lämna förändra drickandet, det förändrar inget för mig. Jag gör slut med alkoholen Nu.

Jag vet inte så mycket om hur det medicinskt är bäst men undrar om du kan trappa ner med 1 cl/en halv dl, per dag. Du är ju i en ohållbar sits och letar själv efter vägen ut. Kramar om dej. Vill dej väl.

Styrkekramar ?

Älskar dem mer än livet, skulle aldrig missa något med dem...

Nurture... från 2l vin till 0,5dl, jag är nog trög som vanligt...

... var alltid min prio med. Att bli uppkallad till socialen efter rattfyllan och sedan få en utredning startad, var obeskrivligt hemskt.

Från 2 liter per dag med en minskning a 0,5 dl per dag gör väl 40 dagar. 20 dl-19,5dl-19 dl och så vidare.

Sååå skönt att få ’prata’ med dej ?

Tar en hemmadag, är nykter. Herregud kl halv2.

Jag känner mig ”sjuk” skakar, småfrossa, tung i kroppen, ont i ryggslut och högersidan (kan vara ibs eller nåt annat). Känns som influensa utan feber. Deprimerad.

Härligt att prata med dig med Nurture

siggestardust69

Tjo
Det är kämpigt, men det går över!
Kroppen är en fantastisk mackapär!!?.
Trappa ut trolldrycken och underskatta inte dig själv. Du om ngn har ju en jävla vilja, vill du, så fixar du det! Jag lovar, det är så jävla gött att inte fly, vara i känslorna och bearbeta dom (fast man blir duktigt trött ?)
Vi håller på dig Märthan ???.
Kramar

Men jag vet inte vilka känslor jag flyr från egentligen... kanske verkligheten som den är, hur sjutton hanterar man det..

Mitt mål nu är att inte sabba julen, förra året var en katastrof. Jag får göra ett dryckesfönster, som ska minska, med målet att faktiskt inte se åt trolldrycken alls mer, för hur mycket jag än vill så kan jag inte hantera den. Patetiskt, pinsamt, konstigt.

Har sagt det förut, ingen kommer tro mig, men jag ska göra mitt yttersta.. tänk, idag är jag vaken och hyffsat pigg, kl 21:15, händer aldrig. Skön känsla.

Tack Sigge för din pepp, betyder massor ❤️??

siggestardust69

Hej ?
Livet är fullt med känslor, verkligheten är inte alltid så jävla lattjo. Prestera, stress jobba, jobba, jobba. Vara en bra förälder, maka/make ....
Lätt att glömma bort sig själv i allt.
Lätt att man inte orkar med & då är ju vinet så ”jävla bra” man blir distansierad och kan äntligen bara få vara.... men som vi vet bryter den ner både kropp & knopp och på köpet får man mer ångest och ännu sämre självkänsla!
du kommer fixa julen så bra, du är på G!!
Du är aktiv hör igen, bara det visar det!!
Vi är många som håller på dig ?❤️.
Kom till träffen i februari så bjuder jag på en stor löskeblssk & trevligt sällskap!
Kram
Givetvis bjuckar jag även Nurture på en stor läskeblask
Kramar

Kanske är jag på G, hoppas

Tyvärr kommer jag inte på träffen, för dyrt för mig eftersom maken satt oss o bankrutt... trist...

Hade ångest som fan under förmiddagen, kändes somnat brann inbröstkorgen samtidigt som att det satt någon på den.

Har svårt att få i mig mat, ingen matlust och mår mest illa. Nykter fram till solen gick ner iallafall! Nu tar jag det lugnt, tänker efter och inser att jag haft ett sjukt tempo på glasen, vet inte ens varför - som att jag är på väg någonstans men ändå inte ?

Hur mår DU?

Flytta gärna tråden till Förändra sitt drickande, jag hör inte hemma här och vill inte förstöra för någon annan

siggestardust69

Hej vännen !
Har du ingen annan medicin att ta mot ångestpåslaget?
Ta det lugnt nu, drick vatten.
Jag har det bra med alla mina känslor nykter (35 dagen ?) men lös min blogg
Beroende 3.0 vidare livet så får du min stat för dagen.
Kram

Jag rider igenom ångesten, men det är,svårt då jag ibland tror att det är nåt annat fel, typ hjärtinfarkt.

Läser såklart ?

siggestardust69

Vännen !
Dags nu att du tar fram lite jövlaranamma Märthan. Du underskattar dig själv och din förmåga! Ge dig själv en julklapp fylld med läskeblask!
Du fixar det, att ge fan i och vara slav under alkoholen! Du bestämmer! Inte trolldrycken. Så lägger du undan alla slantar som du skulle lagt på BiB skiten och tar och pallrar dig till träffen.
Kan jag... så vore det väl fan om inte du kan!!!
Det handlar om inställning och vilja! Det har du!!
Kram

ville bara säga att jag blir så himla glad av att läsa dej. Det faktum att du skriver, hör av dej betyder jättemycket!

Sköt om dej ! Och drick en massa vatten ? Klart att hela kroppen säger ifrån nu - den har ju precis vaknat efter en lång tids bedövning ?

siggestardust69

Hejsan
Bra att du med håller koll på våran Märthan! Man blir ju orolig när man inte hör från henne. Hur e läget med dig nurture ? Bra hoppas jag!
Vi håller liv i Märthans tråd, så den ligger högt upp på listan.
Skriv en hälsning Märthan plz ?
Kram Sigge

Jag dricker alkohol varannan vecka och har sökt hjälp för att tackla det beteendet. Normala levervärden men stundtals sjuk i huvudet. Ska liksom du på semester snart och tänker göra den resan alkoholfri. Julen blir den3:e helvita på rad, inga problem där ?

siggestardust69

Hej
Levern verkar tålig, Jag hade bra levervärden också, fastän jag typ krökat fr april - 15 nov.. jag vart helt chockad!
Alltså du ska till solen med, har du varit nykter på ngn solresa tidigare? Jag har varit det en gång, men då åkte jag själv med 3 program dotter. Kommer bli en utmaning, men jag har bestämt mig!
Jag kör vitt även då. Jäklar jag har så många som har full koll på lille Sigge ?
Kommer du till träffen ?
Kram