Nu har jag bestämt mig för att de närmsta tre månaderna så SKA jag vara utan alkohol! Jag kommer säkert behöva stöd på många sätt. Så det är väl därför jag skriver här. Jag vet ju så otroligt väl vilken skillnad på livskvallite jag kommer få. Tänker vara en pigg och påhittig pappa i fortsättningen. För nu har jag mest sovit bort helgerna. Tips, stöd och hjälp mottages med stor tacksamhet! Kanske någon vill göra denna resan tillsammans med mig?

Tvåbarnspappan

Grymt skönt att vi fixade det :-). Ytterligare en sak att vara sto unde över!
Har sin fördel att ha tonåringar...Men gud vad jagsaknar när de kom o kröp ner under täcket och slog sina armar om mig.
När det verkligen kändes att de behövde mig...vet ju att de behöver mig nu också...
Men på ett annat sätt....kan känna ibland att jag skulle vilja ha ett barn till...men manlig
jungfrufödsel är väl inte högprioriterat inom
forskningen ;-)

Nu mina vänner ska jag göra sluttoutchen på städningen här hemma.

kram TP

Dompa

Jag kan se dig där du stökar omkring i din kåk. Nykter rakryggad karl putsar silver :).

När det gäller barnen så är det länge sedan mina kröp in under täcket och slog armarna om mig. De är varken små eller tonåringar...men jag tycker det är en intressant ålder. De börjar verkligen synas att de är människor med olika personligheter. Själv är jag inte så bedårad av riktigt små barn. Missförstå inte...givetvis älskade jag mina egna...men som människor tycker jag yngre barn är lite trista. Ändå ville jag ha minst sex ongar. Haha. Man är allt lite underlig i huvudet. Inte heller hos mig går hissen hela vägen upp.

Du frågade om jag hade ngn samtalskontakt utöver den för alkohol. Nej, det har jag inte. Jag har dock ett fantastiskt nätverk IRL att bolla med och jag har detta forum. Kanske det inte räcker...men just nu känns det så. Dessutom, rent krasst...jag hinner inte med ännu en tid att passa.
Jag är ju fortfarande sjukskriven men har börjat smygjobba. Jag har lillkillen som har sin terapi. Vi bor i Byhåla och nu när jag är nykter så har även ongarna listat ut att farsan har ju bil och kan ju skjutsa.

När det gäller dig och mig...så är nog resan ganska lik. Ok, jag har vårdnaden om mina barn...men enbart för att jag var lite mindre olämplig än min fru.

Hoppas du får en bra dag med din dammvippa.
Men ta dig även en liten stund med gitarren nere på bryggan. Om du nu inte har samma skitväder som jag. Här regnar det fortfarande...tredje dygnet...passar inte mig. Killkram. Dunkar lite i ryggen och fnissar...I'm so macho /R

Tvåbarnspappan

Låg här och skrev ett långt inlägg. Skrev i över en timme
....åh så bara försvann allt!!!!""
Börjar om i morgon igen med mitt svar och alla frågor jag hade inom mig.

För första gången på väldigt länge en riktigt tokförbannad TP
godnatt!

Dompa

Visst blir man trött när sånt händer. Speciellt om man skrivit i en hel timme...

Godmorgon TP! Nu har vi ännu en nykter dag att averka. Äntligen har regnet dragit förbi här, men när jag kollar väderprognosen så blir det inte ngn riktig sol de närmaste tio dagarna. Sånt gör MIG sne.

Tvåbarnspappan

Hallå Dompa :-)
Nu har jag avverkat ett möte med familjesektionen
tillsammans med barnen...känns skönt att det är gjort. Men hatar känslan att inte få vara
pappa till fullo. Nu är jag helt plötsligt en nykter helgalkoholistpappa...åh går det verkligen lita
på en sån?! Är jag en sämre människa nu?!

Ja idag har vi nästa nyktra dag framför oss :-)

Kram min vän!

Dompa

Fick du verkligen dom vibbarna på familjesektionen? I så fall är det ju skandal. Tvärtom du är en bättre människa nu. Du tar ju tag i din sjukdom. Bestämde ni ngt konkret? Ska du ha killarna varje helg? Var ditt ex med? Känner själv att jag är lite nyfiken...kanske för nyfiken.
Se det som att du inte är utdömd, min fru bev ett liknande möte förbjuden att träffa barnen utan annan vuxens närvaro. Lite tufft tyckte jag, så djävla tokig är hon ju inte...eller så är hon det och jag står för nära för att kunna avgöra det.

Hoppas du känner dig någorlunda ok ändå. Nu är det nästa projekt som gäller. Att återställa TP i den form han en gång var. Nu när du är sjukskriven så passa på att vara ute mycket. Naturen har en helande kraft tycker jag.

Kram MIN vän! Önskar vi kunde sitta IRL på din brygga och snacka. Dricka lite kaffe - som riktiga män gör :-) Nu får vi göra det mentalt istället

Dompa

Kollar vilka som är inloggade och misstänker att vi alldeles strax kommer att invaderas av spam igen.
Jag tycker faktiskt synd om fanskapet som håller på...så ensam...när det inte behövs. Enligt Magnus på alkoholhjälpen är det inte en datorgrej utan faktiskt en fysisk person som orkar ödsla tid. Här finns ju massor med andra själar som gladeligen stöttar om man bara är ärlig istället för att posta inlägg om Ray Bans. Loggar ut ett tag. För jag ÄR en surkart.

Tvåbarnspappan

Ja lite den känslan får jag faktiskt...men sen är jag ju superkänslig för allt just nu. Min lille har sovit
hos mig i natt åh han vill inget hellre än att bo här varannan vecka igen. Men jag sa att mamma
får bestämma det och att han får prata med henne. Den store killen vet jag faktiskt inte
hur det kommer bli med åh det är jobbigt.

Du har rätt i att jag måste återställa mig själv, men
fasen va svårt det är att ta det där första steget
och dra på mig träningskläderna och ge sig ut.
Tankarna stjäler min energi...hade jag haft pengar
så hade jag checkat in på ett hälsohem...men det är ju som bekant ooooerhört skralt med den varan :-(

Vi ska absolut sitta på bryggan och dricka kaffe och snacka IRL när vi nått vårat mål.... :-)

Tänk att nu har vi fixat en nykter dag till, vi är förbaskat bra!

Kram TP

Nynykter

Du TP bor väl i skogen..? Bästa hälsohemmet och gratis också. Man behöver inte ens ha träningskläder för att lufsa runt där. Hälsohem tror jag är lite som behandlingshem. Bra medan man är där, men det verkliga arbetet börjar när man kommer hem, när vardagliga vanor ska förändras.
Jag var på yoga-kurs en helg. Ville lära mig lite mer yoga. Jaha! Klockan sex blev man väckt med små bjällror och sen var det flera timmars tuff yoga. Allt på fastande mage. Gissa om jag såg fram emot den utlovade frukosten, ända tills jag insåg att den bestod av - avkok på korngryn! Sen fortsatte det sådär. Jag lovar att jag somnade innan huvudet träffade kudden den kvällen...
Huja...Men om jag vinner på Lotto ska jag skicka dig till nåt fint ställe där man kan få VÄLJA mellan potatisvatiten och korngrynsavkok. Promise! (Alltså allvarligt, när jag skulle skriva "promise" föreslog stavningskontrollen " promille"... En förrädare! Den har vid ett tidigare tillfälle föreslagit "borsten")

Kram från Nynykter

Tvåbarnspappan

NyNykter. Tack för att du får mig att bli på så gott humör!
Skrattade högt här när jag läste :-) ( hunden tittade konstigt på mig)....
En sån kvinna vill jag ha som får mig att skratta!... ska vi ta o gifta oss? ;-)
Om du inte har nått bättre för dig förstås ;)?

Nu ska jag faktiskt krypa ner i sängen och meditera.
Förutom att jag ska vara nykter i morgon så har jag som mål att trilla ur sängen innan
kl 08,00 varje dag

Åh sen får vi väl ta o diskutera giftermålet lite närmre
sen när du svarat ja :).

Kram o godnatt TP :-)

Nynykter

Det kom så plötsligt! Jag är alldeles överväldigad (tar mig för pannan).
Ack, ge mig lite betänketid, käraste TP.
Jag tror jag måste dåna...
Hit med luktsaltet!

Nynykter

Stigsdotter

stavningskontroller. Ändrar till de allra mest olämpliga orden, promille minsann, sånt vill vi inte ha här inne!!

Förresten har ni gissat att det är någon "vi känner" som spammar?? Mycket trist, vad får man ut av det liksom? Att bara irritera andra? Få oss att dricka av ren ilska? Knasigt!!!

Dompa

Är det ngn vi "känner" som spammar? Nej, det vill jag inte tro...men varför inte? Människor ÄR underliga; Se lessenfrus granne...

Ser förresten att vi har en ny eventuell romans på gång här på forum; Miss Ribbing och Skogsmulle.
A match made in heaven!

Det är ngt konstigt med oss män...även på nätet ska vi pinka in vårat revir. No offence TP, men var du inte trolovad med Nubaskemig ? Nåja, kärleken kommer och går. Själv har jag paxat den ljuva Stigsdotter, men Nynykter är inte heller dum!

Tvåbarnspappan

Ha ha...nubaske mig konstaterade ju att hon älskar sin make när hon blev nykter :-)....
Jäkla nykterhet! ;-)

Förmodar att du Dompa ställer upp som bestman
och håller som bäst på att sy stigdotters klänning som hon ska ha som brudnäbb ;-)

Nej det här med spam är inget roligt! Blir lite orolig att det kan ha med mig att göra,
för jag fick min mail kapad i samma veva som det
började här :-(. Men har bytt lösen igen, så får se om det funkar denna gången

Men varför plockas inte spamen bort direkt här på sidan?

Kramar från den snart nygifte TP ;-)

Dompa

Absolut...vilken ära. Men syr gör jag inte - jag är en karlakarl och grillar! Vi skall väl ha grillat på bröllopet? Stigsdotter får låna en kaftan av mig om hon behöver. Men jag är rätt säker på att hon har ngn läcker vintage klänning som inte har krympt allt för mkt i garderoben.

Jodå, Kalla det funkar bra. För vi är inga stridstuppar! Snälla tuppar som alla hönsen stundtals pickar på ;-)

Så hur har dagen gått TP? Själv har jag sovit i timmar i hängmattan (sov dåligt inatt) men nu har jag hasat mig upp och ska kapa lite ved till min finnbastu. Så riktigt Thomas di Leva är jag inte. Kan du se honom med en yxa i handen? Trodde inte det.

Kram kompis

Tvåbarnspappan

Tänkte vi kunde beställa pizza :-). Men om du sköter grillen så kör vi på det :-)
Jag har smoking men frågan är om den passar
till mina foppaskor?

Dagen har varit bra, har varit hos min behandlingsassistent....åh jag får lov att
säga att det är tur att truten går i ett på mig...
...för annars hade det blivit en pinsam tystnad.
Men jag ger det ett par chanser till...om inte annat så kommer jag hemifrån iaf!

Låter gott med hängmatta...tror jag ska fixa en sån nere på bryggan. Nu ska jag ut o köra
med röjsåg och motorsåg ett par timmar (visst låter det oerhört manligt) sen ska jag byta gardiner
....ajdå där sjönk testosteronet igen ;-).

Kramar till er kämpar! Åh tack för att ni gör mig till en
gladare människa :-)

Dompa

Trodde du hade slängt dem. De är ju ngt av en dealbreaker hos Miss Ribbing! Annars tror jag nog att hon uppskattar att du bejakar både din manliga och kvinnliga sida.

Jag skrev nyss till Paron om att imorgon är det röd dag igen och att om ett par timmar kommer det att vara jätteköer på systembolaget. Men du och jag står inte där. Nej vi fixar riktigt manliga grejer som har med träd att göra. Karlakarlar behöver inte sponken.

Kram gosegubben :-)