Jag är tillbaka här igen efter ett längre uppehåll. I somras gick jag under namnet Lilja och nu har jag lagt till-12, för att markera året jag blev nykterist(min förhoppning alltså)
Känner igen en del namn som viktoria, mulletant m fl och det känns gott!

Jag har inte lyckats bli nykter och kämpar med en känsla av meningslöshet.Ligger på cirka 2 gånger i veckan men har vid flera tillfällen tagit bilen efter en dryg flaska vin.
Igår kämpade jag en timme för att INTE gå in på systemet. Grät i bilen och till slut gav jag upp. Åt varken lunch eller middag, bara drack. Tog sen bilen för att köpa mer,fick blackout några timmer, ramlade ur stolen och fick krypa in till sängen.Den ångest jag vaknade med vid 4 var inte nådig..

Jag är förtvivlad över detta!Om jag bara orkar åker jag till AA ikväll.
Det går "bra" ibland att dricka och andra gånger blir det bara tok.Jag skäms så fruktansvärt och mitt psyke har blivit så labilt.

Men som han Berra skrev i somras då jag klarade en hel månad och sen tog återfall: "du är nykter idag?"

Ja, jag är nykter idag...

vet inte om jag är alkoholist eller ej och det är ointressant egentligen. Vad jag VET är att jag har ett alkoholproblem som jag vill bli frisk ifrån. Hjälp mig snälla!
Lilja

Lilja-12

Hej igen din fighter!! TACK för ditt stöd, jag var tvungen att dra på munnen på åt din manliga kommentar.."vem orkar skoja så länge.." om att våga hoppas på att en man menar allvar..

Jadu, det är väl nån gammal tagelskjorta man ska bära att man är van att livet är fullt av svårigheter och man blir livrädd för att våga hoppas på att det goda kan vara för oss..kanske bäst dricka så man mår dåligt igen...sådärjag..nu känner jag igen den gamla jobbiga känslan!

Men som du säger Dompa! De nyktra dagarna finns kvar i kroppen och har gjort en SÅN nytta! Ett annat sätt att förhålla sig till verkligheten!

Hur mår du själv idag?
SKickar dig en varm novemberkram!

Lilja

Lilja-12

Fy fasen för den duktiga flickan-ärlighet är det som ger psykisk hälsa!

Kramar till dig med önskan om KRAFT att ta itu med din dag!

Lilja

Kramar från Sommar som kämpar varje dag med duktighet, jobbstress och allt det du beskriver. Livet är tufft, men häng kvar här så klarar vi resan tillsammans! Jag tänker många gånger att jag inte har något att skriva men sedan när jag kommer in hit så hittar jag alltid något nytt och tänkvärt som ger mig kraft att orka.

Lilja-12

Hej igen alla gamla och nya vänner här på forumet.

Har ju kallat mig lilja-12, efter att jag tidigare varit lilja-11, men har även detta år rasat tillbaka.Har ny kärlek sen i våras vilket varit fantastiskt läkande men det är som om jag inte klarar ett sunt, vettigt liv. Finns inga problem skapar jag några i hjärnan; inbillar mig att han inte älskar mig och dylikt, fast han gör allt för att visa, är svartsjuk på hans tidigare förhållanden för att kunna se mig själv i ett grådaskigt ljus. Få bekräftat hur värdelös jag är för att sedan ta till flaskan. Det ger ingen kick. Ingen tröst. inget välbefinnande. Däremot försätter jag mig varje gång i problematiska situationer som det tar DAGAR att reda ut, där jag bland annat gör HONOM illa.

Nykter nu sen i lördags. 5 dagar. Jag som var nykter 6 MÅNADER i sträck förra året.

Ibland blir jag så uppgiven. Detta helvetets drickande som jag nu vid 2 tillfällen rejält ramlat tillbaka i detta nya år.
SKa försöka ibland och dricka lite socialt. Det går jättebra, inga problem.
Men sen tar jag igen det tiofalt i min ensamhet.

läser här om alla som kämpar, förtvivlar, allar som peppar, gradvis mår bättre och bättre.

Säger HEJ till er alla!
Kram,
Lilja

tekla

Vill bara sända en hälsning till dej!

Ta en dag i taget och kämpa på!

Kram från tekla.

Stigsdotter

Det är bra, nu är det dags att göra någonting åt problemet. Precis som du ser själv så skapar du egna ursäkter för att dricka. Dags att tänka bara på dig själv nu, det är du värd! Problemet med att dricka ibland är ju att man aldrig riktigt vet när det slår över, plötsligt en dag blir det för mycket iGEN. Prova med en dag i taget, vad som än händer ska jag inte dricka idag. Imorgon vet jag inte hur det blir men idag dricker jag inte...

kalla

Stigsdotters råd om en dag är klokt och det är så man måste se det. Så väx för varje dag du klarar, fem dagar är ju kanon.
Skickar styrka och kramar//Kalla

vill.sluta

Du skall se att det är toppar och dalar för många här inne, inklusive mig själv.
Men vi är ett digert gäng, skam den som ger sig .........
Slå inte på dig själv, ´bara att komma hit igen tyder på bra självinsikt.
Försök att hitta verktygen du tappade på förälskelsens väg.
Det går, vem har sagt att det skall vara lätt?

Men vi går hand i hand de flesta.
Återigen, VÄLKOMMEN tillbaka!
//A

Dompa

Skam den som ger sig...så kämpa på. Jag blir ledsen när jag läser om dina rader om kärleken...att även han blir en anledning till sponken. Fast det vet vi ju båda att han inte är. Svartsjuka? Att straffa ut sig själv i svartsjukans namn är så dumt. Men det vet du också. Givetvis har mannen en historia...men det är en HISTORIA! Sug på det ordet Lilja...historia... Där finns ingen annan än du just nu...de andra har han lämnat bakom sig. Anar att även du har en historia...men inte vill väl du vända tillbaka? Varför skulle kärleken vilja det? Så sträck på dig Lilja och inse att ngn faktisk KAN välja dig. Välja att älska Lilja.

Tyvärr tror jag inte att flaskan hjälper mot ett dåligt självförtroende. Som du själv skriver så får det dig bara att trassla in dig i mer och mer skit. Sätt emot! Det är mitt infantila råd. När självförtroendet slakar så frågar du dig själv varför? Okey...du är inte lika perfa som hans ex? Hans EX? Kvinnor han har lämnat eller som har lämnat honom.

Vi alkies hittar alltid en anledning till att dricka om vi får leta lite. Men förstör inte ditt nya liv, din chans till amore. Hur går det med sonen och kärleken nu? Lugnat ner sig? Svara bara om du vill. Kramar/R

Lilja-12

Hej alla jag känner och hej alla jag inte träffat tidigare! Forumet lever vidare med kraft ser jag och efter ett uppehåll sen i Mars (på forumet alltså!) knackar jag ner några rader igen..

Mycket har hänt i mitt liv sen sist; den stora förälskelsen verkar hålla i sig och vi är nu sambo.Det är gott!
Har fått uppleva så mycket sunt och friskt och verkligen livskvalitet på många sätt!

Och Jag har flyttat och rivit upp rötter och även om nykterheten funnits där har det inte varit jämt..

Några social kv'ällar(vilket jag alltid kan fixa) men sen när jag blivit ensam, eller för stressad, eller för arg, eller rädd att jag inte ska duga för ett nytt förhållande...ja då smäller det till igen!

Forumet har sannerligen varit en stor hjälp för mig! Kanske trodde jag att jag kunde klara mig utan er alla, at jag var "frisk"..
Så var inte fallet!

Jag kan tappa min psykiska balans mellan varven men att medicinera med alkohol förstör mitt självförtroende fullständigt.

Håll i nu alla kämpar därute!
Vi behöver varann;

Lilja i höstsol

SorgeSaga

Jag befinner mej exakt där du befinner dej.
Kampen för att inte gå till systemet gör mej helt utmattad.
Timmar av "nej nej nej jag skall inte gå idag" och sen
står man ändå där med ett par vinflaskor kvart i sex.
Igår var jag "duktig" och köpte bara en flaska. Det ångrade
jag bittert framåt tiotiden på kvällen då jag i princip
skulle kunna dragit i mig vad som helst bara det innehöll alkohol.
Skokräm...fotogen....ja fy fan.
Jag hittad en flaska Amarula och slocknade fullt
påklädd med oborstade tänder framför teven.
Vaknade i vargtimman och önskade jag var död.

Juanis6310

Hej ! Vet hur det är !! Suget kommer så fort , Efter man druckit och hållt uppe ! Tycker själv att det är så jävla svårt att hålla tillbaks så fort man ser alkohol ! Finns överallt !!! Stå på dej ! Då är vi två och flera

Jonas112

Hej.

Ny medlem här:) Är en gammal tråd, ser jag. I vilket fall, jag känner igen mig i det mesta du skriver Lilja. Mina dåliga alkoholvanor beror mycket på att jag i egentlig mening inte har någon att prata med, med det menar jag att jag endast har människor omkring mig som jag pratar ytligt med.

Känns bra att hitta en sådan här plats/sajt...

Vet inte hur det skall gå till, men jag önskar att bli helnykterist. Börja träna igen, hitta någon mening igen...