Tack, Fibblan och Fundersam79? Jag Vet faktiskt inte riktigt hur jag lyckats, kände redan från början att detta var rätt. Sen tror jag att läsa och skriva här hjälper. Man får upp ögonen och igenkänningsfaktorn är stor många gånger. Vet att min svacka kommer att komma frågan är bara när.......
Det var inte meningen att få dig att känna dig gammal Fundersam79?? man är inte äldre än man känner sig. Min dotter säger att jag är 27 om nån frågar.
Kör vi till midsommar???

Fundersam79

Skulle önska det fanns någonstans man såg om man var Online och kunde chatta , nån som har nån idé ?

Li-Lo

Vi har tittat på olika lösningar för "snabbare" kommunikation men ännu inte hittat något som fungerar här. En av de viktigaste funktionerna här är att det är anonymt vilket innebär att vi undviker information som kan röja en identitet. Exempel på sådant vi redigerar eller tar bort är mejladresser, länkar eller uppgifter om andra sociala media. Ibland har det hänt att två användare velat komma i kontakt med varandra och då har vi löst det så att båda får mejla oss så att vi kan göra det möjligt utanför forumet.

Jag hoppas att du finner ett forum som har den funktionen du söker samtidigt vill jag naturligtvis att du fortsätter att bidra här.

Vänligen Li-Lo
Alkoholhjälpen

Tack för att du frågar! ??❤️
Ser inte fram mot denna natten men jag ska ta mig igenom den! Nykter! Jag brukar vända ut och in på mig och kräkas några gånger när smärtan är som värst. ?
Men jag tycker inte om att vara ensam...

För övrigt är jag seg i huvudet ikväll... det pirrar i tinningarna och över ögonen. Fast inget som jag inte hanterar. En baksmälla är värre! ?

Hur går det för dig?

Kram PimPim ?

Fundersam79

Usch va jobbigt ❤️ men tänk att när denna natt är gjord så vänder det . Inget roligt att varken kräkas eller vara ensam ? Jag mår ganska ok förutom helt omöjligt att sova ?

Sara_con_experiencia

... Och idag tittade jag en mini-rött vin-flaska (som de minsta man får på flyget) och sa till mig, nej tack. Och drack lite tonic water med citron. (utan is, utan gin - fast jag brukade nog inte vara så fast i gin tonic, även om det är nog en god drink).

Jag är nykter igen, nu börjar jag känna dig i kroppen och i själen.
Orkar skratta och spela olika lekar med mina barn. Får saker gjorda... Är lite extra pigg och vaken så här dags, men jag tipsar här (igen? eller har jag skrivit i en annan tråd) om att börja med avslappningsövningar som tillåter att somna. Det finns också appar med bra övningar, jag gillar Bambu (som jag lyssnar på franska) och Mindfulness. Kan sett hjälpa dig / er?

Fibblan

Och tack för ditt välkommen fundersam79❣️ Det känns helt fantastiskt med ett sådant här forum och att få en känsla av gemenskap i "eländet". Även om jag har stöttning även IRL så kan det kännas lite ensamt ändå. Här finns förståelse och ödmjukhet som hjälper en att läka. Och du pimpim verkar ha det riktigt tufft just nu. Vet inte vad du går igenom men låter jobbigt?. Styrkekramar till dig från mig?!
Håller med om att det hade underlättat med snabbare kommunikation..?!

Fler som har problem med sömnen förstår jag..Hoppas på lite mer av den varan i natt?! Tack för tips Sara_con..?! Håller på att botanisera bland poddar och appar med sövande effekt. Och så hoppas jag att när värsta "krypet" lagt sig, ska det också göra sitt till..! Vid gott mod trots allt när jag lägger mig nykter för 3e dagen! Insåg att jag varit på 3e dagen två dagar, hahaha?! Vad då, att man vill att tiden ska gå snabbt och bli av med den värsta fysiska abstinensen..?
Önskar er alla en god natts sömn❣️

Fundersam79

Vi har det tufft vi allihopa här och det känns magiskt att läsa och svara på andras historier . Ja , sömn ? Hwlt galet vad jag INTE kan sova

DruckitKlart

Men har inte tänkt på att det kan vara ”brist” på alkohol som kan vara ansledningen. Men, det kan det ju så klart?!

Jag brukar normalt inte dricka varje dag, men ofta ons-sön (om det fanns ngt kvar på söndagen vill säga...) Och det är klart, kanske har det varit lättare att somna med något eller några glas vin på kvällen.

I övrigt går det väldigt bra. Känns skönt och jag ser positivt på nykterheten. Träffade som hastigast en bekant i dag som sa ”vi får ta ett glas vin snart nån kväll”. Visste inte vad jag skulle säga riktigt så jag sa bara att jag kör vit månad i januari. Märkligt egentligen hur alkohol alltid är det självklara valet (för många). Själv brukar jag inte ens tycka att det är nån idé med after work utan alkohol... som att mat och umgänge kan kvitta om jag ändå inte ska dricka. Absurt egentligen.
I morgon (fre) kväll ska vi till min svåger och hans nya tjej. Middag och spa-bad. Men de vet att jag kör vit jan, eller ev hela året. Så de kommer inte bry sig. Känns skönt att de redan vet, då behöver jag inte förklara mig.

”Kul” att vi uppenbarligen är ett helt gäng 40+are?? Kanske är det så att åldern börjar ta ut sin rätt och kroppen inte klarar att dricka som förr.

Tack för stöd. 4 dagar.

Jag förlorade ett barn för x antal år sedan exakt! Så här ligger jag vaken och kämpar mot demoner och suget efter att bara bedöva all smärta! ? Kämpar som fan nu och vill bara somna så jag kan slippa tänka och återuppleva allt! ?

Natti natti ?

Fibblan

Tycker jag upplevt så mkt starkare abstinens denna gång, men de andra gångerna har byggt på ngn slags nedtrappnings-strategi, så kan va det med.. festade rätt hårt nyårsafton för jag visste att 1 Jan. är det stopp..! Inte så snällt mot mig själv, och det får jag lida för nu..?. Men det är bra på ett sätt, för den här jävla skiten tänker jag då inte gå igenom igen..! Och så det du sa om smutsig och hemsk. Håller med och det blir också en drivkraft. Slut på allt hemskt jag sagt och gjort, antingen pga av berusning eller pga av stress/abstinens att inte bara få va ifred och stilla begäret.. sjukt är vad det är! Och friska är det vi ska bli- en gång för alla?!
God natt igen, nu gör jag ett nytt försök..☺️

Fibblan

Argh.., värsta tänkbara..!!! Orden räcker inte till..?. Den smärtan, finns det inget som får på! Förstår att alkohol gett viss lindring för stunden, men nu förstår jag än mer vilket helvete du har, när du ska bort med den smärtlindrande medicinen. Shit, vilken kämpe du är❣️❣️❣️
Heja dig?! Och många kramar extra till dig i din sorg..?❣️

Fundersam79

Ja visst är det helt sjukt att man nästan behöver ljuga för att inte dricka i sin bekantskapskrets ....Ska du vara nykter , fy va tråkig du är ? Jag tror jag låg och bred och vände mig till 04.00 imorse ? Så galet jobbigt när tankarna snurrar i huvudet.
4 dagar och hel nykter helg framför dig ❤️ eller hur ?

Fundersam79

Jobbigt med abstinens ? Men dagarna går och livet kommer åter ? Kämpa

Fundersam79

Vet inte vad jag ska säga Pim Pim ❤️ Men en sak kan jag lova ! Efter regn kommer alltid solsken ? Lider med dig och jag vet att du kommer starkare ur detta

DruckitKlart

Ja, det gör jag faktiskt. Ser fram emot att orka göra saker. Inga barn hemma hos oss i helgen, min man och jag har två barn var, men alla är hos den ”andra föräldern” i helgen.

Vi brukar normalt dricka en del då, jag ska inte dricka något alls och jag tror att min man inte heller kommer dricka något. Kanske i kväll när vi är bortbjudna. Det som känns skönt är att han egentligen inte ”bryr sig” om ifall jag dricker. Han stöttar att jag inte dricker alls (han tycker nog inte att alkoholen är ett problem) och han tycker inte heller att det är särkilt trist att jag inte dricker.

I dag blir min 4:e dag och jag ser fram emot en nykter helg. Hoppas det känns ok för er andra inför helgen!

DruckitKlart

Ja, det gör jag faktiskt. Ser fram emot att orka göra saker. Inga barn hemma hos oss i helgen, min man och jag har två barn var, men alla är hos den ”andra föräldern” i helgen.

Vi brukar normalt dricka en del då, jag ska inte dricka något alls och jag tror att min man inte heller kommer dricka något. Kanske i kväll när vi är bortbjudna. Det som känns skönt är att han egentligen inte ”bryr sig” om ifall jag dricker. Han stöttar att jag inte dricker alls (han tycker nog inte att alkoholen är ett problem) och han tycker inte heller att det är särkilt trist att jag inte dricker.

I dag blir min 4:e dag och jag ser fram emot en nykter helg. Hoppas det känns ok för er andra inför helgen!