Blåste positivt idag , fick följa med till stationen. Precis under gränsen för rf. åkte bort en vecka för ett tag sen och var i ett sammanhang där jag ej kunde dricka & jävlar vad svårt det var. Nu dricker jag mkt mer istället & var idag så nära att åka dit för rattfylla. Fick böter pga avställd bil, men vilken lättnad när jag fick resultatet. Så stört att jag har det här beteendet.

Drycker

har försrökt skriva, men harigen tagit för mkt lugnande. i helgen har jag druckit massor med antabus. trots det har jag kvar massa fantasier om att dricka alkohol hela tiden, nu går det inte utan att bli störtsjuk, skulle helst bara vara nöjd med att vara nykterist, men det är enormtsvårt. allt känns rätt jobbigt . nåja skriver inte optimalt, fortsätter annan gång..

AA och gud har inget med varandra att göra. Tänker kanske på trosbekännelsen och sinnesrobönen. Man får se det som ett onaturligt väsen som vakar över en och inte som en religös gud. Nu blir du säkert arg på mig men jag tror nog att det var ett taskigt svepskäl att inte gå :) Jag vet, hittade på allt möjligt för att inte gå. Var rädd, rädd att bli uttittad, utskrattade och att bli dömd. Kan bara säga att det var precis tvärt om. Man kände sig välkomnad, kunde dela det svåra. Kunde prata öppet. Var så skönt.

myrkotten

Jag kämpar jag med, Drycker nu kör vi det nyktra racet! När jag läser om hur bra man mår efter en tids nykterhet vill jag ännu mer hamna där, tyvärr finns det inga genvägar. Kram Kotten

Drycker

flytten som är planerad handlar egentligen om en separation. jag har inte skrivit ngt om förhållande, men jag hade ett som tog slut förra veckan. Häromdan var jag & besökte huset som jag fick tag på. huset är egentligen lite lågbudget, fastigheten har stått tom ett tag, & första känslan jag fick när jag gick runt i ödeträdgården var att det är lite creepy. som att det är ett bra ställe att spela in en skräckfilm på. andra var att-hur ska jag kunna hålla mig nykter? en bra sak är att det krävs en del jobb innan ngn kan flytta in. mkt jobb=bra för att undvika tänka på alkohol. men ödehus, trädgård + själv är &så perfekta förhållande för att dricka. Så jag har tänkt en del på aa, tror att aeromagnus är inne på rätt spår, är rädd egentligen, speciellt för att prata om personliga saker i grupp. & sen är jag ateist, så att gud etc. gör det inte lättare. men det kanske är värt att prova, vet inte hur länge jag fortsätter med antabus heller, just nu känns tabletterna rätt avgörande för nykterheten. har haft 2 alkoholfria veckor, känns som en evighet.

Bra att du får ett boende även om det är en del jobb. På ett AA möte behöver man inte prata, man kan lyssna på andra. Mötena handlar inte ett skit om gud. Man sitter oftast samlade vid ett bord eller liknande. Man får presentera sig och berätta vem man är och sina problem. Ibland kan den som håller i mötet ta en lapp om något ämne. Man pratar då om ämnet en i taget. Ingen får avbryta och man får ställa frågor efter alla har pratat. Man klankar aldrig ned på varandras snedsteg eller misstag, ofta blir det lite skratt och så eftersom man hör hur jäkla dumt man burit sig åt. Jag tror du skulle må bra av ett sådant möte.

Drycker

Tack aeromagnus. Ska försöka fokusera på vad som är viktigt. Ska gå på ett möte, jag måste samla mod först, kommer vara sjukt nervös.
Tack myrkotten! ♡

myrkotten

Jag önskar att jag pallade och vågade gå till ett möte, men jag är inte där än, inbillar mig att mitt alkoholberoende är såpass hanterbart att jag kan reda ut det på egen hand. Drycker jag utmanar dig till att ta reda på hur det är, berätta för mig hur det gick sen. Förstår din bävan, jag blir nervös bara av tanken. Men jag tror faktiskt att det skulle göra dig gott.
Kramisar kotten

Drycker

Jag antar utmaningen. speciellt som jag först avbokade fredagens antabus (på vc) för att jag fick ett ganska stort sug efter alkohol. så jag började planera att dricka under helgen, för att sen återuppta tabletterna på måndag. efter nån dag blev jag rädd, så jag ringde tillbaka & bokade tiden igen. Sen börjar allt äntligen att kännas normalt. Mina (lugnande) tabletter tog slut i lördags, så den här veckan är första på mkt länge helt utan benzo eller alkohol.
läste ett bra inlägg av "mod" om obeslutsamhet. Känner mig ytterst obeslutsam, helt stört med tanke på hur mkt lättare allt går när man inte påverkad av nåt, tabletter eller alkohol.
kopplar ihop AA med flytten, det är som sagt en del jobb kvar. Kanske ska bestämma mig för att byta ut antabus mot AA när jag väl har flyttat. (måste stänga av, det åskar) vilken överraskning den här sommaren:)

Min semester är snart slut och jag måste ta nya tag. Antabus på måndag, till att börja med. Sedan vete f-n, surfar runt på forumet efter att ha varit lite passiv under någon vecka.

Drycker

Valeria. Har du en burk hemma & tar vid behov? (Nyfiken) bra val du gör med antabusen, ibland får man göra en nystart.
Har börjat tänka att jag borde kunna dricka åtminstone folköl dagen innan jag tar antabus. Då har det gått kanske 3.5 dagar sen föregående. Har inte vågat prova ännu.

myrkotten

Råkade trycka på ditt namn och då kom det upp ålder och kön. Jag trodde du var en han, förmodligen för att "drycker" låter maskulint i mina öron. En reflektion som det ligger ingen värdering i. Det här med smileys har jag inte börjat med än, annars hade jag tryckt dit en. Ja, vi kämpar på eller hur!?, känns som en evighet sen min senaste flaska vin men det har inte ens gått en vecka. Inte för att jag tror på nedtrappning men det är så mycket bättre jämfört med vin dagligen och vin en gång i veckan. Kramisar Kotten

Drycker

Tack för tipset om Kjell Enhager. En av få sommarpratare jag prickade in i sommar, han är en otroligt duktig talare, kommer bli kul att se föreläsningen.
Tror &så att alkohol 1 ggr vecka är bättre än varje dag, själv äter jag antabus men kunde inte låta bli folkölen idag. Kändes märkligt att dricka öl igen, drack först 1 lättöl sen 1 folköl. I början kändes det normalt,fick däremot direkt en impuls att köpa ett 6 pack till. Ögonen & ansiktet kändes konstiga efter ett tag + huvudvärk. Besvären var lindriga, men det kan bero på liten alkohol mängd.

Hemmagjord saft är otroligt gott, imorgon är det antabus, jag får hålla mig till det &så.

Godnatt myrkotten & vilja!

jag tar antabus varje måndag så att jag säkert vet att jag inte kommer att dricka förrän tidigast på torsdagen och då i mycket måttliga mängder. Har ofta jobbtillställningar med A på torsdagar. För mig funkar detta väldigt bra!

Drycker

Bra strategi. Tycker också antabus fungerar bra hittills. Har varit på väg att hoppa över flera gånger, tidsbokning & annat blir en hjälp att ta tabletterna. Brukar själv ta i början + slutet av veckan.

Drycker

Soc möte idag.
Är iallafall säker på att mötet inte kommer leda till ngra insatser, utan kommer stanna vid förhandsbedömning.
Fast lite nyfiken är man ju. Fick tips & tel nr till AA möten av en sjuksköterska men har inte gått på ngt möte ännu. Men jag ska göra det.

Drycker

Är snart försenad bara för att jag hänger här istället för att ge mig iväg. Snacka om prokrastinering. Brinner inte av iver att gå på det där mötet.

Drycker

Dricker öl. Den här gången känns det ännu mer konstigt. Hettar verkligen i ansiktet ( & öronen) men nu vågar jag inte dricka mer. Nog för den här gången. (lol).