Blåste positivt idag , fick följa med till stationen. Precis under gränsen för rf. åkte bort en vecka för ett tag sen och var i ett sammanhang där jag ej kunde dricka & jävlar vad svårt det var. Nu dricker jag mkt mer istället & var idag så nära att åka dit för rattfylla. Fick böter pga avställd bil, men vilken lättnad när jag fick resultatet. Så stört att jag har det här beteendet.

Drycker

Är nykter! & glad att jag klarade det själv den här gången, utan hjälp av tabletter (i princip) men återhämtningen tar tid, är så trött. Jag ska försöka komma ihåg hur dålig jag varit när jag får en impuls att dricka igen. Nu är jag helt omedicinerad, sist hade jag antabus. Får se hur det går.
♡Tack Heatpump, sisyfos & Lillylee ♡

Drycker

Idag har jag druckit upp en kvarting. Är fortfarande onykter. Det började igår med att jag drack en 3, 5, &imorse öppnade jag en till.
& nu ligger jag i ett ouppvärmt hus, full, med ett stearinljus etc.
Det positiva är att jag har en tid hos b.c om ca 2 v. Den tiden ska jag inte missa !♡ er!

Nej den tiden ska du inte missa. Kämpa på Drycker. Du är värd bättre. Hoppas du får hjälp eller hittar din inre styrka snart. Den dök upp för mig när jag börjat misströsta.

Drycker

https://www.recoveryfromaddictiononline.com/managing-cravings-and-urges/
det här vet väl alla, men det är rätt bra beskrivet i artikeln.

Nu har jag druckit så frekvent så jag börjar få problem med abstinens igen. har haft svårt att dricka alkohol idag, jobbat hela dan med jobbiga symptom, så under kvällen fick jag äntligen tillfälle att åka & köpa ett sexpack 3,5or. drack upp alla & känner mig lugnare. Imorgon har jag tid på b.c, Sist jag var där blev jag utskriven direkt, får se hur det går den här gången. senaste veckan har jag överskridit vissa gränser, som jag aldrig trodde jag skulle göra. Är inte jättestolt över mitt beteende.

Drycker

Har vaknat nästan varje morgon den här veckan med minneslucka. Rätt ångestladdat när man ligger & försöker komma ihåg hur kvällen slutade.Så jag har tänkt göra ett avbryt. Eller jag tänkte det på f.m, innan abstinens symptomen började komma. Vid 7 tiden letade jag fram en del slattar från spritflaskor + skaffade ngra folköl. men nu är alkoholen Slut, & det känns allmänt jobbigt, eller det blir bara värre. Att det ska vara så svårt..men jag skriver ner en del för att bli mer motiverad.

Mattias

Få utskrivet antabus o ångestdämpande medicin är mitt råd från mig till dig..
Hur går det med jobbet, (om du nu jobbar).
Otroligt jobbigt att jobba bakis i mitt eget tycke.

Har sagt till mig själv att aldrig mer gå till jobbet bakis och det har jag inte gjort på ett år.

Men som sagt, lycka till på vägen..

Drycker

Skulle gärna skriva. Tack fighter !& Mattias!

är packad. Får yrseln när druckit men inte akfylla. Älskar er alla, drycker ♡

Moder Näktergal

Mår fruktansvärt dåligt då jag - helt utan att fatta varför - satte mig i bilen på morgonen och körde. Detta efter att ha varit på kalas med massor av vin fram till kl 02:30. Givetvis hamnade jag i en poliskontroll o blåste rött! Mitt liv rasade samman! Hur o vad ska jag tänka?

Drycker

Måndagen blev på ngt sätt för mkt. Av de fragmentariska minnen jag har, gjorde jag helt sjuka saker. Eftersom jag druckit rejält mindre i helgen, så var jag på jobbet under måndagen, skakig & med starkt a sug. Så direkt efteråt åkte jag till bolaget & köpte en flaska sprit. På tisdagen kände jag mig mer motiverad att sluta med a, än på länge, kan därför stolt säga att jag haft ett alkoholfritt dygn. Första på ett par veckor.
Jag har haft kontakt med b.c sen 1 månad, men ännu inte fått träffa ngn läkare, och alltså inte fått ngn medicin utskrivet. Vilket är lika bra kanske, det är jag själv som måste ändra beteende (vilket jag säger, men inte gör).

Drycker

Jobbig situation du hamnat i. Om du har problem med alkohol är det ett bra tillfälle att få hjälp, kanske kan bli en vändpunkt vad gäller alkoholen. Du skriver att du var på en fest & drack till sent på kvällen. Känns som det skulle kunna hända vem som helst i samhället. Skriv gärna mer om hur det går!

Drycker, jag tror det är bra om du kan få lite hjälp på vägen med medicin. Det är klart att beteendet måste ändras i slutändan, men när man ska ändra beteendet o a samtidigt är det så lätt att välja fel i början. Tror att de bra besluten är lättare att ta om hjärnan inte är indränkt med a. Jag kunde inte dricka hemma, men var oerhört nära att ändå svänga förbi systemet där i början och sen när jag kunde dricka igen trillade jag dit några gånger. Nu har a lämnat min kropp o själ och jag känner ingen längtan. Så det går verkligen att komma ur. Men nån hjälp kan nog vara bra till en börjsn när man har svårt att kontrollera sitt beteende.
Moder Nöktergal - det är gjort nu. Förstår att det könns som en mardröm men du får se framåt nu. Det har funnits trådar hör med personer som åkt fast för rattfylla med bra beskrivningar om vad som händer sen. Trådarna är tyvärr raderade, men du är inte ensam om detta. Starta en egen tråd om du känner att du behöver stöd i att sluta dricka.

Drycker

..fortfarande! Otippat, har inte druckit sprit sen i måndags!
Däremot har jag inte hhållit mig helt till alkoholfritt, som en magnet hamnade jag framför folkölshyllan häromkvällen. Jag stod & stirrade på ölen & kunde inte bestämma mig. Tillslut tyckte jag personalen kastade misstänksamma blickar, så jag skyndade mig därifrån- utan öl. Sen körde jag förbi mataffär nr 2, svänger in på parkeringen, går in & köper 2 st 6 pack 3, 5 or.
Förresten Märkte jag i fredags morse att händerna var skakiga + kände mig konstig, det var inte abstinens, kan man ha symptom så långt efter? Hade jobbig abstinens förra helgen. Märkligt.

Drycker

Tack för dina kloka ord!
Du verkar vara världens klokaste människa! Jag blir obeslutsam när jag dricker mkt. Faktum är att jag har kontakt med b.c, och jag tror att jag har naltrexone på gång. kommer inte träffa läkare förrän november, så det dröjer. Jag försöker läsa trådar där folk har testat & det verkar vara lite ojämna upplevelser. Vissa har blivit hjälpta, andra inte. Om ngn läser det här & har provat naltrexone så dela gärna med dig av hur det funkat.
Tack alla på forumet!

Tack, tack för de orden. Det skulle man verkligen önska sig men så jökla klok känner man sig ju inte när man låtit beroendet ta över. Jag borde ju inte ha hamnat där. Hoppas nu att jag har kommit ut på andra sidan, lite klokare och mer ödmjuk inför människor som hamnat i ett missbruk och mer medveten om de oerhört negativa effekter som alkohol har på kropp och själ. Ta a-fritt nästa gång du blir hypnotiserad framför öl-hyllan. Känslan blir nästan densamma, men ruset uteblir.

Drycker

Hette det vanemässigt? Med den verklighet har, skulle "vanemässigt " vara korrekt beskrivning. Jag dricker vanemässigt.

Ja, jag drack också till stor del "vanemässigt". Försökte inte ändra vanan inledningsvis, utan bytte mot A-fritt. Smygdrack även a-fritt till en början.... Hur dumt låter inte det? Men nu när hjärnan är fri från a, så kan jag bryta även beteendet. Värt ett försök, även för dig tycker jag.

Drycker

Idag ska jag börja med antabus. Är egentligen inte nykter & nervös inför den medicinen. Imorse hade jag flera mellanöl+ sprit kvar sen igår, hade yoga, meningen var att hälla ut, men drack upp allt istället. Imorse alltså. Nu har jag svårt att sluta, Frågan är om jag hinner nolla på alko mätarna innan 15 i efter middag. Sist drack jag 3 veckor på raken med antabus. Har motstånd mot den medicinen helt enkelt.

Drycker

Jag drack inte igenom, utan blev sjuk, påminner om abstinens konstigt nog, skillnaden är att man blir kritvit i ansiktet med abstinens, och knallröd med antabus reaktion.