Blåste positivt idag , fick följa med till stationen. Precis under gränsen för rf. åkte bort en vecka för ett tag sen och var i ett sammanhang där jag ej kunde dricka & jävlar vad svårt det var. Nu dricker jag mkt mer istället & var idag så nära att åka dit för rattfylla. Fick böter pga avställd bil, men vilken lättnad när jag fick resultatet. Så stört att jag har det här beteendet.

Drycker

Lösningen blir Cornelis!
Kalle Holm, han bodde i en stuga ner vid sjön..Kalle Holm han bodde i en stuga ner vid sjön..med en fru & fyra ungar att försörja på sin lön..& pappa, pappa, pappa, Hej, har du inget knog? Gå till sociala, dom hjälper dig nog. & råttorna springer & regnet regnar in ×2 , socialassisten har en föraktfull min, du sitter still på dagarna som en trasig symaskin ×2, sen tar du fram din mauser & ett ×tra magasin, & monen lyser kall på en stuga ner vid sjön ×2, & kalle går en vända, & det knarrar i snön, & kalle kalle kalle, din hjärna står still × 2, du grubblar dig fördärvad & vad tjänar det till? 6 skott i magasinet & bara hylsor kvar× 2, & ambulansen kommer & ambulansen far, Kalle Holm & hans fru & hans ungar finns ej mer..× 2, & Wallenberg vet ingenting & Palme, han ler..

Drycker

Att kila upp till nisse & få sig en morrondramm, det kan man man inte göra i staden amsterdamm & kila in på Freden precis när klockan slår, är också en av sakerna som inte går,förövrigt ereväl ungefär, samma turister här som där, samma sorts längtan att komma först, samma solglasögon & samma törst. Att ringa på hos annkatrin precis när tuppen gal, & äta hennes bullar & ställa till skandal, & ordna med försoning innan hon säger nej! det kan man inte göra i staden marsej! förövrigt ereväl ungefär, samma moralister här, som där, samma fasta normer & samma sura miner, men sällan finns det någon som Ann Katarin!
går du i kungsträdgården & ropar ANARKI! & klättrar upp i träden & stannar däruti, då kommer det en polisbil som det tjuter om, men snutarna här nere, dom skjuter dom!
förövrigt ereväl ungefär, samma demonstranter här som där, samma sorts paroller & samma song, & samma shäferhundar & samma batong!
Här finns det ingen Wallenberg att göra miner åt..jag har sett Onassis, i alla fall hans båt..& slår jag upp en tidning, ser jag Onassis fru! Det du gamla Walle, gå hem & lägg dig du..
förövrigt ereväl ungefär..samma kapitalister här som där..samma finesser & samma pynt, & samma valuta & samma mynt..
Att sitta i en källare, långt upp i helsingland, & vänta på länsman som kommer ibland, & skruva på aparaten som det sakta droppar ur..Det kan man inte göra på khòte de azur.
Förövrigt ereväl ungefär, samma alkoholister här som där, samma baksmällor & samma skrol. Fast dom säger prosit! & vi säger skål!
Här sitter jag i solen i staden santropè, & skickar ngra vykort till herr Jansson & herr T.
Jag e här på semester & mår bra som sagt..& kastar en sur strömmig på närmsta jakt..
Förövrigt ereväl ungefär, samma turister här som där..samma diskotek & samma dans, & samma gamla längtan nån annanstans..

Li-Lo

Hej Drycker
Jag vill börja med att säga att detta inlägg inte bara är riktat till dig. Du mår dåligt just nu och du anstränger dig för att förändra dina alkoholvanor. Du har verkligen varit nyfiken och modig som provat olika sätt för att klara det. Med den inställningen ökar verkligen chansen för att du ska finna ett sätt som passar dig. Du som många andra vet att det är mycket riskabelt att dricka med antabus i kroppen. Reaktionerna är en stark negativ påfrestning för kroppen.

Det är fint att du känner stöd av andra användare här och att du stöttar dem. Det hoppas jag att du fortsätter med. Samtidigt vill jag gärna berätta att vi gärna ser att våra användare inte använder forumet under berusning. Av erfarenhet vet vi att det oftast inte blir bra för den som skriver och inte heller för de som läser. Det händer att vi redigerar dessa inlägg eller tar bort dem.

Som sagt vi vill ha dig och er alla här och vi ska försöka vara mer tydliga med de riktlinjer vi har. Utan er inget forum.

Li-Lo
Alkoholhjälpen

Leverjag

Inse en gång för alla att du har stora problem! Kan du inte ringa akutvård och få hjälp med avgiftning? Alkoholhjälpen kan säkert ge nr och råd vart du kan vända dig.

Blir orolig att du har ihjäl dig eller någon annan! Jag har tre barn, varav en av dem synskadad. Jag är jämt orolig för våghalsiga bilister och rattfyllerister. Det går så fort när olyckan är framme. Jag är orolig för de andra två också, att de inte tänker sig för, ser sig för och någon förare sitter med mobilen eller är full!!! Och så är deras liv förstört också.

Snälla, sök hjälp och erkänn att du har denna tyvärr i vårt land vanliga sjukdom och du är svårt sjuk.

Lägg ner, ge upp och erkänn dig segrad SÅ att du tar hjälp på riktigt!
Hoppas så att du klarar att ta dig ur detta. Du har ett val. Du behöver hjälp. NU.

Ja, kom tillbaka hit igen, Drycker! Och sök hjälp. Din hjärna är kidnappad. Du kan klara det här och du har visat så många goda egenskaper i dina inlägg här på forumet.

Sommarkatt15

Välj att leva. Du har fått ett liv. Det är inte du som behöver bestämma när det inte ska finnas mer. Välj att du vill vara rädd om dig, snälla. Tyvärr är alkohol livets motsats i allt. Det finns de som behöver dig, fina människa, och vi är här för dig. Sök hjälp! Jag kämpar själv för mitt liv och min familj mot detta vansinne som alkohol ställer till med.
Sommarkatt15

RaniLee

Jag har läst stora delar av din kamp och det sista, när du var full av a, mediciner och utövat Yoga. Yogan pumpar ut a och medicinerna i hela kroppen och du riskerar ditt liv. Du skrev att du blev vit i ansiktet och jag hoppas att du klarat dig och att du blivit inlagd. Jag hoppas att din frånvaro betyder en längre behandling på rehab. Får du chansen till det så ta den, ta den för din egen skull.

Var rädd om dig!

Drycker

Ja, idag var det tungt att logga in. Jag börjar med att tacka för feedback & stöttning, som jag inte har förtjänat, men ändå. Är nykter nu, & det har tagit lite tid att få till.
Förlåt alla på forumet för mina helt sjuka inlägg jag gjort på fyllan, tyvärr skrev jag i ngn annans tråd &så, ber så hemskt mkt om ursäkt.
Cornelis har ju ett stort material av låtar, i nyktert tillstånd skulle jag inte valt att skriva ner den om kalle Holm som sköt ihjäl sig själv & sin familj.
Faktum är att jag ngn timme senare blåste 1,0, & bara det att jag pallrade mig iväg till mottagningen för att få antabus i det tillståndet kan man faktiskt garva åt, så här i efterhand.
Men nu har jag hunnit med lite antabus, däremot har jag ngn medicin som man blir trött av, så nu känner jag mig darrig, & har en konstig frånvarandekänsla. & det störda är att jag har kvar alla tankar om hur jag ska kunna dricka mera alkohol. Men jag kommer inte att göra det.

Leverjag

Men du lever farligt. Mkt experimenterande med mediciner som får vem som helst att åka jojo och så ett tungt A-missbruk på det. Jag är orolig för dig. Vem ger dig medicinerna?

Varför lägger du inte in dig ett tag, renar dig och får hjälp av proffs med medicinering och ev terapi. Du behöver en behandlingsplan för just dig!

Styrka till dig, nu! En dag i taget

Sommarkatt15

Kunde jag fånga in dig och ta hand om dig, på en plats där du inte behövde tänka på alkohol eller tabletter hade jag gjort det, så du fått lugn och ro att designa en ny fin, alkoholfri tillvaro. Men jag kämpar själv. Min man hjälper mig. Har du någon som hjälper dig??? Snälla, drick inte för mycket - du vet själv när det är! Kram, Sommarkatt15

Leverjag

Hur går det nu? Håll dig kvar och ta all hjälp du kan få. Det går att komma ur helvetet och få ett underbart liv även om du inte ser det nu.

Krickelina

Kära människa!
Så starkt att du kom tillbaka. Är det någonstans man ska kunna komma tillbaka efter att ha "gjort bort sig" så är det väl hit, där vi alla vet vad det handlar om. Men det känns som om du skulle behöva så mycket mer stöd. Antabus är väl bra, men det känns inte som om du övertygat dig själv om det fina i att bli nykter.
Var rädd om dig och lycka till!

Leverjag

Hoppas du skriver hur det går när du är redo. Du är visst värd att leva och få stöttning! Självklart! Forumet är till för de som hamnat i klorna på A som leder oss in i döden om vi inte får stopp på beroendet.

Hoppas verkligen det går bra för dig och att du tagit all hjälp som går att få från vården!

Drycker

Har hunnit med 3 antabus & flera vodkaflaskor sen sist. tabletterna har jag kombinerat med alkohol, de är annars svåranvända, jättesvårt att komma upp på morgonen dagen efter man tagit de. Senaste dygnet är första på länge helt utan tabletter eller alkohol. (eftersom jag tog antabus igår) & jag inte behövde medicinen. men snacka om långsam upptrappning (av antabus) eller nedtrappning av alkohol. Ska ta nästa antabus imorgon, ska inte missa den. Igår hällde jag förresten ut sista slatten vodka, det har jag aldrig lyckats med innan.
Är &så glad att jag inte gjort ngra inlägg på fyllan, fast jag har haft en del minnesluckor & fått kolla igenom sociala medier på morgonen, jobbigt,& det i sig är en anledning att lägga av med alkoholen.

Tack Leverjag, krickelina & sommarkatt! betyder så mkt att ni bryr er! förresten, tabletterna har jag fått av läkare.

Kul med ett livstecken och att det verkar vända till det bättre. Och forumet här vet ju hur kämpigt det är. Det är starkt att du återvänder hit tycker jag. Fortsätt skriv, jag blir glad när jag ser ett livstecken från dig.

Leverjag

Du lever
Undrat ibland. Bra om du bestämmer dig. Det blir lättare efter ett tag. Och efter ett par veckor slutar man tänka på A hela tiden. Men du måste vilja själv. På riktigt.

Undrar lite vad som ligger bakom ditt missbruk. Har du gener från Finland så kanske du har gen som gör att du inte tål A som andra.. Nyheterna igår. ;-) annars är det ju troligt att det är något i känslorna som spökar. Har inte din läkare föreslagit samtal? Fråga efter det om du vill och känner att det skulle kunna hjälpa dig. Hur som helst tror jag att alla mår bra av att prata av sig och fundera lite över varför vi gör och känner som vi gör. En investering i sig själv, helt enkelt!

Sköt om dig och håll ut nu. En dag i taget...

Drycker

När jag dricker långsamt funkar allt ganska bra med spriten, men som så många andra har jag kontrollförlust, så jag dricker för mkt för fort, sen kan jag, som andra som dricker mkt, göra saker & vara social under minneslucka. Kan t.ex ta mig till & från platser utan ngt minne av det dan efter. Det hela är ångest laddat, faktiskt. Apropå på det har jag haft ett sjukt A sug idag, bara tänkt på vodka halva dan. Tur att jag tagit antabus.