Blåste positivt idag , fick följa med till stationen. Precis under gränsen för rf. åkte bort en vecka för ett tag sen och var i ett sammanhang där jag ej kunde dricka & jävlar vad svårt det var. Nu dricker jag mkt mer istället & var idag så nära att åka dit för rattfylla. Fick böter pga avställd bil, men vilken lättnad när jag fick resultatet. Så stört att jag har det här beteendet.

Har själv våndats under en längre tid men gjorde slag i sak och åkte in till Capio Maria natten mellan tis-ons. Ångesten och skammen är hemsk men man får sådan hjälp att komma ur skiten utan att krascha totalt. Så klart ingen rolig miljö men med rätt fokus kommer man igenom dessa dagar utan att behöva lida så mycket av abstinensen.

Nu har jag fem nyktra dygn bakom mig och livsglädjen börjar komma tillbaka även om den stora utmaningen börjar nu. Är så mycket lättare att tänka klart och framåt när man faktiskt är nykter. För att gardera mig kör jag även antabus nu. Mina kompanjoner och familj tog detta mycket bättre än vad jag väntat mig. Dom flesta runt om kring en vill bara hjälpa till. Dock svårt om man inte erkänner sina problem.

Ta steget. Det är värt det.

Drycker

Vet inte vad jag ska säga..känns bara helt omöjligt. Jag ringer & de hänvisar till ngn annan. Soc tycker att kriminalvården kanske betalar "vi kanske inte behöver göra ngt. Kriminalvården kanske kontaktar dig" var den sista konvrsationen.

Skrev det här onykter. Nu sa hon så, men tycker egentligen inte kommentaren har någon betydelse. Dessutom fanns det en logik i resonemanget, ingen av oss visste hur tingsrätten skulle döma. Ska däremot försöka få tag på henne idag.

basisten400

va nykter i en månad oc två veckor en lörd plingade det till i huvet en öl vore gott utan att tänka på det så mkt så raka vägen
in på systemet en öl oc tre cider :)
drack denna öl med stor njutning inget med det igentligen men va faan jag knaprar jue campral som ska ta bort suget
kram på er alla som kämpar börjar om på ny kula med nykterheten nu jisses hur många gånger såhär kommer jag hålla på måntro

Drycker

Bra jobbat!
Jag ska försöka följa ditt exempel idag. Själv var jag inne på enheten för ngra veckor sen, men blev utskriven ganska snabbt, mådde väldigt dåligt när jag lämnade avdelningen & gick nästan direkt till bolaget & köpte sprit. Det gäller att försöka förhindra scenariot från att upprepas igen på ngt sätt. Såg att du hade hjälp av antabus. Ngn hjälp av nåt slag för att bevara nykterheten kommer behövas.
Hoppas du fortsätter skriva, jag kommer följa hur det går.

Drycker

Bra att du börjar om. Är nyfiken på om campral hjälper. Förstår att det går att dricka fast man använder medicinen men har den funkat mot alkoholsuget?

Drycker

Söka hjälp idag. Satt på akuten i ett par timmar. Slutade med att jag blev hemskickad utan mediciner. Argumentet var att jag var tvungen att ringa soc & fixa plats på behandlingshem först, sen kunde jag återkomma Försökte förklara att jag behöver hjälp idag mot abstinenstillståndet. De gick inte på min linje. Gick därifrån, skakig & med en stark känsla av att läkarna därinne är helt dumma i huvudet. Men jag är fortfarande nykter. Åkte istället till ett AA möte där jag satt helt skakig & mådde bedrövligt, men det var väldigt rogivande, kändes som rätt plats att vara på. Fick skjuts hem av en snäll person efteråt.
Mår otroligt dåligt nu bara. Har även känt mig rädd & nojig ikväll på ngt konstigt sätt. Hittade tabletter som jag tagit, om inte de hjälper återstår att köpa alkohol.

Vad starkt gjort av dig att söka hjälp. Hemskt att du blev hemskickad. Hoppas att du kunnat hålla ut i natt. Och fortsätter med det. Sök hjälp igen om du behöver idag. Kan det vara bättre att gå nån annanstans?

jas75

Hur går det för dig? Ringde du soc? Tänker på dig. Hoppas du stod ut utan alkohol. Kram

Drycker

Tack för omtanken. Brukar också tänka på folk härinne. Det går fortsatt dåligt, har inte fått ordning på abstinensen, har försökt men inte orkat hela vägen utan druckit massa alkohol. Allt blir bara värre. Ringde till soc förra veckan & då hade handläggaren semester. Sen hamnade jag i fyllecell inatt igen. Ska alltid cykla & handla saker när jag är packad. Hamnade på vägen med cykeln över mig, tog mig tydligen inte upp igen.
Ska försöka trappa ned alkoholen, har köpt 3,5 or. Jobbig abstinens..

jas75

Vad jobbigt det låter. Typiskt när man väl efter mycket vånda ringer lr vad man nu ska göra & då är de inte där! 3.5or var mitt fall. Men bättre än starkare alko. Tror du behöver hjälp med avgiftningen. Fortsätt kämpa ☺

Svartvit

Tycker synd om dig, mig och alla andra som drabbats så av denna djävliga sjukdom. Jag brukar också försöka hålla mig till folköl när jag dricker, för att inte bli sådär fruktansvärt full. Kämpa på i alla fall, kram!

Drycker

Är egentligen onykter. Är på enbar men är så jävla nöjd för att ha undvikit att köpa sprit. Har gjort det varje dag senaste tiden. Nedtrappningen kommer funka. :)

Ja, jag hoppas verkligen att du lyckas med din nedtrappning. Sköt om dig, Drycker! Det blir bättre.

Jag är ny här, men efter att ha läst i ganska många timmar är jag säker på att jag kommer att ha stor nytta av att fortsätta följa alla inlägg i mitt arbete med min nykterhet. Är också imponerad av all ni som kämpar. När det gäller att blåsa positivt så gjorde jag det för ganska många år sedan, grov rattfylla. Det var en fruktansvärd upplevelse. Efter det fick jag behandling och var nykter i åtta år. Under senare år har jag börjat dricka vin igen mer och mer. Kände mig väldigt säker eftersom jag varit nykter i så många år, men där bedrog jag mig. Nu är jag tillbaka och har börjat min kamp mot alkohol igen. Ångesten är värst, alkohol är ångestframkallande och jag törs inte dricka snart pga rädsla för ångers. Men det är ju en positiv sak. Idag ärmen bil utrustad med alkolås, det har lärt mig hur länge alkoholen finns kvar i kroppen och det är länge....... Varning kör inte "dagen efter". Det kanske är dyrt att köpa alkolås, men det kan vara dyrare att vara utan....