Nu är det måndag morgon och tredje dagen på ett annorlunda liv. Jag börjar nu en ny tråd för egen skull och för att få era inspel.
Igår var första söndagen på mycket länge som jag gick och la mig nykter. Rastlös och ångestfull och det kröp i kroppen, men det fick. Tack gode Gud att det inte fanns A hemma.
Drömde om att jag hittade en halv flaska svalt vitt vin i snickarboden på landet, och att jag drack det innan jag kom på vad jag lovat mig själv... En ganska tydlig dröm som symboliserar vad kroppen trånar efter och kräver, och jag tror snickarboden symboliserar smusslande och hemligheter.

Tack alla ni som gett mig respons på hur jag ska klara av sociala sammanhang - det har fått mig att inse att jag inte alls kommer uppfattas som konstig och annorlunda. Snarare stark, hälsosam och klok.

Trevlig måndag på er alla!

Håller helt med dig Vändningen. Livet är NU. Som ung hade jag ett tidningsurklipp uppsatt på min anslagstavla " Gör det själv" . Då på den tiden symboliserade det att inte bara sitta o klaga på saker, utan att istället agera. Jag var
( o fortfarande är) fullständigt allergisk mot gnällkärringar av båda kön, i alla åldrar. Sitt inte på ändan o klaga, bidra istället!
Urklippet försvann i någon flytt, men orden finns kvar inom mig.

steglitsan

Så viktigt att påminna sig om att leva här och nu. Kommer på mig själv att allt som oftast att tänka på att "imorgon ska jag..." eller när jag åstadkommit ditten eller datten. Eller ännu värre när tänker tillbaka på glansdagarna och drömmer tänker om jag ändå hade det där idag. Nä, lev livet här och nu som du vill att det ska vara. Om det inte är möjligt? Se då till att medvetet ta ett litet litet steg som du vet kommer att leda dig dit du vill.

Be your best!

Nyckelpigan

Ja, man kan få den där känslan av att det går för bra ibland och då blir man rädd (van att leva med full katastrofberedskap 24/7), samtidigt försöker jag nu njuta av de stunderna och samla kraft för när det inte är lika bra. Samtidigt införliva en beredskap för de tillfällen när sir väs slingrar sig förbi alla försvar.... Jag övar varje dag på olika sätt, försöker se misslyckanden som en ny lärdom istället för att bara sparka på mig själv. Inte alltid så lätt...