Ett ordentligt kliv framåt! Jag fortsätter här då det för mig känns tryggt och fint och jag verkar behöva mer av det. Lycka till, och vi ses ju här framöver.
Tack för alla heja-rop, kommer sakna dig här. Kram ?

Jag har forumvänner på båda ställen, så vi hörs av där helt enkelt. Bra att du startar en helt ny tråd, för din gamla tråd behövs här som pepp och lärdom för alla nykomlingar.

Jag gör nog detsamma om några månader, men än så länge hänger jag kvar här. Mest aktivitet här ?

Kram ?

Ja vi ses både här och I det vidare livet.
Har ju er bland mina favoriter så jag kommer att kika in hos er?

Kommer fortsätta påminna mig själv i min tråd hur det var när jag drack.
Skall inte glömma det för allt i världen, för då hamnar jag på ruta 0 och då kan steget till ruta 1 igen vara väldigt långt.

Mekanismerna som gjorde att jag fortsatte dricka, det som var automatiserat har tagit sin tid att ändra. Men det går?Även på egen hand med hjälp av detta forum!

Kram??

AmandaL

Jag håller så med dig om att man så snabbt hittar sina personer man känner samhörighet med, inspireras av och vill ständigt höra mer om! Jag kommer att följa dig i din andra tråd då jag längtar tills jag själv stolt för skapa mig en egen där! Heja och kämpa, du är en inspiration för mig och andra ?

Ha det bra i det vidare livet!
Jag finns kvar här men kommer
hälsa på hos dig där ändå om det är ok.

Kram

Tack! Det är så skönt med detta forum. Vartenda en här är guld värda.
Håll ut i nykterheten, det blir verkligen bara bättre vartefter. Och helt plötsligt är det mer naturligt att inte dricka alls än att göra allt för att få i sig så mycket alkohol som det går?
Kram?

Så skönt att slippa dricka. Det har jag valt bort.
En dag läggs till en annan och jag undrar, hur klarade jag av livet när jag drack?!
ALLT är så mycket skönare och lättare nu?
Fortsätter vakna vacker, stark som en?
Heja oss alla??

Wow Vakna Vacker, heja dig!
(Och- jag saknar dig här ??)
Tack för allt med-kämpande i ur och skur, du är ett lok som drar oss andra. Hoppas att du firar fint idag. Stor kram till dig! ?

Grattis! Ja du är ett lok som tuffar på med din härliga positiva energi. ?. Gött är det!

Kram ?

Stort grattis till dina sex nyktra månader. Du är verkligen en ledstjärna ⭐️ Alltid positiv, alltid peppande, och stabil som sjutton i din nykterhet. Har nog aldrig sett ett tveksamt inlägg från dig.

Kram ?

Ja - hur orkade man med drickandet?
Svar : det gjorde vi inte men vi låtsades i det längsta som att det gick...
Glad för din skull och grattiskram

Tack snälla Se klart, Charlie, Torn, Andrahalvlek, Kaveldun och Varafrisk❤
Vi är ett härligt gäng och tack för ni finns!
Bara att fortsätta tuffa på var på resan vi än befinner oss? Och nej, har inte tvekat en sekund på att det är nykterhet som gäller.
Varafrisk, tror på dig.
Kram till er alla ❤

På 11 dagen i min nykterhet funderade jag på varför jag inte var piggare än jag var.
Visst var det skönt att vakna utan att vara bakis, men jag var så trött, så trött. Varför? Vad händer i hjärnan??

En av de första artiklarna jag läste var denna:
https://www.vardfokus.se/tidningen/1997/osorterat/hjarnan-bygger-om-sig…

Det fick mig att inse att jag hällt i mig ett gift. Att resan tillbaks till det normala kräver kunskap och tålamod.

Har man druckit mycket och slutar är man konvalecent. Man behöver tid att läka. Och insikt i varför det är så lätt att återfalla.

En regnig dag där jag bor. Får bra vibbar. Så skönt och avkopplande...?☔