Grattis till dina dagar!
Det finns nog många som tränar varje dag utan att det är ett beroende. Det är väl som med annat, blir det ett problem att hålla upp utan ångest så kanske det är ett problem. Men det är ju många som äter mer godis etc ist för alkohol o jag håller med om att (nästan) vad som helst iaf är bättre än att vara full!
Stort grattis!!!!

Deppigt värre.
Försöker göra allt jag kan för att inte gå ner i mörka tankar. Tränat hårt, jobbat på kontoret för att se andra människor, lyssnat på alkispodden för att komma ihåg vilket helvete drickande kan vara och är.
Men jag vill ändå bara dra en filt över huvudet och skita i allt. Jag vill dricka vin och känna värmen ta över min kropp, lyssna på musik och bli berusad.

Men det ska jag inte.
Jag ska lägga den här dagen bakom mig och förhoppningsvis vakna till en bättre dag imorgon, utan huvudvärk och bakfylla.

Det är alltid lika roligt när vi får vara med om fira nyktra dagar, veckor, månader, år ? Det är så värt att fira! Berätta mer - hur mår du nu? Tänker du fortsätta en dag i taget?

Kram ?

Kul att höra ifrån dig!
Tränar du fortfarande o går på onlinemöten? Jag har inte testat möten än. Just nu flyter det på bra. Vår i luften!

jag gillar när man klickar omkring här o känner igen sig i mkt.
eller, egentligen GILLAR jag det nog inte för man känner ju sig sjukt fånig.. men man är inte ENSAM!!!! mkt viktigt. och jag hoppas som du skriver andrahalvlek att man kommer kunna skratta åt det sen. än så länge fyller skammen sin plats.

jag analyserade vääääldigt mkt vad dom på systemet tänker o tror om dom som handlar. "kan inte köpa för billigt vin för då skvallrar jag" "en flaska bubbel till detta säger middag" "jag kompletterar med en flaska alkoholfritt!!!"

men ni hör ju!!?? hahaha...
Detta forum är så viktigt!! Och det är synd att det inte kunde vara mera öppet i samhället. Att det ska vara ett nederlag att man hamnat just med drickandet. Inte är det samma hysch hysch om dom som tränar för mkt? äter för lite? är för snåla?

Är nyfiken hur det går för dig Stillochstorm. Känner igen mig i mycket det du (med) skriver här och vi kan hjälpa varandra. Jag tror medvetenheten är första stadiet. Och viljan till förändring andra stadiet. Men sen tredje stadiet har jag själv inte helt hittat lösningen på än... förutom att hänga här.. och låta saker ta tid..
tänker mkt på det du skriver om ensamheten. Där har du något att nysta i tror jag. Förstår exakt hur du menar FAST jag har barnen på heltid och en man. Men alltid kännt mig ensam.

att man fyller ut det med nåt annat (just träning känner jag igen då)... men tror ju ff man har nåt som verkligen måste fyllas ut uppenbarligen. det ska jag försöka hitta... hur tänker du?? =)

Vad roligt att det är fler som känner igen sig. Det är väl det som är så skönt med detta forum och möten, man upptäcker snabbt att man inte är ensam i sina tankar och destruktiva beteende kring drickandet.

Jag är fortfarande (yeah) nykter, blir 70 dagar här nu.
Det går upp och ner, vissa dagar flyger jag fram på små moln och andra går jag och lägger mig när jag nattat barnet och drar täcket över huvudet för att somna istället för att tänka på/riskera att dricka.

Jag går fortfarande på möten, i princip varje dag (online) och jag tränar tungt så jag blir helt slut fysiskt nästan varje dag med. Men jag har börjat äta onyttigare och får starka crawings på typ choklad, har aldrig haft det tidigare. Känns super konstigt. Kan trycka i mig i sån där stor (200 gram?) på 5 min och sen mår jag illa. Rädslan för att gamla ätstörningar ska triggas är stor. Men jag dricker varje fall inte. Jag är pigg som en mört varje dag!

Anonym26613

Grattis till 70 dagar! Häftigt att du klarar av att hålla fast vid rutiner. Imponerad!! ??