Nykter dag 18 idag och -3,3 kg!
Jag gjorde en gastric bypass för drygt ett år sedan men vikten har ju stått still mer eller mindre det senaste halvåret och det är ju såklart A plus de ökade hungerskänslor samt dåliga matval som följt på drickandet som är orsak till det.
Jag har mycket kvar att gå ner, det kommer nog ta ett år till men det är väldigt tillfredsställande att se resultat!

Vilken fin sidovinst efter så kort tid. En bekant till mig gjorde en GBP för många år sen och fastnade efter det i nån form av alkoholmissbruk. Verkar vara rätt vanligt.

Ha en fin torsdag!

Kram ?

Anonym26613

18 dagar ????
Och vikten är en bonus så klart! ???

Försök visualisera dig själv om ett år... friskare, nykter och lycklig. Tiden går snabbare än man tror. Ta vara på den och fortsätt att kämpa! Grym du är!! ?????

Idag har varit helt okomplicerad. Allt har flutit på, har lagat middag med alla tre barn.
Mår bra. ?

Säger hej till dig Edda!
Livet är ju så mycket bättre utan alkohol! Har hört nånstans att många som gjort gastric bypass lätt hamnar i alkoholproblem. Jag kan förstå det, ett beroende mot ett annat. Med en beroendehjärna får man försöka hitta andra vägar. Hade ätstörningar som ung, alla sorter...Haft ortorexi. Senaste kanske 10 åren alkoholen. Nu vill jag bli fri på riktigt och klara livet utan flykt och bedövning!

Min bakgrund liknar din. Först ren anorexi i åldern 30-30, därefter varvades anorektiska episoder med hetsätning. Men efter gbp:n och äs-behandling har min ätstörning inte så mycket utrymme.
Men det ligger mycket i det du säger om att man istället dövar sig med annat.
Jag har haft perioder tidigare i livet då jag druckit så gott som varje kväll om än inte lika mycket som det sista halvåret.
Har en kronisk depression, sömnsvårigheter och har periodvis mycket ångest så jag drack som självmedicinering.

3 veckor idag! 21 dagar! Känner mig jättestolt!
Har pratat igenom relationen med min partner och han förstod mig. Tror han har tagit till sig det jag sagt. Han har ändrat på det beteende som inte funkade. Återstår nu att se om det är bestående men jag känner mig optimistisk.
Har dåligt med ork för tillfället och orkar inte göra mer än skriva i min egen tråd just nu. Är inte ointresserad av er andra, går in och läser och följer er regelbundet.

Anonym26613

Grattis till 3 veckor ?? bra att du läser och påminner dig själv om ditt beslut. Skriv när du orkar ❤?

Idag känner jag mig sugen på vin. Tur att jag inte behöver handla idag så jag inte kommer i närheten av systemet. Det här är nog första dagen jag faktiskt känner ett sug. Ovant. Men jag känner också att jag inte vill bryta raden med nyktra dagar. Håller i och håller ut.

Kanske ska du ta chansen och sugsurfa lite. Tycker själv att det är lite svårt, men det är ju bra att brottas lite med varför suget kommer nu?
Håll i och håll ut! Mycket bra jobbat!

Googlade sugsurfa. Hade inte hört uttrycket förut. Det låter som en nyttig men jobbig grej.

24 nyktra dagar idag! Känns jättebra men nu när det börjar närma sig en månad så börjar tankarna vandra i riktningen ”hur länge ska jag vara nykter?”. Jag har inget svar på det. En hint om vad jag vill fick jag när jag passerade systemet idag och det luktade utspillt vin. Jag kände mig äcklad, inte lockad av att dricka.
Så jag har bestämt mig för att sluta grubbla på hur länge för att istället välja att vara nykter en vecka till. Det känns som ett lagom stort beslut.

Det låter ju väldigt positivt! Man måste ju hitta någon slags balans, antar jag, och det som fungerar bäst för en. Men det känns som att det ändå gagnar dig att fortsätta att fundera på det och skriva ner dina tankar här.

Anonym26613

Vad härligt det låter! Du verkar ha hittat en flow 😎❤👊

Jag började må betydligt bättre efter 50 dagar. Så det kan vara bra att vänta lite till. Du är jätteduktig 💚🌸💚

Ett förlorat D…

Har inte kommit så långt som du än men när jag läser hur du kämpar dag in och dag ut en vecka blir två och nu över tre veckor. Blir både lika mycket imponerad som inspererad ☺ mycket du skriver känner man själv igen. Kämpa på!

Mitt ex, som jag är skild från sedan ett par år tillbaka har i princip outat mig som alkoholist på Facebook för några dagar sedan. Vi är inte vänner på fb men en gemensam vän berättade det och jag läste. Det står inte i klartext att det är mig han syftar på men alla som vet vem han var gift med av hans närmare 600 vänner fattar ju. Och vi har 150 gemensamma vänner som nu fått den infon.

Det är ett gränsfall till förtal. Det har ingen större betydelse om det är sant eller inte för att kunna betraktas som förtal. Viktigare är hur stor spridning det får och i hur dålig dager det får mig att framstå i.

Förstår verkligen att han är ex 😡 Oerhört omdömeslöst och respektlöst gjort.

Jag vet att du inte håller med mig, men jag tycker verkligen inte att du skämmas ett dugg. Väldigt många har alkoholproblem men vägrar ens att erkänna det. Du gör något åt det!

Kram 🐘