Känslan när en killkompis knackar på dörren 08:15 en söndagsmorgon och undrar om man vill med ut på långpromenad… å man pigg och fräsch säger självklart! - Det är en känsla som är svår att slå!
Hade inte hänt för 1 år sen!!
Kram på er 🤗

majken_r

@Rehacer wow! En sån grej, och så skönt det låter! Bara att vakna 8:15 är en stor sak, och sen fixa fika och gå promenad. Det är bara lägga till samlingen av bra effekt att inte dricka. Heja dig🖐🏼🌱

@Rehacer Vilken härlig känsla! Verkligen en bra start, frukost och kaffe, sedan promenad tidigt på morgonen. Den är svårslagen. Det är häftigt att vara nykter, för plötsligt händer det😁.

Sov gott❤️

@Rehacer Visst är det en härlig känsla när man kommer på sig själv med att " det här hade inte hänt för ett år sen"
Bygger vi på med måånga check så blir det till slut en vanlig vardag för oss.😃

@Rehacer Fy sjutton vad du har haft det tufft! Vilken mardröm som äntligen är slut. Vilken jävla fegis din chef är, ingen som borde vara chef när man inte kan hantera och ta hand om sina medarbetare och som ska behöva må psykiskt dåligt. Skönt att du fått ur dig allt och att du kan sluta med huvudet högt. Säga upp dig och gå från den dåliga arbetsmiljön💪. Bra att du lyft upp dig själv, inför dig själv och ger dig det värde du ska ha.

Nu väntar ett nytt kapitel i ditt liv, ett nytt jobb och där du kommer med huvudet högt och vet ditt värde💪. Det kommer att bli bra! Massor av kramar, du är en riktig powerwoman❤️

majken_r

@Rehacer Instämmer med @vår2022. Herregud…Att det ska vara så fortfarande??
Du är grym! Så imponerande, att stå upp för dig själv och vara snäll emot dig. Det innebär tillväxt inuti som stärker självkänslan. Stor kram och hatten av!! 🙏🏼🤩❤️

@majken_r @vår2022
Tack snälla! 🤗
Jag valde att ta bort mitt inlägg, blev lite nojig att någon skulle känna igen mig, företaget eller så.

Jag har träffat en helt underbar psykoterapeut idag! HR fixade genast samtalstid för mig när hon var här förra veckan. Hon tyckte det var det minsta företaget kunde göra efter att jag blivit behandlad så dåligt. Kändes väldigt bra att prata med någon som kan sin sak.
Vi ska pressa in så många sittningar vi kan innan jag slutar och målet ska vara att jag ska sluta här och känna att jag är klar med allt skit. Och att vi stärker upp min självkänsla så jag är mitt bästa jag när jag börjar nya jobbet. När jag drar igen mina gardiner i sovrummet på kvällarna så ska jag inte tänka på att min knäppa kollega står i mörkret och glor in, jag ska ha andra tankar då.
Hon var väldigt bra och jag kände mig trygg med att berätta. Trodde en timme skulle gå långsamt men det gjorde det inte.
Är lite stolt över mig själv, har gjort mycket för mig själv den senaste tiden. Det var på tiden.
Å alkoholen är ytterligare en bit. Det går sakta & ibland lite stapplande, men jag har en plan.
Livet är rätt fint ändå!
Kram på er alla, vi kämpar vidare!
🤗

majken_r

@Rehacer Men, så jäkla bra!! Att du fått samtalsstöd och dessutom att ni klickade. Det var en klok och vettig insats från företaget, även om det skulle agerats tidigare. Jag har haft enorm nytta av terapi så hoppas du blir hjälpt. Blir varm och glad av ditt inlägg, det låter hoppfullt! Stor kram💓

@Rehacer Men vad bra! Håller med i det Majken säger och klockrent att ni klickade så bra också, det är viktigt för bondandet och tilliten. Jag har också fått sådan hjälp och självinsikt av att gå i terapi och jag tycker ju också att det är superintressant med psykologi och hur jag fungerar😁. Nu är det grejer på gång, plötsligt händer det! Jag är så glad för din skull, det kommer att bli så bra❤️

Semester, underbaraste ordet och underbaraste känslan!! Jag njuter!
Började semestern med att hämta hit gudbarnen och min ena dotter efter jobbet i fredags & de är fortfarande kvar. ❤️ Full rulle och långa dagar med tidiga mornar, men det är ju så mysigt! Innebär att det är noll alkohol vilket bara är bra, tyvärr har det inte alltid varit det när småtjejerna varit här. Men nya tider gäller.
Jag tankar kärlek och upplevelser med dom alla tre, bara att suga i sig det istället för A - hundra ggr bättre!
Njut av sommaren vänner! ☀️

majken_r

@Rehacer Det låter gott! Tanka kärlek och upplevelser istället för vin. Igår njöt jag av en fin kväll. I morgon jobb, sista veckan innan semester. Önskar dig en härlig söndag, kram💓

Hej,
En vecka har redan gått sen sist jag skrev. Har varit ute på roadtrip & jag har haft en mycket bra vecka.
Jag krigar vidare och de flesta dagarna vinner jag över A. Jag tar det lugnt, en dag i taget. Det är fortfarande tufft och svårt.
Helgen har jag tillbringat hemma hos några av mina bästa vänner. Å de vet att jag inte vill/ska dricka, så de hade inga drycker med alkohol hemma. Underbart, det gör mig så glad. Att de tänkt till och gör allt för att jag ska må bra.
Fick kaffe och mackor varje morgon vid sängen, bara för att de riktigt ville rå om mig. Gör mig såå varm i hjärtat. Fina vänner. ❤️
Kom hem nu i kväll och gick nästan direkt ut i min skog. Plockade 3-4 liter kantareller på ett litet kick, ett litet område som var alldeles gult. Rensade sen svampen återigen utan att dricka vin å det gick bra idag med. ☺️
Imorgon blir det lite jobb, men bara halva dagen - har ju faktiskt semester.
Godnatt och check på denna: ✅