@Kennie Ja, nu har det lugnat ner sig. Jag blev så överrumplad bara, satt o tittade på alla som handlat allt möjligt på bolaget. Först funderade jag över vilka dom var,kanske nån av dom är med här på forumet? Sen blev jag plötsligt så avundsjuk... sen kom suget... Det tog ett tag innan suget gick över! Ska kanske börja köpa några goda drycker! Vatten, jos o nyponsoppa börjar bli tjatigt. Tips? Nu har vi en lugn o fin kväll - utan vin/alkohol 🤗

majken_r

@majsan_nu åh, kunde varit jag i bilen.. Så starkt att du höll emot!
Min partner köper inget vin, har bett honom och det är helt ok. Han tar lika gärna en öl vilket inte triggar mig.
Jag köper alkoholfri cider, torr. Eller alkoholfri öl. Iskall lemonad är också gott. Försöker hitta drycker som inte är så söta.

@majken_r Ja, det blev en svår stund som knappt är över ännu... Det har gått bra tidigare för mig att vänta i bilen men det är nog dumt att utsätta sig förstår jag nu. Det var inte så mycket att min sambo köpte sitt vin,det måste jag hantera, jag blev bara så avundsjuk på alla fredagsglada människor jag såg. Men vem vet hur de har det egentligen??? Tack för dryckestips, ska testa lite olika. Bara rädd att de ska påminna för mycket om mitt vanliga vindrickande!?! Önskar dig en fin dag 🤗

@Ase Hej! Skulle gärna höra mer om hur du hanterar din mans vin, är det bara fredagar du behöver tampas med det? Hos oss har det hittills inte varit nån stor fråga, det är inte alltid vi druckit tillsammans heller. Ganska ofta har vi suttit var o en för sig med varsitt glas o grejat med var o en sitt...Dessutom har jag en längre tid minskat mitt vindrickande innan jag satte stopp helt! Berätta gärna om du vill...

@TappadIgen Min sambo vet förstås o har förståelse för att jag inte dricker mer, mest av hälsoskäl men också för att det blivit för mycket under lång tid... Skrev nån gång tidigare att min hälsa är mitt antabus o så får det bli inom överskådlig framtid! Önskar dig en fin lördag!

Skönt att det blev bättre! Alkoholfria drycker är bra att alltid ha i kylen tycker jag. Finns en typ aperol spritz på flaska som de säljer på mataffärer, den är söt och besk samtidigt. Alkoholfritt bubbel gillar jag också, finns både på små och stora flaskor. Richard Juhlin är ett gott märke tycker jag. Och så fina glas och lite nötter eller chips, så infinner sig den där fredagsnjutningen även utan alkohol. Och så får man lördagsmorgon utan bakfylla som bonus!

majken_r

@majsan_nu Fattar, hoppas det lättar snart🙏🏼 Jag märkte något annat, som jag nog lika gärna inbillar mig för jag kan såklart inte veta😇 men när jag var på systemet senast tyckte jag mig se flera kvinnor som såg ut som de hade problem med alkohol. Liksom ledsna, med sug. Ja, du fattar. Det vet ju inte jag. Men alla såg liksom inte fredagsglada ut.
Jag har inte triggats av dessa drycker. Skulle dock inte testa alkoholfritt rödvin..det tror jag kan vara lurigt.
Stor kram!!

majken_r

@Kennie Instämmer i bubbeltipset. Ska testa aperolen. Bra med tips🙌🏼

@Kennie Tack för tips, ska testa vartefter! Vågar inte just nu, det blir för likt mitt vindrickande. Just nu känner jag mig väldigt skör, vill helst gömma mig under ett täcke o vakna upp en annan dag!!! 😔😪😔

@majken_r Kanske är det så, man vet ju inte så mycket om människor o hur de har det!!! Alla är nog inte fredagsglada/ eller glada överhuvudtaget... Fy vad dyster jag låter men en sån dag är det för mig. Önskar dig en fin lördagskväll 🤗

Hej alla! Just nu är det en dag i taget o en stund i taget för mig... Kan inte beskriva det bättre! En riktig svacka 😪😔😪 Tur att ni finns här som förstår hur det kan vara...

@majsan_nu Jag är också där. Blir lättare när jag tänker på den jag innerst inne vill vara. Om jag vill vara den personen kan jag inte dricka.

majken_r

@majsan_nu ibland for men vara dyster. Själv är jag trött idag. Men nu blir det snart kladdkaka, alkoholfritt bubbel och lite mys. Ny dag i morgon. Kram!

@majken_r Det låter gott o mysigt, jag är inte så bra på sånt! Kanske jag ska försöka bättra mig där! Min sambo skulle uppskatta det tror jag! Och ja,imorgon är en ny dag, en fin dag hoppas och önskar jag...
🤗

@majken_r Hej o tack för att du frågar! Det är nog lite bättre idag, har tagit det väldigt lugnt... Men känns fortfarande som en svacka i hur jag mår. Är inte så sugen på vin just men det är så mycket som snurrar i huvudet. Livssorger som någon skrev i sitt inlägg, detsamma gäller för mig o det tär...
🤗

majken_r

@majsan_nu Tungt.. Har också en del sorg och kämpande i livet nu så känner med dig.
En dag i taget 🤍