Nu har jag nått den totala botten! Drack igår och fick den briljanta idén att göra banana split. Hade ingen glass hemma. Tog bilen in till samhället. Körde åt helvete för fort åkte fast, de tog körkortet direkt. Fick lämna blodprov för de fick inte igång blåsprogramet på datorn. Jag mår fruktansvärt dåligt idag, ångest skam skuld. Jag är en världelös människa. Vad ska jag säga till mina barn när de kommer på måndag. Hur kan jag sätta mig i denna situation? Jag skäms. Jag är bipolär. Har brottats med alkoholproblem i två år nu. Går på beroendeenheten cra i min stad. Sedan i augusti i fjol. Har haft lång nykterhet bakom mig. Men igår drack jag. Varför? Vad händer nu fängelse?? Fotboja? Jag är livrädd. Berättade för mamma å särbo idag. Pratade även med min behandlare..... Å en go vän. Alla älskar mig fortfarande å vill hjälpa å stötta. Men jag älskar inte mig. Jag är 40 år då beter man sig inte såhär! Gruvar mig inför ex makens reaktion å barnens... fan oxå! Jag behöver hjälp.....

jas75

Sitter & väntar på att få träffa min kurator. En del av tiden med henne ska oxå mitt ex vara med. Barnen kom som vanligt igår & ska vara hos mig i en vecka. Det känns enormt skönt. Är lite nervös inför mötet....

Igår när jag cyklade hem från bussen hade jag slut på vatten. Då kom en flyktig tanke på vad gott det skulle vara med en kall öl. Lät den passera. Drack bubbelvatten när jag kom hem. Tog med två flaskor vatten idag.

Hoppas du hade ett bra möte med kuratorn och att du kanske får hjälp på ett behandlingshem.
Känns som att det börjar bli en vana att inte dricka. Det är skönt att vila i "jag dricker inte". Lycka till med allt.

jas75

Sisyfos tack. Ja det har faktiskt blivit en vana. Tänker aldrig lr nästan aldrig på alkohol. & när jag tänker på a är det på ett annat sätt än förut. Var ju nykter i 6 mån innan mitt återfall. Det var inte vita knogar men tänket fanns inte där fullt ut.

Den 31/8 tar min alkoholbehandling CRA slut lika så min arbetsträning. Jag ska prata med min socialsekreterare idag om att börja utredning för behandlingshem. Det tar troligen lite tid har jag förstått. Så om jag blir beviljad behandlingshem blir det nog i september. Känns som en bra planering som jag kan vila tryggt i.

Nu återstår ju hur mycket promille jag hade vid rattfyllan väntar bävande! Vad händer sedan? Rättegång, fängelse, fotboja, tappat körkort i 2 år, 1 år??? Vet ju ingenting!! Blir frustrerad när jag inte har koll på läget. Fast jag tror att jag kan hantera beskeden på ett bättre sätt nykter iaf. Det straff som blir måste jag ju ta. Har ju inget val. & att ta till flaskan är det inte tal om. Det gör ju inte saken bättre. Tack för inlägg :)

jas75

..skrivit detta tidigare. Men men då får det bli en upprepning. Sedan mitt återfall i april med rattfyllan. Det blev ett bryskt uppvaknande! Med konsekvenser in my face. Vad Håller Jag På Med! Käns som om jag vaknat upp ur en 2 år lång dvala. Jag har mått fruktansvärt dåligt en längre tid slagit på mig själv i början på feb försökte jag ta livet av mig med tabletter. Jag har ältar allt det hemska jag gjort. Inte känt stolthet över de 6 mån som jag var nykter. Än vad jag gjorde räckte det inte till. Men nu sen den 20 april självklart har jag mått/ mår dåligt över rattfyllan men jag har gråtit tills tårarna tog slut, jag har asgarvar åt roliga saker. Jag har stått i kontakt med mina känslor det har känts längst in i själen. Jag mår bra nu. Känner mig stark. Börjar så smått känna igen mig själv, den person jag vill vara. Kram

Ja det är rätt konstigt det där egentligen att upptäcka att man gillar sig själv nykter. Eller att upptäcka att man är nykter!
Det kommer kanske nåt gott ur detta ändå. Du får besked i veckan va? Tänk vilka urusla beslut man tar när man har druckit.

jas75

Idiotisk beslut! Köra bil full. Jag har lite svårt att ta, förstå att jag gjort det. Men inget ont som inte har nått gott med sig. Ja Sisyfos jag ska få besked denna vecka. Ringde idag men de har inte hört nått ännu :( Less å vänta nu. God natt forumet ?

jas75

Exet ringde. Han berättade att han varit i kontakt med soc efter att jag berättat för honom om rattfyllan. Han ville veta vad som händer sen. Vilket jag kan förstå. Idag hade han fått ett brev från dom. Han ska dit på möte till veckan. Han har inte gjort en orosanmälan. Men det känns inte bra. Polisen sa att vid rattfylleri & om man har minderåriga barn går det automatiskt en anmälan till soc. De kontaktar Mig först Sen exet. Soc har inte kontaktat mig. Jag kan till viss del förstå exets oro. Men barnen far inte illa hos mig. Jag har inte druckit när de varit hos mig. :(

Mimmla

Anmälan går per automatik till soc och sen bedömer de om det behövs en utredning. Du behöver inte oroa dig!

Tänk så bra ändå att du redan pratat med ditt ex. Annars hade det blivit en röra. Du klarar detta. Du är på väg och det går bra. Konstigt att du inte blivit kontaktad.

Drycker

När det gäller brott skickar polisen anmälan efter man blivit dömd. Alltså efter rättegången. Fyllecell så skickas automatiskt en anmälan från polisen. Annars kan läkare & andra skicka orosanmälningar. Detta leder till förhandsbedömning först. Oklart i ditt fall var anmälan kom ifrån. Du har inte varit i kontakt med beroendecentrum eller liknande? Praxis är ju att den som anmäler säger det först.

jas75

Det var ingen anmälan. Exet vill veta vad som händer efter en rattfylla. Han ringde soc & frågade. De i sin tur har kallat honom till ett möte. Känner mig lugnare idag. Har pratat med min behandlare. Hon trodde att det är info & att de vill höra hur han ser på saken. Barnen sätts i fokus som sig bör. Jag får se längre fram när jag fått veta promille mm om det blir någon utredning från soc sida.

Jag som blev lovade att få veta promillen denna vecka. Har inte hört nått!

Nä nu är det helg & här ska det grillas :) Barnen har beställt mammas barbeque Fläskytterfile & potatisgratäng m fräch sallad. & självklart ingen alkohol här hemma :) Det tuffar på som tåget, inget sug! Det är så skönt att vara nykter. Trevlig fredag alla kämpar kram :)

Ebba

Vad gott det låter, det som barnen har beställt.

Underbart att du är nykter.
Väldigt bra kämpat.

"Barnen sätts i fokus som sig bör", en sådan fin mening du skriver.

Du kommer fixa det här!
Känns redan som att du har kommit långt.

Önskar dig en fin helg.

jas75

Tack för dina fina rader. Värmer hjärtat :) Hoppas oxå du får en fin helg.
Det är jättegott ;)

Skönt att höra! Synd att du inte fick besked om promille den här veckan. Jobbig väntan. Men skönt att det inte var en soc-anmälan heller. Ja, det är skönt att vara nykter. Körde barn i går kväll och har också haft "jour" i natt redo att hämta med bil om det skulle behövas. Pigg som en mört nu här 7:16. Också det rätt trevligt!

jas75

Just nu kan jag ju inte köra men det är en störtskön känsla att kunna ta bilen när som helst. Har ju ansökt om alkolås. Jag hoppas verkligen att jag får det. Skulle förenkla massor. Speciellt som jag bor på vischan ;) Ännu en nykter dag till protokollet :D

Lite klantigt av mig att bräka på om att jag kunde köra. Tänkte mig inte för alls. Hoppas du får alkolås.

jas75

Imorgon får jag veta promillen. Åhh känns som om jag ska kräkas, overklighetskänsla. Kvart över tio imorgon fm. Hur kunde jag vara så urbota idiotisk att sätta mig i bilen. Det kommer ta lång tid att förstå!