Nu har jag nått den totala botten! Drack igår och fick den briljanta idén att göra banana split. Hade ingen glass hemma. Tog bilen in till samhället. Körde åt helvete för fort åkte fast, de tog körkortet direkt. Fick lämna blodprov för de fick inte igång blåsprogramet på datorn. Jag mår fruktansvärt dåligt idag, ångest skam skuld. Jag är en världelös människa. Vad ska jag säga till mina barn när de kommer på måndag. Hur kan jag sätta mig i denna situation? Jag skäms. Jag är bipolär. Har brottats med alkoholproblem i två år nu. Går på beroendeenheten cra i min stad. Sedan i augusti i fjol. Har haft lång nykterhet bakom mig. Men igår drack jag. Varför? Vad händer nu fängelse?? Fotboja? Jag är livrädd. Berättade för mamma å särbo idag. Pratade även med min behandlare..... Å en go vän. Alla älskar mig fortfarande å vill hjälpa å stötta. Men jag älskar inte mig. Jag är 40 år då beter man sig inte såhär! Gruvar mig inför ex makens reaktion å barnens... fan oxå! Jag behöver hjälp.....

jas75

Ska träffa soc idag ? De får en automatiskt impuls när man har minderåriga barn & kört berusad. Men det känns kymigt! Mötet är nu på fm & det är ju skönt att slippa gå & oroa sig så länge. Exet var där i förrgår & pratade. Hoppas jag får veta vad det resulterade i. Lr det får jag ju det handlar ju om barnen. Oro i magen!

Ta det lugnt, andas djupt. Du har åstadkommit så mycket på den här tiden. Det kommer att hå bra det där mötet. Ditt ex verkar ju också vara ett stöd, så det känns som om det borde finnas möjlighet till ett bra möte. Och byråkrater vill sällan göra jobb i onödan. Lycka till!

jas75

Sisyfos :) Tack för stöttande ord. Ja det gick bra. Jag fick berätta hur det varit den senaste tiden & hur det var innan rattfyllan. Hon skulle sammanställa & ska lämna besked i slutet på nästa vecka lr början på nästkommande vecka. Om det blir utredning kring barnen lr inte. Hon skulle kontakta min behandlare. Ja nu släpper jag det & ska njuta av en skön fredagseftermiddagen & kväll. Utan a såklart ?

träningstanten52

Ja, fotbojan har jag tänkt på och jag tycker du ska försöka pigga upp den lite grann. Gå ut och köp två flaskor nagellack, ett gult och ett blått. När du sen får bojan runt foten så ber du din bästa vän att dekorera den med blåsippor!

Ja utredning kanske det blir men kommer läggas ned eftersom du tar hjälp och barnen ej far illa men oroa dig inte det löser sig.

jas75

... blåsippor :D Det låter underbart! Undra om det räknas som förstörelse av statlig egendom ??

aeromagnus tack från mitt hjärta du är så klok & eftertänksam ?

Kärleken har somnat här bredvid mig i soffan. Jag ligger & myser, lyssnar på hans lugna andetag. Lycka ?

Vi firade in fredagen med god mat & lokala cruch i glasen. Nu ska jag läsa lite trådar. Kärlek till er alla ?

jas75

Av en händelse träffade jag min bror idag, hemma hos mamma. Vi har inte träffats lr pratat så mycket sedan mitt suicidförsök i början av februari. Vi hade planerat att träffas flera ggr men det kom nått ivägen hela tiden. Han & sambo var där när vi kom. Såg på en gång att det var nått med bror. Han såg så sorgsen ut. Jag frågade hur det var. Han är ledsen & arg på mig. Jag frågade om han vill följa med till min kurator & prata. Efter en stund gick han ut till bilen. Hans sambo sa att han måste prata nu. Jag gick ut till honom. Vi pratade han är förbannad känner sig sviken & han har ingen tillit till mig. Jag sa att det jag kan göra är att göra bra val hädanefter & allteftersom tiden går växer tillit fram. Jag kan inte ändra på det förflutna, lögner smussel & svek. Bara ta lärdom & inte göra så igen. Min bror har ibland svårt för att prata, han stänger gärna in allt som är jobbigt sen kommer en explosion. Det var skönt att prata med honom, nu kan han så smått börja förlåta mig & gå vidare tillsammans med mig ??

Levande

Starkt av dig att låta honom göra det och nu kan ni börja läka.
Kram och styrka till dig

jas75

Levande ? Jag vill ju behålla min bror. Tänker på de 12 stegen hos AA. Vet inte vilket lr om detta är innebörden men som jag tolkar det är att jag måste be om ursäkt & ta ansvar. Låta honom säga hur han känner & mår. Lr nått sånt.

jas75

Noll inspiration att cykla! Fick skjuts i morse. Kärleken körde ner cykeln till vägen. Ja det är väl bättre att cykla än att gå men det känns så drygt. Har laddat upp med bubbelvatten iaf.

Andreas

Cykla e grymmt ju! Ja cyklade överallt ja skulle i denna staden innan ja skaffade hund, nu e cyklen inlåst i badrummet mest. För jag e rädd att valpen biter sönder däcken annars o de e svårt o ta sig ut ur lägenheten utan att han smiter ut.

jas75

Cykla är bra, men det är 4km med uppförsbackar så det är lite drygt ibland. Tur det är nerför på morgonen ☺

Fick brev från åklagaren idag, vårdslöshet i trafik lades ner :) men grov rattfylla skickades till tingsrätten. Ringde dit, det kommer inte att hända nått innan sommaren. Både & känslor inför det. Vill ju få reda på hur det kommer bli men får jag fotboja är det skönt att slippa den på sommaren. Vi har lite småresor inplanerat & de hade ju gått i stöpet isf.

jas75

Känner mig sliten idag. Ont i knäna, less på att cykla, det spöregnar ute, svår pollenallergi! Usch. Trött är jag oxå. Längtar tills jag kommer på arbetsträningen. Nu ska jag dricka kaffe. Mycket gnäll ber om ursäkt för det ?

Levande

Allt skall ut, så gnäll på och cykla i regn är skit ?
Vad jobbigt att gå och vänta, men samtidigt så kan du visa att du tagit detta på allvar.
Så det kanske kommer något gott ur detta. Tycker du är så stark och klarar detta så bra.
kram och styrka till dig

jas75

Tack det behövde jag höra ☺ Sitter på bussen nu å torkar till ?

Ja väntan är svår men jag har bestämt mig att göra det bästa av situationen vara nykter & njuta av sommaren inte bara gå å vanka i väntans tider. Jag får deala med tingsrätten när den tiden kommer annars blir jag tokig!

Imorgon ska jag till dr för utredning ang alkolås. Hoppas jag slipper vänta förlänge på att ta leverprover, yepp där var det ''väntan'' igen! Ska bli spännande/jobbigt att få veta vad de visar. Har inte druckit en droppe sedan den 20/4. Vet inte hur långt tillbaka proverna visar, nån som vet? Har försökt läsa på nätet men det står olika överallt. Jaja det lär ju visa sig i vilket fall. Kram alla kämpar, nu betar vi av denna vecka oxå =)

jas75

Vad less jag är idag å imorgon ska jag upp tidigt. Gäller att lägga sig i tid bara. Väntar på att kärleken ska komma hem. Tänk vad han har stått ut med!! Han måste älska mig oerhört mycket. Jag är tacksam att han stannat. Jag blev aldrig bråkig lr så när jag drack men har orsakat ont i magen känslor hos honom. Ett & ett halvt år är lång tid, så länge varade min dryckes karriär, varannan vecka när barnen inte var här. Det är lång tid, många dagar att undra är hon full när jag kommer hem? Från början märkte han det inte men det tog inte lång tid innan han fattade hur det låg till. Jag handlade gömde, han letade & hällde ut. Konfronterade mig gång på gång, bönade & bad. Jag var en riktig skitstövel!! Nu mår jag bra & ger honom inte ont i magen längre & så ska det förbli. Tack vare hans stöd & kärlek & det här forumet har jag kommit långt. Ja cra har oxå bidragit. Nu har jag hela livet på mig att gottgöra, göra bra val & visa mig värdig hans kärlek. Go kväll kära forumvänner ?

Mia-Pia

Ja nu har du allt det bra framför dig!! Stå fast vid att må bra oavsett! När du mår bra och inte dricker gör du gott! Fint att du har en fin kärlek vid din sida!
Ha en fin kväll!

jas75

Sitter på bussen på väg in till stan. Träff med dr snart. Lite nervös! Min kurator ska vara med. Hoppas att hon kan styrka min identitet. Läste pappret som läkaren ska ha igår. Man ska kunna identifiera sig med godkänt leg. Har inget pass lr id kort så det blir ju svårt!! Ha en fin dag ☺

rabarber

att du har din partner nära som stödjer dig! Att du tog tag i dina problem i tid, så att han finns kvar hos dig. Vad fint du skrev om det. Att du kom till insikt även om vad han har utsatts för under den här tiden. Som jag skrev i min tråd, det är så många anhöriga runtomkring oss alla i det här forumet som har lidit, lider och vi talar så sällan om det. Tack för att du delade.

Så håll kvar i det bra som ni har nu! Det låter som att ni har alla förutsättningar!

Varm kram

jas75

Tack för det du skrivit. Det är nog viktigt att lyfta fram de anhöriga oxå. Ja han är fin. Mitt bästa ? Jag vill vårda vår relation & då går det inte att blunda för hur han har mått. Sedan ska det inte ältas heller utan vi båda har pratat om det & nu tittar vi framåt ?