Hej forum, tänkte att jag kanske lyckas bättre om jag bokför mina framgångar här (och eventuella motgångar). Har insett att jag haft ett problematiskt förhållande till alkohol flera år

Restart2017

Lycka till med påsk och pms monstret ?
Har en likadan tjej, så vet exakt hur kul det kan va.
Man vet aldrig vad man gjort för fel...idag eller för fem år sen

Liten stor

Påsk med släkt, bjuds på god mat och dryck. Undvikit en hel del men öl slinker ner ändå. Ingen ångest och mår bra men kunde tydligen inte avstå helt. Lovat mig själv antabus om jag inte klarade hela april så det ska jag skaffa via vården nu.

Kan verkligen rekommendera antabus. Körde själv det i tre månader och det gjorde susen. Den löpande kontakten med vården i tillägg till att du faktiskt inte kan dricka gör en enorm skillnad.

Lycka till.

Liten stor

Ja, ser fram emot att testa antabus. Inte ordnat tid hos vård ännu. Slarvat med dricka såklart när jag ändå bröt vit trend. Sinnessjukt. Men humör fortfarande bra, träning fortsätter. Så ändå på rätt väg om än lite vingligt.

Liten stor

Igår var ingen bra a-dag. Slank i för mycket både på dagtid och kvällstid. Illa "dold" fylla med ett synligt glas för att ha förklaring på andedräkt. många fler glas hade hinkats i tidigare.

Idag blir det bakisjobb.

Bra att skriva här så det blir synligt för mig själv hur sjukt och äckligt det är och att jag alltid verkar hamna här.

Skärpning igen, antabus nästa.

Liten stor

Fler fällor framöver, middagar, jobbaktiviteter med mera. Jag verkar ju helt uppenbart inte klara av det och ser fram emot antabus.

Försöker med vit kväll ikväll trots bjudmiddag. Tveksam om jag klarar det.

Rövarkulan

Liten och stor passar verkligen in på hur man mår från stund till stund. Jag har läst sin tråd och tycker du kämpar på riktigt ordentlig. Var stolt över dig själv och vad du har presterat under de senaste månaderna. Tänker fortsätta följa dig på vägen och själv håller jag på att köra av i kurvorna emellanåt. Ge inte upp och tänk positivt.

Liten stor

Ja rövarkulan, tack för stöd men jag har svårt att vara stolt nu när halva april varit svart och halva vit. Ser fram emot att läsa din tråd också. Trodde senaste fusket var annorlunda men tog bara en annan krokig väg och just nu är jag tillbaka i onda spiralen där jag måste fylla på för att ha normal funktion, för att dämpa ångest, för att ta mig igenom jobbiga saker på jobbet. Jag vill och ska fortfarande få ordning på det men klarar det som sagt inte själv har jag ju insett.

1. Måste hitta några lugnare dagar för att komma över abstinensperioden igen. Får bli valborgshelgen fredag till månd så får jag 4 vita i rad utan stresspåslag från jobb
2. Måste bygga mina mentala skydd som funkade bra igen. Se om risky drinkers på HBO. Lägga till något som skar i hjärtat häromdagen. Min dotter som är 8 år pussar och kelar ibland lite extra mot min kind men tror det är för att kolla om det är hennes vanliga pappa eller den bedövade (men snälla) som luktar annorlunda. Det är inget minne jag vill att hon ska bära på.
3. Boka den där vårdtiden för hjälp.
4. Eventuellt se över min situation med jobb etc. Har ett otroligt krävande jobb som högt uppsatt chef och har svårt att inte tyngas av allt ansvar och press.

Liten stor

Igår svart. Idag skakig efter längre svart period. Väntar in lunchöl för återställning. Hemskt vad skiten gör med en. Räknar nästan ner minuter.

Ruset blir allt konstigare och hud och ögon ser inte pigga ut.

Drar ner mängden idag. Tar mig igenom abstinensdagarna från och med imorgon under valborgshelgen

Rövarkulan

är inte alltid så bra. Då finns det många tillfällen att inta alkohol och lita sig själv. Som tur är ska jag jobba i helgen och kan förhoppningsvis ta mig igenom den utan att köra av vägen. Jag är inne på dag 26 och det är kämpigt eftersom jag är ledig två dagar nu. Igår efter jobbet var det fredag för mig med allt vad det innebär. Jag klarade kvällen och vaknade nykter men bakis idag. Konstigt?

Hoppas din dotter får lukta på sin riktiga pappa denna helgen utan doften av alkohol. Mys med familjen och jag önskar dig allt gott.

Liten stor

Grattis till 26 dagar! Aldrig klarat själv.
Slås av att du beskriver storhelger som fara. Jag är just nu i helt andra läget - behöver typ vardagsdrickat för att plöja mig igenom jobb/stress/ångest och ser storhelger som chans att vila och ta det lugnt utan a.

Mår nu bra med lite öl i mig och planerar redan öl till grillning ikväll.

Fruktansvärt är vad det är.

Men imorgon blir nytt stopp och hoppas verkligen jag tar mig i kragen nu och kör igång antabus. Beslutet är ju taget men måste ju göra också!

Tack för stödet och ja visst är det konstigt att känna sig bakis fast man varit nykter?kanske bara är att må lite dåligt för dom utan problem med a?

Liten stor

For the record - inte vit.
Mår bra just nu med vin i kroppen men shit va beroende jag är. Får ta imorgon som vit och träna etc.

Liten stor

Går inte bra just nu. Vilka krafter det finns omkring en. "Låt bilen stå, bara ta en buss/taxi". Folk vill verkligen inte dricka runt dom som som inte dricker?

Flera återställare tidigt på dagen nu sista tiden. ljuger inte för fru men balanserar på vad "jag inte säger". Hade det varit hon som hade dessa problem vet jag inte hur jag reagerat.

Lyckades inte samla vita dagar under valborgshelgen så börjar strax om.

Hoppas jag vågar boka vårdtiden nu för antabushjälp.

Elias

Tittar till dig efter lite bortovaro från forumet.
Förstår att det är svårt på egen hand, så visst vågar du boka tid hos vården?
Sköt om dig!
/E

Liten stor

Ska boka vårdtid.
Börjar om på dag ett idag. Det måste bli helvitt idag. Ett litet "undantag" i påsk ledde ju uppenbarligen till lång period av dagligt påfyllande

Liten stor

Drack precis en 3,5 öl. Som jag vore radiostyrd. Försöker få lördagen riktigt ljusgrå men känns som jag redan vet att jag kommer ta några glas vin till grillning. Skjuter upp nystarten hela tiden.

Så bra att ha noterat här för framtiden när jag nu kommer komma ur spiralen helt.

Rövarkulan

som är halvvägs in i dagen. Tänker mycket på hur gott det skulle vara med något starkt att dricka. Har varit i trädgården hela dan, lyssnat på ljudbok osv men det hjälper inte till att skingra tankarna. Dag 35 utan alkohol för mig, men jag tycker suget har blivit värre. Lycka till med resten av dagen.

Liten stor

35 dar är sjukt bra! Själv står jag vid grillen, frun tycker vi öppnar ett exklusivt vin vi har på hyllan.(känns på något sätt bättre att vara alkoholist på dyra droppar? Ytterligare en ursäkt att få dricka). Älskar hur jag mår just nu med kött på grillen, vin i glaset men vet ju hur dåligt det får mig att må i längden.

Jag kan inte säga nej?!?!

Tror jag måste förklara ännu tydligare för min fru att jag inte klarar av det här.

(Trots att jag dragit i mig typ en vinare extra innan delning av en flaska med frun så reagerar jag på att min fru är lite påverkad av vinet vi delade på. Tror min tolerans är väldigt hög, så bra att det kanske inte gått över "kullen" där man blir full på väldigt lite tänker jag?

Hoppas jag kan greja imorgon vitt och boka den där vårdtiden.