Hej

Först av allt, riktigt bra hemsida.
Man känner sig igen i väldigt mkt.

Jag har druckit 12-18 folköl varje ikväll i snart två år.
Slutade med det i söndags, det va inte alls svårt.
Hade svårt att sova och svettades mkt dom två tre första dagarna.
Slutade även snusa samma dag, känns inte svårt det heller..

Är orolig att det gått för lätt, vill inte tappa fokus.

Tre frågor till er som har koll :)

När kan man börja träna på gym efter man slutat?

Mår levern dåligt av enbart folköl, 3.5%?

Är det lätt i början, sen kommer suget?

Tack och fortsatt trevlig helg :)

//Kurt

Jag genomlider nyktra kvällar för att verkligen njuta av friska, bakfyllefria morgnar..
Jag HATAR att inte dricka. Jag blir arg ledsen och förbannad av tanken på att "Nä, inget fredagsvin för mig. Inte idag. Inte någonsin." Jävla skit.
Men jag håller ut.
För att vakna på morgonen utan ångest, minnesluckor, spysmak i munnen och huvudvärk från helvetet är så mycket mer värt!
Du är jätteduktig som redan kommit 13 dagar på väg. Vi börjar ju alla någonstans och jag tror första steget är det viktigaste och sen är bara att köra på.
Imorgon kan du fira två veckor, detr inte illa! Njut av något extra gött, en finkaffe på stan, ngt gott att äta eller en liten present till dig själv.. och kaffe o godis är också najs.. chips är min svaghet.. chips och alkoholfri öl. Och träning...för att balansera chipsen. Och en sak till: limpamacka med te eller havredryck.. ååhhh så gott och mjukt i magen på kvällen...
Glad fredag på dig och grattis till dina första 13 nyktra dagar. Snyggt jobbat!

Restart2017

Om att det bästa med att vara nykter, är att vakna pigg och va det hela dagen lång.
Klart det är trevligt att ta sig en stänkare på kvällen och må gött.
Kvällen blir lång utan, men jag tror och hoppas verkligen det går över.
Att vi en dag inte saknar ruset och kvällen blir fantastisk och trevlig utan ???
Chips är smartigt, ska nog äta det i morgon tänker jag

Restart2017

Det är två veckor sen jag drack och va full och allt va eländigt!
Idag är jag nykter och allt är topp, solen skiner och livet leker ?
Gröna Lund nästa stopp ??

Restart2017

Sjukt trött idag, måste varit åratal sen jag va så trött som idag.
I går kväll somnade jag på soffan, det brukar jag inte göra normalt.
Varför kommer denna tröttheten efter 14dagar helt plötsligt ?
Vet man blir trött dag 1-6 ungefär, men dag 13-14?
Hur kan det ha sig ?

Jag har ingen aning..
Men jag minns att jag ibland kunde piggna till efter några glas vin när jag var trött på kvällen. Och det är klart, som nykter är ju alla känslorna sanna, alltså är jag trött får jag vara trött, och inte luras av något som jag sitter och häller i mig...
Jag tänker också att när vi sover utan alkohol i kroppen får vi en chans att lättare nå djupsömnen kanske? Och kroppen måste hitta ett sätt att förhålla sig till sin nya dygnsrytm..
Och... alkohol innehåller ju faktiskt en hel del kalorier som ju är energi. Tänk bara på allt socker i vin..
Vad jag menar är att det finns flera olika orsaker till varför vi upplever så olika saker i vår nya nykterhet.
Nog borde det märkas i kroppen, tänker jag?
Ät och drick bra grejor som ger rätt näring. Hitta ett sätt att motionera på då motion och träning även ger energi.
Heja Heja!!
?

Restart2017

Tror du har rätt i det mesta, man har bedövad alla känslor och sovit dåligt i flera år.
Klart kroppen får ett chock när den inte får A och snus för min del.
Idag är det dag 15 och jag är rätt pigg faktiskt.
Trots att jobbet ringde kl 8 i morse, det blev 7 timmar sömn ?

Emma73

Grattis till dina dagar! Jag har dag nr 1 och känner mig berusad av lycka av att jag klarade av sönd utan vin. Fick nog och vill bara känna normal trötthet, hunger, pigghet. Har dövt med vin ett antal år. Min kropp kommer också få chock. När jag är trött har jag tagit vin för att bli pigg. Är jag pigg har tagit vin för att somna. Sedan sovit dåligt i många år. Nu vill jag vända på den hemska vanan. Ha en bra dag!!!!

Restart2017

Cykla det är nyttigt och bra, själv åker jag bil och tyckte det va jobbigt i regnet ?
Man kanske inte ska gnälla i onödan..
Emma, man dricker av tusen anledningar och mår topp varje gång, tyvärr annars hade man väl sluppit dricka.
Ha fokus på idag, så kommer du må lite bättre när du vaknar i morgon utan att va bakis.
Lycka till det klara du galant ???

Restart2017

Närmar mig tre veckor, det är väl så lång tid det tar att bryta ett mönster.
Enligt experter, som räknad på det.
Jag ska kämpa vidare och bryta alla gamla mönster, om,det tar 21 dagar eller 121 spelar ingen roll.
Ha en fin dag alla, nu ska jag åka till jobbet ?

Liten stor

Blir glad av att se att du verkar vara på gång att lyckas på riktigt! Heja!

Restart2017

På fredag har jag bokat två arbetsintervjuer, sökte jobben innan semestern.
Jag går dit med öppet sinne, kommer begära hög lön.
Så hög att jag tror don tackar nej, men skulle dom däremot acceptera, då måste jag verkligen fundera på om jag ska ta klivet.
Sökte några jobba i vintras, blev kallad på i intervjuer.
Avbokade samtliga pga att jag va bakis och inte pallade..
Det kommer ju inte hände nu iaf, känner mig som en annan människa ?

Ja, vi "alkisar" är ofta högpresterande människor som förtjänar hög lön. Vi förtjänar också att ta hand om oss bättre, som du nu bevisligen börjat göra. Hälsan i första rummet..!