Nu är jag här igen efter att ha lyckats med att spärra mitt andra konto. Jag är fortfarande nykter efter gårdagen som var ganska tuff. Följeslagaren var hack i häl hela tiden och det var nära att jag körde av vägen, men lyckades hålla mig kvar. Nu är jag riktigt arg på mig själv att jag lyckades klanta till det så att allt spärrades. Fråga mig inte hur, men nu kom suget igen.

Attack mot något för att skingra tankarna igen

Rövarkulan2

.......jag någon gång i framtiden kan "flytta" in till "Det vidare livet". Det hade varit najs!

skogsfrun

Jag flyttade in i förrgår, helt okej där. Massa snällisar :) Jag slutade i lördags helt och hållet så jag tyckte jag förtjänade att flytta in i det forumet direkt utan omvägen kring tankar om att förändra/kontrollera mitt drickande. Väkommen!

Rövarkulan2

Så skönt att inte vara bakfull och seg i knoppen.

Jag har läst väldigt mycket om att träna på div trådar. Jag tränar inte mer än det jag gör hemma när jag far ut och in och upp och ner. Anser mig i hyfsat skick, men fick ändå träningsverk på baksidan av benen när jag plockade jordgubbar i förrgår. Det känns faktiskt fortfarande. Fast å andra sidan så brukar jag inte stå med "häcken" i vädret en timme och rota runt i jordgubbsland heller.

Jaja! Länge leve alvedon.

Rövarkulan2

Det har liksom blivit stopp i skriveriet. Det måste jag försöka ändra på.

Helgen har varit bra. I lördags var jag så seg och hade väldigt svårt att komma igång. Det kanske kan bero på att semestern närmar sig?

Gårdagen var däremot riktigt bra. Eftersom jag inte var bakis så kunde jag köra till favoritstället för en frukostbuffé med det härliga gänget. Det var skönt att sitta tillsammans med god mat och härliga vänner och bara vara.

Nu blev det tomt i skallen igen och vet inte vad jag ska skriva.

Hur som helst så är jag nykter och känner mig tråkig idag.

Gunda

Ibland blir det svårt att skriva eller tvärt om som det varit för mig i ett par dagar.
Men det är nog bara låta känsla komma och vila i dag.
Att skriva är kanske viktigt men läsa är också viktigt här inne.
När jag läser så kommer det många frågor eller insikter i huvudet och ur
det vaknar saker i mig.
Så kan du inte skriva så läs, men lämna inte sidan för länge, det är nog det viktigaste.
Låter så mysigt då du skriver att du varit och ätit tillsammans med härliga vänner, sånt gör
att tristessen försvinner och man blir levande.
Ha en fin dag!

Rövarkulan2

Du kan tro att jag är inne här och läser. Dammsugar vissa trådar fast jag är trög med skriveriet just nu

Njut av livet

Rövarkulan2

Seg! Jobbar som en galning nu sista veckorna innan semestern. Suget har inte varit så jäkligt den sista tiden, men tankarna på alkohol finns där lite då och då.

Jag har ju valt att pendla med bil de senaste månaderna för att på så sätt hålla mig från alkohol. Skulle inte riskera andra människors liv inkl mitt eget för min egen "njutnings skull". Det kostar fan så mycket mer än att pendla med tåg, men så får det vara.

Jag är så tacksam för älskade familjens stöd och att de tror på mig. Vi har pratat mycket om varför det händer, vilken anledning? Jag har även fått frågan flera gånger om det är något som jag inte orkar med i hemmet som har gjort att mitt begär inte har kunnat stoppas. Nej, nej, nej! Ingenting i hemmet mer än jag själv som hittar/hittade en anledning till att dra ut svängarna. Kan inte ens skylla på "Fräsen".

Detta "förbund" med alkoholen har jag själv fixat till från början och varför jag startade finns redan i denna tråd eller i den föregående. Minnet av hur skönt det kändes i kroppen de första åren finns liksom kvar i mina celler, men det var länge sedan. Efter det var bara begäret och suget på plats. Svårt att förklara men det finns ett före och efter, eller innan och under begäret.

Nu finns något nytt och spännande i mitt liv. Klarheten i skallen och kroppen känns ren. Vetskapen om att jag kan och kommer troligen att ge efter för alkoholen fler gånger finns i mina tankar. Jag är inte mer än människa, men nu njuter av livet och de människor som delar det med mig.

Attack mot fler nyktra dagar

Gunda

att ta bilen till jobbet och att prata öppet med familjen.
Hejar på dig samtidigt som jag hejar på mig.
Ska vid tillfälle läsa från början i din tråd, men nu ska
jag skriva ner lite för och emot, bra och dåligt med alkoholen, får se vilken stapel
blir längst.
kram på dig!

Rövarkulan2

Låter som en bra idé det där med staplarna. Plus sidan vinner säkert.

Rövarkulan2

Så lyckades jag igen. Inte bra! Usch!

Självklart besviken på mig själv. Väldigt onödigt att hälla i sig whisky igen. De berömda muggarna började dyka upp igen bakom krukor och gardiner, men ingen i växthuset konstigt nog! Pga alkoholen så har jag fått mycket gjort i trädgården och gått i en dimma de senaste dagarna. Det är ett kallt konstaterande att så är fallet. Jag kom in i mina gamla banor under en tredagars ledighet och börjar fundera hur det ska bli under semestern? Det blir katastrof om jag ska vara berusad under fyra veckor. Mina organ kommer i så fall att må riktigt dåligt. Nix! Det vill jag inte.

Så nu är jag nykter, eller svagt bakis. Just nu finns inga tankar eller sug i kroppen efter alkohol och jag hoppas det inte blir det idag/kväll. Det kommer inte att fungera om jag dricker idag. Går in för en arbetshelg med 32 timmars schema och jag måste vara klar i kroppen annars går det åt skogen.

Älskade familjen märkte att mor och maka hade intagit alkohol igår. Sonen smög runt i matsalen för att hitta flaskan och "vaska" den. Dvs hälla ut skitet i vasken som han har gjort vid några tillfällen. Tack min son för att du gjorde så och hjälpte mig att inte dricka mer. Fast i går åkte de sista dropparna i flaskan ner genom min hals och spred sitt gift i min kropp och knopp. Nu är den tom och innehållslös ungefär som jag känner mig nu.

Nu anser jag mig ha varit nere och vänt i mitt alkoholbegär och tänker ta upp kriget igen.

Attack mot en nykter dag

Rövarkulan2

Ska jag nu börja om från början igen med räkningen av nyktra dagar efter dessa tre nere i flaskan? Nix! Det tänker kag inte göra. Vill inte att min första ärliga fight ska blekna bort i mitt minne. Måste fundera.

Rövarkulan2

Dag 129,17,2

129 dagar sedan starten
17 dagar med alkohol
2 dagar sen djupdykningen

Låter inte klokt.

Skiter idet och fortsätter som tidigare.

Dag 131,17

Rövarkulan2

Ja, kanske någonstans där ute under molnen. Sitter här och glor med Fräsen efter en tolv timmars arbetsdag med lika många timmars vila innan nästa attack. Tänker mycket och retar mig på lika mycket.

Det som gör mig mest förbannad är alkoholen. Därefter finns en hel del andra saker som irriterar mig. Flaggeländet som sitter kvar på sin plats för en gångs skull. Lite på sned, men väldigt sliten och blek. En för stor parasoll. Ser ut som ett jäkla kyrktorn så här dax med en begynnande gryning. Funderar starkt på att ta fram vinkelslipen och kapa den några dm när älskade maken inte är hemma.

Jag mår bra och trivs enormt mycket med livet och har mycket gott att tacka för. Jag är inte religiös och kommer aldrig att bli, men ändå så får jag en känsla av tacksamhet.

Jag höll nästan på att göra bort mig totalt. Strax innan kl 23 igår kväll, fredag kom jag på att älskade maken fyller år idag. Milde tid vilken panik det blev. Rusade ner i garaget och drog iväg med bilen till närmsta mack för att köpa ett helt fång med rosor och en påse med sega fordon i. Arbetskamraterna skrattade och några av dessa karlar undrade varför dom aldrig hade fått ens en halv bukett av sina fruar? Hm? Varför kan inte en kvinna ge en älskad man rosor? Det förstår jag inte?

Hur som helst så stoppade jag ner blommorna i en vas och påsen under armen och sjöng samt hurrade för min sovande man. Haha! Fyller man år så gör man.

Nu ser jag genom köksfönstren att dagen gryn och jag med den fast det är dax att hoppa i säng.

Alkoholen har pockat på min uppmärksamhet en del gånger under dagen. Nästan ständigt närvarande. Kanske skriver jag så mycket med jämna mellanrum för att kunna gå tillbaka och finna styrka i vad jag har åstadkommit, eller inte?

Hur som helst så är det en ny dag på väg med nya möjligheter. En ny gryning för kriget mot alkoholen? Det är vad jag hoppas på.

Suget just nu är ganska tufft, så därför ska jag hoppa ner i "böljan den blå" för ett morgondopp.

Attack!!!!

Rövarkulan2

Det blev en simtur lite hit och dit i gryningen. Varning!!! När jag kom upp från doppet så var suget på plats. Längtan, saknad efter omfamningen igen.

Sitter och torkar och längtar efter min följeslagare. Vill inte. Kan inte. Kommer att förgöras av denne någon med alkoholångernas förbannelse om jag inte kan stoppa fanskapet.

Andas långsamt för att återfå kontrollen och känslan av världen utanför alkoholens bojor.

Allt är tyst runt omkring mig förutom fåglar och humlor som har vaknar till liv.

Hmmm. Du har älskad make vid din sida? Älskade barn också. Ändå denna ensamhet, tomhet, längtan som a har en tendens att låtsas tillfredsställa! Jo, jag känner igen mig. Tror vi är många som kan hålla med. Värt att lyssna på den här känslan, respektera den, och akta sig jävligt noga för att röra a! Den är bara en dödsomfamning som du vid det här laget har insett och börjat sörja.

Det blir lättare jag lovar.. Bara du inte ger efter. Konsekvenstänkande och omsorg om dig själv gäller nu..Jag tycker du verkar ha en otrolig vilja. Använd den, mot det som förstör i ditt och vårt liv. Alkoholen. Det är ett kemiskt ämne som våra hjärnor är beroende av. Det är svårt att inte ge hjärnan medlet. Men det blir lugnare med tiden... Kram

Gunda

Rövarkulan2 vart är du och hur mår du?
Saknar dig. ?⭐️