Vill sluta nu!

Fina PP,

Får gratulera på den rätta dagen idag också - så det blir gjort på riktigt. ;-)

Jag hoppas att din paus från forumet blir meningsfull, rolig och lärorik. Man vet ju aldrig vad framtiden bär med sig! Sedan hoppas jag förstås att du fortsätter skriva lite ibland. Kommer att sakna dina kloka och roliga inlägg jättemycket. Det var, som du nog vet, din tråd som verkligen fick mig att logga in här och fixa en egen tråd (för tillfället: klagomur).

Ta hand om dig vännen, så hoppas jag vi hörs igen!

Kram till dig

PS. Jag hade naturligtvis gladeligen tackat ja till något roligt. En båttur hade suttit fint (med eller utan öskar...?).

steglitsan

Ibland ställer jag mig tveksam till att använda begreppet grattis, som att du skulle ha vunnit på nykterhetslotteriet. Det har inte varit annat än ett slitigt, hårt och gediget arbete. Så bra jobbat PP. Du är ett föredöme!

m-m

Bästa Pellepennan :-) Jag har idag fattat något liknande beslut, fast jag startade upp en egen, ny tråd för att säga det. Jag känner mig lite färdig här, fast jag kan inte säga att jag kommer att logga ut för alltid, eller ens för någon viss tid alls.
Jag tittade in här i din tråd för att gratulera dig på din årsdag. Hoppas att du firat på ett riktigt bra sätt. Jag vill också säga att jag är så glad för att du trillade in här på forumet igen sådär i november förra året och att vi kunnat stötta varandra när det varit jobbigt, det har betytt mycket för mig.
Ha det så bra i ditt nya liv, det är du så väl värd.
Stor kram m

hoppas du får bra grejer framöver i ditt liv. Du är en av dem som betytt mycket för mig, och vi har ju haft våra dialoger. Jag har en dialog nu med en person i riktiga livet som det heter, som varit nykter i mer än 20 år och som jag känt sedan han blev nykter. Vi ska träffas och prata om livet och om alkohol framöver, och jag tror det kan bli bra. Men människorna här på forumet, du t ex PP, är en stor tillgång och innebär för mig och för många andra att vi hänger kvar och vill bli fria. Titta gärna in här om ett år, och berätta hur det gått för dig. Livet är ju spännande om man tror att det kan bli spännande.
Kram
Fenix

Hej på dig PP,

Tack för påhälsning i min tråd! Roligt att höra att det går bra för dig. Trodde i och för sig inget annat heller. Det verkar stabilt för din del. :-D

Tappade vår vän K ett litet tag, men har nu hört av henne och läget är under kontroll. Jag kan hälsa om du vill.

Tänkte på dig härom dagen när jag var nere i hamnen. Såg en riktigt eländig träbåt och funderade i mitt stilla sinne hur det går med ditt båtprojekt...! ;-) Hoppas i alla fall att du har det riktigt bra och att du trivs med livet. Sköt om dig!

Stor kram från mig

konstnären

En hälsning från konstnären. Hoppas livet är fint för dig.