Hej! Mitt nick är efter en mousserande dryck. Djävla illa valt, då jag själv mest kan liknas vi en avslagen mellis. Jag är halvny här. Har hukat under en stark kvinna vid namn lillablå på anhörigsidan. Men nu tror jag mig vara redo. Jag måste vara det. Min historia är på inga sätt unik. Ni kommer dessvärre ändå få ta del av den. Just nu behöver jag bara lite teknisk support och sen följer booooooring./R

Dompa

Nu ska jag gå till läkaren på morgonen och se om jag kan få Naltrexon. Har blivit erbjuden det, men tackat nej. Varit löjligt rädd för läkemedel, som om det skulle vara mer skadligt än alkohol. Även varit rädd att gå in i ett annat slags beroende. Nu vet jag att Naltrexon inte är beroendeframkallande rent fysiskt, men jag tänkte att om jag har den kryckan så kanske jag aldrig kan lägga ner den. Men nej, krycka använder man tillfälligt. Här ska inte halkas på några fler isfläckar. Jag har inte råd. Jag har tre ongar att ta hand om. Vilken djävla tur att jag har svågern. Var hade ongarna varit annars? Mamma på hispan och pappa på hemmet? Vissa människor borde inte få skaffa barn. Stigsdotter; Genialt, självklart skulle jag tagit in en Ramlösa och skyllt på bilen. Men ska sanningen fram hade jag inte en tanke på att jag hade bil...precis som i gamla dagar. Ha en bra dag därute!!! /R

Nynykter

Härligt att läsa om din beslutsamhet och att du tog bussen hem och berättade vad som hänt. Jag tror att det finns stora möjligheter i att vara öppen och ärlig. Det är ju själva motsatsen till det smusslande som de flesta av oss som dricker för mycket ägnar sig åt. Så genom att vara öppen och ärlig skapar man avstånd till sitt gamla missbrukande jag.

Är uppriktigt glad för att du tar medicinsk hjälp. Det är väl inget fel med att sanda om det är halt? Jag har själv tre barn och hjärtat ömmar lätt för de där "ongarna" - mina eller andras. Du tar beslut som hjälper dig att kunna finnas där för dem.

Du fixar det här!

Nynykter

chingchang

Har ätit dom några dagar nu. verkar vara en super medecin. känner inte det minsta lill sug. och jag har bara varit nykter 11 dagar.

mr_pianoman

Kolla med hemmet bara så att det är ok att du äter dom. (om det nu är så att du fått ut tabletter) Vi fick inte äta något sånt där jag var.

Dompa

Nej! Vi ska inte äta ngt på mitt hem heller, men jag tänkte tills jag kommer dit...och kanske när jag kommer hem. Fick ut mina Naltroxen ;-) tog en direkt. Visst kan det vara lite fegt, men varför inte sanda om det är halt. Och som sagt - ongarna. Jag har inte råd att misslyckas. /R

mr_pianoman

Värt att ha flytväst även om man bara är på bryggan så att säga.

Keep on kämpa :)
/R

Stigsdotter

...för att Naltroxenen tar på dig! Ögat snuddade vid Berras rader härovan, om att "pimpa sig själv istället för att pimpla". Och, av någon anledning fick jag lust att brista ut i nån liten sång om och för "Dompapompa som ska pimpa sig själv tralala".

Jisses, tur att ni inte ser mig och vet vem jag är, känner mig lite smått galen! Måste vara den starka vårsolen - sååå härlig :-) Hoppas du får en härlig påsk med ongarna dina! Själv ska jag hem och gömma ägg i trädgården till mina småttingar.

kalla

Varför får man inte använda hjälpmedel när man är på behandlingshem? Tycker du gör så kloka val nu Dompa du måste vara en otroligt stark människa. Många påskkramar till dig och dina barn//Kalla

Dompa

Den vackraste brukade gömma lite vin ;-). Men nu nämnde jag det för svägerskan och det är klart att vi ska gömma ägg. Så nu får lite pyssel. Alla barn borde få uppleva ngt sånt...så Tack kloka väninna! Eller hur pianoman? Visst kan man köra både hängslen och livrem? /R

Lelas

Dompa - du fixar detta! Heja heja! :-) Klart att ni skall gömma ägg!

kalla - en av anledningarna att man inte får äta medicin på behandlingshem är att det finns personer där som antingen har varit "rena" tablettmissbrukare eller blandmissbrukat alkohol och tabletter. Lika lite som det är tillåtet att ha med sig sprit dit, lika lite kan du ha med dig mediciner. Dessutom är det nog så att man behöver lära sig att klara av sig nykterhet utan "kryckorna" under sin tid på hemmet... det är ju därför man är där och inte för att lära sig att hålla sig nykter med hjälp av tabletter. Det finns säkert andra argument också, men så här tänker jag. :-)

Glad påsk, allihop!
/H.

Dompa

Skrev precis till dig och maken på makens tråd!

Dompa

Som Lelas skrev; Medicin på hemmet är ingen hit av flera skäl. Även jag vill slänga mina kryckor, men inte i påsk. Jag vågar inte efter mitt äventyr igår. Men för eller senare. Nu kör jag påsken på medicin. Det kommer även gäster hit till svärfamiljen och jag har sagt att det MÅSTE bjudas på det som det bjudits på alla tidigare år. Min sjukdom ska inte få påverka. Min familj har redan gett allt och lite till, så en snaps eller fyra ska de få ta med sin gäster, även om alkissvågern kamperar i lillstugan. /R

ett ♥ att dela med dig av. Jag kan inte heller skriva ♥ direkt i min dator så jag har kopierat in ett så kan jag kopsa vidare när jag känner för det. Glad Påsk! / mt

ÄnnuEnVindåre

Hej Dompa vad skönt att du är tillbaka hos barnen efter vindrickningen och att du vågar äta medicin. Fan vad du kämpar.

Kram

PiL

Jag har ändå lite svårt att släppa det där med medicinförbud på behandlingshem i det här fallet, okej om det rör sig om bensodiazepiner (sk torrfylla) eller opiater och dylikt, men Naltrexon är ju ungefär lika hett som Viol eller Salta katten i berusningssyfte. Med tanke på de massiva återfallstal som tyvärr är gällande så tycker jag att man som institution tar sig själv på lite väl stort allvar om man konsekvent förbjuder användande av läkemedel, och att man tvärtom inte aktivt använder sig av dem är ett mysterium för mig.

I övrigt, glad påsk och allt sånt där!

Dompa

Det är vad vi har i min landsända. Snöstorm!!! Hur kunde det bli såhär? Litet som när man försöker hålla sig nykter. Det går bra...man ser en ljusning men sen ett, tu, tre...tillbaka på på noll igen. Som ni märker så har jag litet problem med snön. Nykterheten då? Jodå, jag har fixat det...men jag känner mig fruktansvärt nedstämd. Vet ej om det är Naltrexonet eller om det bara är livet som har hunnit ikapp mig? De sista månaderna har det varit så djävla mkt trauma så jag har inte ens hunnit känna efter. Nu hinner jag...och jag mår piss. Jag läser mycket här och blir ännu ledsnare. Folk hoppar av...och hela tiden trillar det in nytt folk. Jag är glad för att de hittat hit, men knäckt över att det ska behövas. Att vi är så djävla många...samtidigt blir jag lycklig av att läsa här. En del gör ju verkligen framsteg. Tar bautakliv. Ni ska vara så djävla stolta!!!På måndag ska jag in på hemmet igen. Hoppas jag får avsluta min resa där denna gång. För övrigt håller jag med PiL. Det ligger en viss skev prestige i att inte tillåta Naltrexon och liknande på hemmet. Vad är farligheten i det? Fattar ju att de vill att man ska kunna hantera nykterheten utan krycka...men som tex. i mitt fall; Är det inte viktigare att ongarna får en nykter föräldrer. Hur fan det än går till? Ja, det var mina morgontankar. Inget vidare upplyftande. Längtar jag efter en Wirre? Yep! Ska jag ta en? Nej, för fan. Nu ska jag ut och späka mig själv. Hugga ved i snöstormen åt svågern...borde väl få mig på andra tankar. Ha en bra dag tilltuffsingar! /R

Lelas

Härligt med ett livstecken från dig, Dompa!

Det är inte alls konstigt att du är nedstämd. Det vore konstigare annars.

Vad härligt att du återvänder till behandlingen på måndag - heja dig! :-)

/H.

Lilja-12

Återigen bevisar du vilken krigare du är!

Ser vidriga och tunga känslor i vitögat.

Tillåt dig att må piss.

Det MÅSTE få vara så när man bryter!

Jadu, inte konstigt att sakna en virre, jag skulle gärna vilja ha ett glas vin..om det inte vore för att jag igår IGEN blev påmind om tokerier under min senaste fylla.

Då inser jag vilket problem jag har.

Håll ut i snöstormen Dompa!

Det är det som skiljer pojkarna från männen!

Liljakram

Dompa

Dagens första skratt. Du borde vara terapeut! "Skiljer pojkarna från männen", den tog!!! Idag ska jag försöka att vara en man ;-). Men hela tiden pickar "sista chansen" på. Sista chansen till glömska....sista chansen till att svika mig själv? Ja den kan jag ta... Sista chansen till att svika mina barn? Det får inte bli så. Naltrexonet känns inte alls nu. Det är nog det som menas med kryckor...tänk om kryckan inte håller? Tack Lilja! Tack Lelas.. /R

Stigsdotter

...tänker jag på ibland också. Det är något speciellt med den där sista gången och av någon anledning vill man alltid att den skall vara speciell, gärna med någon form av ritual. Det gäller nog de flesta "sista gångerna".

En nyskild kollega sa att om hon hade vetat att det var sista gången hon kysste sin make när hon gjorde det så skulle hon försökt minnas just den kyssen. På något sätt vill man att det sista glaset skall bli speciellt, att det skall bli ett avsked. Men, det där väl egentligen bara larv, inte sant. Varför skall man försöka göra något fint och bra av något som ju faktiskt är dåligt för en själv, något som man vill ge upp och få bort ur sitt liv?

Tänk så här istället att det kan vara sista chansen att bevisa dig inför dina barn, inför dig själv och vem annars du vill.

Kör hårt, jag tror på dig krigarn!