Hej! Mitt nick är efter en mousserande dryck. Djävla illa valt, då jag själv mest kan liknas vi en avslagen mellis. Jag är halvny här. Har hukat under en stark kvinna vid namn lillablå på anhörigsidan. Men nu tror jag mig vara redo. Jag måste vara det. Min historia är på inga sätt unik. Ni kommer dessvärre ändå få ta del av den. Just nu behöver jag bara lite teknisk support och sen följer booooooring./R

ewazebra

Jag är oxå impad över att du klarade minibaren. Den frestar alltid.
Själv är jag inne på dygn två och dricker cola...
Vi hörs

Dompa

Nu kan jag skratta åt det. Det bisarra i situationen. Kaoset, taxiförarens fördömande min, skvallret...men i morse var jag bara förvirrad och skitsne. Och det är ju INTE roligt...med tjejerna och hur det blev. Vi ska ha ett extra möte om det ikväll efter middagen, många tog illa upp medans andra fortfarande verkar gottas. Nej, jag säger ingenting. Som Berra påpekade; Vem vet vad som hände? (By the way Berra, jag läser även dig...har kanske inte kommenterat, av ngn skev rädsla för att du kommit så mkt längre...men du om ngn skriver så att man känner!). kalla, nynykter, stigsdotter, evazebra. Uppskattar era inlägg. Nu rycker de mobilen igen. Jag fattar att det kan vara tokigt att vi alkies surfar omkring hur som helst. Kan ju bli mkt tokigt där...spydigheter till familj etc. Jag har köpt detta "koncept" så vad göra? Middag! Kram och Tack/R

kalla

Finns alltid människor som gottar sig i andras olycka och det är i mina ögon mycket små människor. Förstår ju att det blir stort när det händer, men jag hoppas du får lite lugn och ro nu och hinner vila kropp och hjärna och bara ta hand om dig själv.
Så ett steg i taget knallar vi framåt//Kramar Kalla

mr_pianoman

Jag har inte så mycket att skriva. Hjärnan verkar ha hamnat i nån slags "viloläge" men det är rätt skönt ändå. Det har varit lite för mycket jobbande sista veckorna, så det är inte så konstigt.
Men jag vill ändå att du ska veta att jag läser det du skriver. Och jag vill också skicka med lite styrka. Vet inte om det funkar genom text, men det är värt ett försök!

/R.

lillablå

Hoppas allt är bra, och att det lugnat sig efter kaoset...
Du finns ofta i mina tankar, även om jag inte loggar in så ofta...
Ibland behöver jag en paus, men jag återkommer alltid, förr eller senare...
Stora stora kramar!!!
/k

Dompa

Hejsan morsan, hejsan st.... Kunde inte låta bli. Stigsdotter säger alltid att hon är så tokig...ja, ni skulle bara veta hur underlig jag börjar bli. Så nu har jag blivit sambo med GUD igen...och det går ganska ok. Som vilket äktenskap som helst. Vi nonchalerar varandra men det finns lite respekt och vi lever sida vid sida. Tysta! Terapin känns helt ok denna gång. Kanske för att det är min andra gång och många av de tankar som tas fram i början är tankar som jag redan börjat "fila" på... Delningarna är allt mellan sorg och komik. Vilka berättelser man får ta del av. Vad folk har gjort under fyllan... Sen har jag kommit igång med holkbyggandet. Men tagit upp det till nästa nivå. Jag bygger alkoholforumholkar!Min nya holk är en specialdesign med en skål utanför som man kan lägga frön i. Den har även ett namn som jag har brännt in. Personliga Persson. För att han verkar ha en liten koll på fågellivet. Nästa kommer att heta mulletant... för att hon (och kalla) räddade min framtid. kalla ska också ha en...jag tänker mig den vit, estetisk och med ett stort grönt blad. Ja så går mina dagar...lite pubertalt (kollokänslan), mkt jobbigt (vuxna alkoholist-Dompa) med alla känslor men på det hela ganska bra./R
PS: mulletants fågelholk tänker jag mig typ lila/gammelrosa och gul. Lite livmoderfärger. Inte för porr utan för kvinnan urmodern- hon som ser till att livet fortsätter. Är jag helt ute och cyklar? Nu har jag verkligen missbrukat mina mobilrättigheter. Haha måste gå. Äta frukost...men jag saknar er.DS

PersonligaPersson

Där träffar du mitt i prick, Dompa! Jag är mycket svag för fågelholkar. Jag blir rörd och glad. Jag hoppas att det kommer att flytta in en energisk liten familj blåmesar där. En av de minsta fåglarna vid fågelbordet, men den står på sig och kämpar på fint. Ger inte upp bara för att det kommer motgångar i form av större fåglar. Blåmesen jagar bort talgoxen sju dagar i veckan, och de andra birdsen göre sig icke besvär! Kan man byta nick till Blåmesen?

kalla

Du är för härlig och jag önskar så att det går bra för dig. Ditt sätt att berätta får mig att se det i bilder och jag ser fram mot boken :-)//Kramar Kalla

Stigsdotter

Det kanske kan bli något av det där - designade fågelholkar, vad fina de låter. Jag tyckte det var så sorgligt på något sätt, förra sommaren. Till vår tomt hör en pytteliten skog och där sitter det lite gamla holkar som någon spikat upp för länge sedan. Förra sommaren hade en av dem trillat ned - förmodligen av ålder och där hade säkerligen inte bott någon på länge men det var tråkigt ändå...

Bra att du och Gud nu tolererar varandra! Även om man nu inte är intresserad av att fördjupa sin relation så är det i alla fall onödigt att gå runt och irritera sig på varandra ;-)

Kram, hoppas du får en skön helg!

Lelas

Jag vill också ha en fågelholk!

Mvh
Mrs Pianomam

<3

Nynykter

Härligt att bostadsbristen för alla mesar och finkar och sparvar snart är avhjälpt. Det blir värsta miljonprogrammet där ute i skogen när "älsklingsgrabben" går loss med hammaren granne med GUD...

rörd och mycket glad. Lila och gammalrosa är mina färger så det blir fint - med gula inslag. Att finnas representerad som unik fågelholk där fåglar kan bo och härbärgera sina ungar är en av de finaste utmärkelse jag fått. Jag ser forumbebyggelsen för min inre syn och känner mig lycklig!

Ha det gott där på hemmet med Gud och dom andra. För min del är det där med Gud inte så mycket att bekymra sig om. En text som jag ofta tänker på när jag går slutar med orden "Gud bor där han blir insläppt för han är redan där" - så Han kan hålla till i mulletantholken de dagar du inte riktigt orkar med honom:) Kram / mt

Dompa

Det går bra här. Jag börjar förstå...tror och hoppas det kan vara färdigdrucket för min del.
Trist väder hela helgen så jag har hunnit göra färdigt PP, mulletant och kalla. Har även fotat holkarna. En dag i framtiden kanske ni får se bilderna...funderar på att lägga ut dem på nätet den dag jag blivit helt färdigmarinerad. Idag ska de upp i träden. Mitt nya projekt blir "Pianorow". Ett litet radhus med två ingångar. Det ena huset stöttar det andra. Nu vet jag ju inte om fåglar vill bo i radhus. Detta är ett test. Precis som miljonprogrammet ;-)
Hemma är det också lugnt, lillkillen fortfarande ledsen men han börjar ta sig. "Den vackraste" har fått checka ut från hispan men har iaf. hållt sig lugn över helgen.
Vill bara tacka för allt stöd som ni skickar. Jag önskar jag kunde läsa här mera. Men, men...
Kramar och förhoppningar om en riktigt bra dag.
/R

Annelie 60

Jag beundrar dig för den ofattbart starka vändning du gjort med ditt liv. Inte många skulle kunna resa sig igen efter att ha varit så i botten som du. Du är en sann hjälte!

Jag har funderat och tänkt så mycket under mina två första nyktra veckor. Tänkt på att alla vi som trillar dit och fastnar i beroende, vilka små och svaga människor vi är. Men sen funderade jag lite till. Alla vi som har haft oturen att födas med en genetisk risk att trilla dit, som varit där och sen lyckas avstå trots att det är så förb-t svårt, det är ju vi som är starka och beundransvärda. Jag är stum av beundran över alla som verkligen lyckas, hurra vad ni är bra!

ÄnnuEnVindåre

Du är så söt så man dör. Miljonprogramsholkar :).

Själv sitter jag här som en annan självmordsbombare, med handen på avtryckaren. Som i mitt fall är en telefon med numret till beroendemottagningen inknappat.

Blir det idag jag ringer? Vet inte hur töntig man kan bli i att hitta på ursäkter men jag oroar mig för journalen. Att alla anställda på varenda jämrans vårdcentral i all framtid kommer att läsa och klassa mig som alkis. Man får inte direkt bättre vård och bemötande som alkis. Huuuuu.

Trevlig måndag önskas alla kamrater här!

Från en DeppDåre

kalla

Tänk att man oroar sig så jäkla mycket för allt när man väl bestämt sig för att bli nykter, det är väl nu man skall vara så stolt över sig själv. Man tar ju tag i sina problem och gör livet så mycket bättre för sig själv och alla andra. Så nu tycker jag att vi sträcker på oss och säger till oss själva "äntligen har jag fattat ett klokt beslut och det är jag jäkligt stolt över".
Kramar,styrka och stolthet Kalla

kalla

Jag blir så glad av att höra att det går bra för dig och att det är ok med barnen. Önskar dig och dina barn all lycka i världen. Du är så stark som har tagit tag i allt, så nu knallar vi vidare med ett steg till/Kramar och styrka Kalla

mr_pianoman

Pianorow tror jag blir fantatstiskt. Hoppas på diverse sångare som hyresgäster :)

Kram på´re!