Glad men rädd

368 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Adde
För min

egen del så är det på detta viset :-)
När jag kommer i det stadiet att jag börjar se en massa idioter runt mig istället för fina medmänniskor så blir jag vaksam på vart jag är på väg. Många av mina aa-vänner pratar om samma fenomen så jag känner mig inte alls ensam. Vi som använder AA som vår bas i tillvaron får efter en tid en viss erfarenhet av detta och vet att vi kan lasta av oss på ett möte. Exakt vad som händer inombords har jag ingen susning om men jag vet att det hjälper mig att dela om det med andra som har samma erfarenhet.

Att känna sig ostadig första året är inte heller något nytt :-) När vi är aktiva alkoholister så blåser vi gärna upp vårt självförtroende medan vår självkänsla krymper i samma takt och det tar tid att fylla på den igen. Visst är det så att jag känt mig som värsta bluffen och att nån förr eller senare kommer att avslöja mig, men när jag väl lärt mig att jag är jag och att jag inte försöker kopiera någon annan så började min självkänsla stabilisera sig.

Men, jag får aldrig glömma bort att fylla på min självkänsla ibland genom att göra bra saker för min egen skull och berömma mig själv när jag gjort något bra.

Så njut du lite i soffan du :-)

vill.sluta
Adde, du är så klok

Och vettig så jag finner inga ord.
Vis var ordet!
T ACK!
/A

Adde
Hur är

det med dig Miss H ?

MissH (inte verifierad)
Hej!

Det är bra med mig, rätt uttråkad för tillfället. Vet inte varför, kanske årstiden. Har ett par vänner som råkat ut för tråkigheter och jag stöttar så gott jag kan, vilket tar rätt bra på krafterna. Men det vänder nog snart, tack för att du frågade :-)

Adde
Att stötta

andra är fint och lovvärt ! Men glöm inte dig själv så du skänker bort din sinnesro till andra. Och passa på att njuta av att var uttråkad, snart vänder det åt andra hållet och då har du lite reserv med dig i kroppen.

Helgkram !

Adde
Önskar

dig en god fortsättning och hoppas att det är bra med dig !

Adde
Saknar

dig här ! Kram ♥

Sidor