Hej jag är ny!
Nu är jag trött på att varenda helg går ut på att dricka så att man får sig ett rus.
Jag tror att jag haft en fylla varje helg i 35 år! Och då menar jag Fredag Lördag Ibland Söndag. Även långhelgerna blir det nästan varje dag. Semestern blir lika så varje dag.
Minutiöst planerat så att man kan köra bil fram åt Lunch dagen efter…
Hoppas nu att jag på detta vis skall komma ur detta.

Dompa

Du kommer att ta det! Självklart ska du ha en medalj. Kolla om frugan har ngt nagelklister (har märkt att det funkar på allt, superstarkt) och klistra upp en guldtia ngnstans (insidan på ytterdörren kanske, kan resultera i en dörr av guld :-)) du kan se den varje dag och bli påmind om din egen styrka. Lite barnsligt...(märker själv att jag blir mer och mer wacko för varje nykter dag) men det kan bli din medalj för alla ggr du fixar en stor fest utan att supa till.

Jag tror stenhårt på dig atleten! Hörs kompis!/R

Paron

Atleten tackar tackar! ingen som kallt mig för det tidigare.
Än så länge håller den helvita linjen.

Dompa

Jag tycker att Atleten Paron har en trevligare klang än Alkisen Paron ;-) /R

Paron

Skickade ett sms till en kompis och frågade om vi skulle ta en sväng på cykel på söndag. Han avböjde förslaget, det gör mig inget,men när han svarade att han även satt och ölade med mina vänner. Då blir jag sur, har jag blivit så jäv.a tråkig att man inte hör av sig längre.
Jag kan väll bli tillfrågad så kan jag tacka nej. Eller så kan jag vara med och ha läsk i glaset.

Jag går och lägger mig!
Hörs i Morgon //Paron//

Dompa

Du har inte blivit tråkig Paron, men du kan nog räkna med att en del i ditt umgänge kanske börjar uppfatta dig som en smula obekväm... Fanskapet som hänger på storkalas men inte är kanon! Vad skickar det för signaler? Att alkohol kanske inte finns i den så viktiga kostcirkeln? Att man kanske kan klara sig utan? Obekväm är du kompis!

Det kommer att vända. En del bekanta kanske faller bort, nya kan tillkomma. Och en del som finns nu fattar efter ett tag att det är samma gubbe kvar. Lika spetsfundig och smart som förr...bara lite snyggare och friskare. En jävla atlet! /R

Paron

Kanske grabbarna tycker att träningen gått mig åt huvet, och att jag blivit så märkvärdig att jag slutat med drickat för träningen skull.

Men jag tycker att det är lite konstigt att dom inte hör av sig. När detta gäng och jag har fästat har jag inte spårat ur ofta det finns andra som sköter den biten.

Mitt Alkohol problem har varit på hemmafronten varje helg och även i veckorna när tillfälle givits. Jag har fortsatt dricka när gästerna gått hem och frugan gått och lagt sig. Jag har tagit återställare när det har funkat. Allt detta har sällan hänt när mina kompisar varit med.
Utan det är min familj som fått ta den smällen.

Synd är det att dom inte hör av sig! Men skit i det.
Jag mår bra och känner att jag är på G. Det är huvudsaken.

Hörs //Paron//

Paron

OK!
jag förstår jag hör inte hit!
Jag lägger ned detta!
:(

du lägger ned - med ledsen min... Är det brist på respons? I så fall hoppas jag att du hunnit märka att aktiviteten på forumet går i vågor. Håll ut och håll tag i nykterheten! / mt

Stigsdotter

Sitt inte där och tyck synd om dig själv, då finns risk alkoholdjävulen lurar oss att tro det blir bättre med ett glas i näven. Klart du hör hit! Här passar alla som vill skriva av sig och läsa om vårt gemensamma problem. Men, som MT skriver går aktiviteten lite i vågor. Ibland skriver man jättemycket, ibland vill man bara läsa. Ibland har man inget vettigt att tillföra och då är man tyst.

Kram på're

Dompa

Men vad hände nu? Varför lägga ner? Som mt och Stigsdotter poängterar...saker går i vågor. Jag vill inte mista din "röst" på forum. Nu är jag kanske elak; Men för fan Paron...ta tag i skiten och skriv här. Att vännerna sviker? Ja, det är tufft. Men du är starkare än så... Jag tror stenhårt på dig Paron, var snäll och gör det själv ;-) /R

Paron

Förlåt mina vänner!

Det var ingen själv ömkan utan bara en stark eller kraftig förvirring.
Har haft det hektiskt en tid!
Jag är redo att ta upp tråden på nytt!
Önskar att jag kunde berätta det jag varit med om här(Inget oangenämt men lite påfrestande för både kropp och själ) men jag tror att jag har ett öga som bevakar detta forum, Kanske kan jag berätta den dagen ögat vill ge sig till känna.

Det har varit en gräddvit period. Känns vemodigt på något vis, det har inte hänt något konstigt när det gäller spriten, inga tragedier eller bråk. Tror att jag lagt ribban för högt i förhållande till vad jag vill och vad som är rimligt i dagsläget.
Vart skall man lägga nivån? jag är en sådan som oftast säger allt eller inget!
Känns som att det är lätt att bli någon form av periodare.

Hel vitt ett mål men gräddvitt ett fegt delmål??
(Hör ni vad många spöken jag har fått tillbaka)

Som sagt förlåt mina vänner!
Ska läsa runt lite och få lite inspiration!!

Hörs om ni vill//Paron//

Villervalle

men tror att var och en måste lägga ribban på en nivå som passar för tillfället. Har själv beslutat att inte dricka något i 3 veckors perioder och det går ganska bra. Efter 3 veckor så kan jag om jag vill dricka men jag har bestämt att inte mer än Fredag och eventuellt Lördag om det skulle passa. Jag mår förträffligt under dessa 3 veckor och ibland har det hänt att jag har hoppat över en av dagarna.

Jag försöker också, som många andra här inne, att dra ner kraven på mig och undvika att försätta mig i stressfulla situationer och har lärt mig att säga nej när andra försöker dra in mig i deras problem. Det är kanske lite egoistiskt, men just nu måste jag prioritera mig själv för att kanske senare kunna hjälpa andra.

Målet är naturligtvis att bli helt nykter, men just nu är detta ett delmål som funkar för mig.

Ha det Gött

Stigsdotter

Vad menar du med öga - tror du att någon som känner dig är här och kikar?

Jag tycker man får göra lite som man vill. Gräddvitt är inte fegt. Jag tror att det enda sättet att komma till rätta med sitt eventuella alkoholproblem är att under en längre tid analysera sig själv för att så småningom komma fram till vad man borde göra.

Efter mitt analyserande och funderande har jag kommit fram till att jag inte ska dricka alls. Jag har lurat mig själv att jag kan dricka normalt, för det kan jag. En eller flera gånger. Men det blir alltid så småningom värre. Till slut kommer (igen!) den dagen då jag inte stoppar förrän alla flaskor är tomma. Ju äldre jag blir desto mer skäms jag för hur jag beter mig. Jag vill inte bli den där patetiska fyllkärringen som tror hon är värsta partyprissen samt guds gåva till mannen, hon som det egentligen är väldigt synd om.

höst trollet

Känner igen frågeställningarna. Har fått ta en ordentlig titt på mig själv och insett att jag kanske är mer beroende än jag velat erkänna för mig själv.
Jag är också medberoende, eftersom jag är gift med en man som själv inte erkänner att han har problem (däremot är medveten om att han är storkonsument)
Efter en incident förra veckan, bestämde jag mig, det får bli helvitt, under en överskådlig tid(jag lägger dagar och veckor, hoppas jag, på varandra)
Det tog en stund, att inse att jag är tvungen att börja med mig själv, innan jag kan kräva att min man ska bli helnykter. Givetvis utan att komma med pekpinnar om att jag är bättre, men att i alla fall kunna visa att det GÅR att avstå.
Hade som sagt funderingarna redan i somras, men då fick jag faktisk lite fjärilar i magen, vid tanken på att kanske aldrig mer kunna ta ett glas vin. Idag, känns det som det inte spelar någon roll.. Hur jag ser på saken om en vecka, eller ett år, det vet jag ärligt talat inte...
Jag önskar bara alla andra lycka till och hoppas att vi är flera som kan stötta varandra, för det är nog inte lätt för någon av oss.
Även om man har bestämt sig och allt känns bra för stunden, inser jag att det kan dyka upp saker man inte räknat med...

Paron

Ögat kan finnas här. Men det är bara vad jag tror.
Som sagt den dagen ögat erkänner att denne har samma problem som oss. Då behöver inte någon i min omgivning och jag själv, vara rädd för att få det vi berättar här i forumet vänt i mot oss.
Ögat kan vara den person jag har stöttat och hjälpt när det gäller alkoholproblem och droger på jobbet.

Dendär fyllekärringen känner jag till även fyllegubbar. Känner att som du Stigsdotter att det.är det sista man vil bli!
Men jag lider med dom. Jag träffade en sådan i går på jobbet jag lider med dessa personer. Jag kan inte säga hur illa dåligt dom mår,men min erfarenhet så vet jag att dom inte mår bra i alla fall och jag kanske inte är i närheten av hur länge dom haft problem. Så jag kan bara ana.
Ingen vill dit!

Paron

Känner mig sur och uttråkad det har känts så hela denna vecka!
Vet inte vad det beror på men det känns inte bra!
Det finns massor med alkohol i skåpet 1 meter bort men den får vara! Jag vet att det inte ger någon längre effekt, tvärt om!

Hur får man upp tempot igen?

//Paron// (Surgubben)

Paron

Hej höst trollet!
Det kan du räkna med att du får på detta forum!
Först och främst kommer du märka att det finns många med samma problem! Detta har du säkert förstått innan men det blir mer påtagligt och i bland en glimt i ögat, tråtts tragedierna.

Jag var dum nog att tycka att jag inte hörde hit ett par veckor men jag insåg snart att jag visst hörde hit. här finns det riktiga kompisar.
Häng kvar så hjälps vi åt.

Hörs //Paron//

höst trollet

Tack Paron, kommer nog att behöva många att luta mig emot under överskådlig tid! Tog en snabb titt in på F. Saker är fortfarande lite gungiga hemma...? Nyktert än så länge, men helgen har ju precis börjat..
Hörs! kram på er alla som hänger här. Återkommer när jag kan./ "trollet"

Hej Paron!
Vaknade jättetidigt och sitter i soffan och tycker synd om mig själv, så läser jag ditt inlägg i Dompas tråd och ler stort över hela ansiktet åt det du skriver! Det är ju precis det jag gör, dricker dyngstarkt java i svinottan och är nykter och klar i knoppen så varför tycka synd om mig själv? Du fick mig att nynnandes gå och göra mig en ostmacka och återvända leendes med den till soffan. Tänder några ljus och ska såklart njuta av den här stunden och se fram emot en ledig dag som inte ska genomlidas tills det är dax att ta första glaset. Tack för det Paron