Hej jag är ny!
Nu är jag trött på att varenda helg går ut på att dricka så att man får sig ett rus.
Jag tror att jag haft en fylla varje helg i 35 år! Och då menar jag Fredag Lördag Ibland Söndag. Även långhelgerna blir det nästan varje dag. Semestern blir lika så varje dag.
Minutiöst planerat så att man kan köra bil fram åt Lunch dagen efter…
Hoppas nu att jag på detta vis skall komma ur detta.

Dompa

Antagligen DN. Men kolla mt:s trådar. Men jag kommer ihåg det för det var i samma sväng som Gunde Svan fick lungproblem. Samma med min systers man som i ur och skur cyklade till jobbet. Enligt svågerns läkare var det samma symtom...överbelastning. En elitidrottare äter (enligt doktorn) alldeles för mkt och det är det snarare än idrottandet som belastar organen. Men jag vet inte. Vet dock att svågern mitt under en cykeltur fick lägga sig ner på en bänk och och låta hjärtat komma i takt...sen cyklade han vidare...till jobbet. Läkaren sa att det var samma symtom som hos en en elitskidare. Hjärta och lungor. Tror nog det är lugnt för dig...ett par pass i veckan. Ja...läs din egen metafor om de olika ämnen vi kan ge en motor! Nej, kompis...läs mt:s trådar. Min tanke var nog dum...men spontan. ;-).

Klart är iaf. att det är mera ärofyllt att dö i skidspåret än hängandes över en bardisk! /R

Paron

Ja om det blir så att jag någon gång ställer upp i Vasaloppet så kommer jag inte att vara först i mål.
Och jag tillhör nog inte någon av dom som anstränger mig så att hjärtat inte orkar med.
Läste den länken mulletant skickade intressant läsning. Undrar vad dom har för bränsle.
Man har ju läst om energi drycker som vi kan köpa i affären som skapar hjärta klappning, vissa är poppis att blanda till drinkar och för hög konsumtion är visst riktigt farligt.
Som sagt lagom är bäst.
Lite svett skadar inte.

Nu till något annat, Nykter hela fredagen och lördagen varit fantastiskt skönt.
Ser fram mot morgondagen, upp tidigt och ut andas frisk luft som ångar i minusgraderna och hoppas på att få solen i ögonen när den kommer krypande över träd topparna.

//Paron//

Dompa

Halloj mitt i natten! Sitter på flygplatsen och halsar iskallt vatten...underskattad dryck. Du kan ha en poäng där. Dom där konstiga energidryckerna? Vad finns i dem? Minns mina yngre dagar. Hade ett ett år när jag jobbade/bodde i Grekland och blandade Red bull och vodka...galenskap. Men var yngre då så pumpen fixade det...lever ju än. Idag skulle jag aldrig peta i mig en energidryck...hellre ren vodka. Fattar inte att de får säljas.

Hoppas du får en härlig solig dag. Själv ska jag nog bara sova...om Gud är god. Avskyr att flyga. Är ju en bit över en och nittio och på flygplan passar jag inte riktigt in. Känns som flygplanen har krymt. Vi hörs kompis! /R

Paron

Det blev en fin dag 15 minus i början efter en stund kom morgonsolen och det blev genast varmare. Avslutade med starkt fika.
Red bull rena hjärtstartaren.Upp till var och en att dricka den men har hört att den är beroendeframkallande och 16års gräns för att köpa.
Trånga flygplan är bland det värsta jag vet. När det blir dags för lite käk så är det rena brottningsmatchen för att få i sig lite kaffe och en macka. Än värre när det är varm mat då blir det rena parodin. Är man lång som du Dompa så förstår jag att det blir en mer problem när brick bordet stannar på knäna halvvägs nedfällt.

Men hoppas resan gick bra i alla fall.

På tal om någott helt annat.
Konventet!
Är något jag har missat. I och för sig har jag inte varit så aktiv här på forumet en tid. Men Sådana tillfällen brukar vara kul men kan vara ganska nerviga innan man kommit i gång. Men som sagt det har gått mig helt förbi.
Kanske blir fler tillfällen.

Still sober!

//Paron//

Paron

I dag är en sådan dag då jag skulle kunnat tänka mig att avsluta arbetsdagen med en sväng förbi bolaget!
Sliter som satan och får ingen ”feedback”
Men så kom jag och tänka på vad jag får ut av det 5 min välbefinnande, sedan 10-15 timmars möda för att allt ska bli normalt igen.
NeJ det är inte värt det!
Tror jag ska gå en sväng och ge lite Feedback till mina arbetskamrater, kanske det ger gensvar.

//Paron//

Paron

Bakis!Nej tänkte jag innan jag vaknat ordentligt, hade en bultande huvudvärk.
Vad hur mycket drack jag i går, ska jag köra bil nu på morgonen.
Slog upp ögonen och kom ihåg att jag inte skall köra bil på morgonen men att jag körde i går kväll och att jag avslutade med en lång film som slutade vid 02:00 inte en droppe alkohol, bara vanligt kran vatten.
Pust! Skönt bara vanlig huvudvärk.
Nu blir det ägg frukost starkt kaffe och vinterstudion.
Snökaos ute så det får bli en inne dag för en gång skull :-)

//Paron//

med bara "vanlig" huvudvärk:). Och skönt att det går bra för dej. Det är belöningen att vakna varje morron och veta att man inte druckit. Att man inte gjort nåt i fyllan, att allt man sagt är på nyktert huvud. Jag funderar väldigt mycket, det är en utveckling som pågår hela tiden. Den stannade av under tiden jag drack för mycket. Det känns som att all energi gick åt till det. Nu kan jag ibland känna tacksamhet över vad jag lärt mej genom mina missbruksproblem och vägen ur dom. Jag kan se att det på nåt sätt berikat mitt liv ändå. Fortfarande har jag väldigt svårt att kalla mej alkoholist, nykter alkoholist. Men det spelar väl ingen roll, huvudsaken är att man vet var man kommer ifrån och vad man inte kan återvända till. God fortsättning!

Dompa

Ville bara kolla läget atleten? Hoppas allt är ok med dig! /R

Paron

Måste erkänna att det blev ett mindre åter fall i helgen som var.
Firade en födelsedag och kunde inte stå emot min egen övertalningsförmåga.
Så här i efterhand kan jag avslöja mig själv, att detta började jag nog att planera någon dag innan.
Ångrar mig bittert i efterhand. Men jag kan konstatera att det får mig att tänka till och att jag kommer att avslöja den planeringens fasen i fortsättningen. Men som sagt var en tråkig erfarenhet som jag ska göra allt jag kan för avslöja i tid nästa gång.
Ytterligare en gång har Förrädarehjärnan slagit till och vunnit ( Se upp med den)

Hur har du haft det på din resa Dompa?

Dompa

Ja du Paron...vad ska jag säga. Visst är det nog så att vi planerar våra återfall (oftast). Kommer ihåg min julhelg när jag var barnfri...redan 14 dagar innan var tanken sådd...ett litet återfall.

Men jag tror heller inte att det är hela världen...så länge man kan hålla sig ifrån slentriansupandet för jag tror att det är där den farliiga biten ligger. (Nu skriver jag tror, detta är ingen absolut sanning så ingen behöver hetsa upp sig).

Det är själva grunden det gäller i långa loppet ( se där fick jag in lite idrott). Tanken att förändra sitt drickande. Vi behöver kanske inte bli helvita allihopa utan bara tänka jävligt noga innan.

Min resa? ; Jo tack Paron, den gick bra. Så bra så att jag beslutat mig för att ta jobbet och flytta i juni. Dryckesmässigt var det ok. Märker att aussies dricker öl...hela jävla tiden. Vid två tillfällen kunde jag inte tacka nej - eftersom jag redan hade en kyld öl i handen - så jag smutta lite. Men min nya chef vet om mitt problem (det där att jag inte vill ha en kall öl utan tjugo stycken), så det ska nog fixa sig.

Vi får väl bara traggla på så gott vi kan Paron! Jag tänker att varje nykter dag så är jag en vinnare. Men eftersom jag inte är en vinnarskalle så kan jag loosa ibland...bara det inte blir vardag. Nu blev det konstigt...men jag tror du fattar ;-) /R

Paron

Kul att du kommit till beslut om att ta jobbet Dompa!
Det är nog så att det är bara att tagla på. Men det är just det där när det blir lite dricka av så blir det gärna mer en ett glas/ burk/ flaska kan lätt bli 20 kalla!
Det som är jobbigt är när man kommer på sig själv.
Men men det är bara att vara vaken och känna igen situationen!
Läste i din tråd när ni sov på stranden, måste ha varit en härlig upplevelse.

Kämpa på!

//Paron//

Dompa

Jo Paron. Stranden var fantastisk. Jag är helt enkelt ett strandfreak. En del gillar snö och skidsemestrar...jag lever för sol och hav. I min ungdom bodde jag flera sommrar på stränderna i grekland. Byggde en liten koja för att förvara prylar och sov under stjärnorna. Kanske ska jag avsluta på samma sätt...efter pension? ;-). Fast inget är ju svart eller vitt. På den tiden kunde jag nöja mig med en eller två kalla öl...men så minns jag allt; Rökte en jävla massa gräs. Missbrukare redan då...

Så hur hänger livet för Atleten då? Så här lördag och helg? Blir det en helg i idrottens tecken? Eller liten slip? Jag tror att det viktigaste är att tanken är sådd. Att vi förändrar drickandet...inte att vi är helvita. Fast det är ju farligt att tänka/skriva så. Man får inse och respektera att för en del är helvitt den enda vägen. Hoppas du får en skön helg...och vi fortsätter att kämpa på. Du med din vinnarskalle och jag med min envisa åsnestil. /R

Paron

Tjurskalle är det nog vanligast att jag känner mig som och jag tror att många tycker att jag är en tjurskalle!
Kan så få vara idrottens tecken har det varit till och från. Varit till fjälls och åkt skidor både på längden och utför!
Även lite simning och styrka har det blivit hemmavid.
Nu blir det att börja med cykel sessongen . Trött på snön!
Kul att du bott på stränderna i Grekland. Jag testade det ett par somrar under tåg luffar tiden. Droger var det gott om, jag höll mig oftast till öl och "ozzo"
En bekymmers lös tid i livet.
Hoppas allt går som planerat för dig Dompa. Jag ska gå in och läsa din tråd när jag skrivit klart här, jag har varit lite slö och upptagen med annat ett par veckor ( inte sprit)
Jobb familj och träning så klar!
Tänkte tjura igenom även denna vecka utan sponken.

//Paron//

Paron

Hej på er alla!
Sliter fortfarande med det gräddvita tillvaron.
Tror att jag snart ger upp den tanken och går över till den helvita linjen.
Har så jäkla svårt att hålla mig till måttliga intag av alkohol det blir ofta mera en det jag tänkt mig.
Har även trillat dit på Nikotinet som jag hållit mig borta ifrån i flera år jag blir riktigt sur på mig själv!
Är det inte det ena så är det det andra. Och summan av lasten är konstant.

Som så många gånger förr nu får det bli ett krafttag!!!

//Paron//

Dompa

Låter bra Atleten! Om inget annat hjälper så låt fåfängan styra. Hur vill du se ut i sommar. Ett lönnfett, rödögt fyllo med en en cigg i mungipan? Eller en atlet! Du kan ju göra ett försök. Kör helvitt en månad till att börja med...inget behöver vara för evigt. Vem vet, du kanske får smak för det?

Ska sanningen fram så fuskar jag själv lite med Nikotin...sen över drygt tio års uppehåll. Inte bra det heller. Inte mkt som sagt...men så jävla korkat.

Vad som borde glädja dig är att jag har börjat springa. Tror häcken sitter lite högre upp nu ;-)! Snyggt om jag får skriva det själv...och behövligt om jag ska tassa omkring halvnäck i Perth.

Har slutat att mer eller mindre att skriva här - just nu, allt kan ju förändras. Men tjuvläser ibland och såg att du hittat tillbaka. Bra! Önskar dig allt gott och vill du höra av dig så hittar du mig på FB. Heter Dompapompa där! Ja, jag vet! Men Dompa var upptaget. /R

Paron

Kul Dompa att du kommit i gång att springa lite och att häcken har vandrat upp en bit!
Själv har jag legat i för fullt med vinterträning och nu åker Cykeln fram och det laddas för lång lopp! 5-6 timmars pass blir det fram över!
Hoppas på att det blir ”vitare” fram till Vätternrundan..
Jag avundas dig som får gå glassa på stranden i Perth,

Ha det bra!

//Paron//

Dompa

Haha, du ÄR galen min vän. Men på ett sunt sätt...cyklar man i 5-6 timmar finns ju det knappast tid för sponken! Skönt att höra av dig. Ha det bra själv! /R

Paron

Ja du Dompa! Galen är nog bara förnamnet, har nu slitit på hojen vardagar 3 -4 tim varannan kväll och på lö sön 5-7 tim.
Sliter på kroppen det också men man mår utmärkt!
Helvitt har det inte blivit men det blir inte mycket tid över till spriten som du sa.
Det blir inte många minuter över till forumet heller, men tankarna finns här!
Hur har du det i Perth?