Hej på den som vill läsa detta. Första gången jag skriver här. Har dock varit inne och läst, och läst ett flertal gånger i flera års tid. Är så imponerad av er som klarar av att strunta i alkoholen. Hur kommer man till det "beslutet". När kommer jag dit? Vet att jag borde skippa A helt. Det går inte längre. Men hur? Tänk om jag misslyckas? Har gjort så många knäppa saker i fyllan. Skulle nog kunna fylla en hel "då-gjorde-jag-bort-mig-bok". Hoppas verkligen att även jag får styrkan och viljan att säga till mig själv att nu får det vara nog.

Promille

Ebba: läst/läser Berras tråd. Läser allt! Har bara känt att jag inte haft så mycket att tillföra. Tröttheten håller i sig. Hade velat gå och lägga mig nio ikväll. Nio! En fredag! Höll ut och gjorde mannen sällskap en stund. Han smuttar på sina drinkar. Bad honom flytta glaset. Inte sugen, luktade bara något jag inte ville känna doften av. Hoppas ni alla haft en nykter dag och kväll! Kram, och god natt!

Ebba

Jag blir så sjukt glad över att du kommer hit dagen efter, erkänner och inte överger dig själv och faller för alkoholdjävulen och inleder en smutsig relation med denne igen.
Nu har du gjort allt rätt d.v.s berättat och blottat dig, sånt hatar Alkoholdjävulen för i samma stund man gör det förlorar han genast en del av taget om en.

I löv u, som Carlito skulle ha sagt :)

Promille

Tack Ebba. Mot nya nyktra dagar nu. Hade precis börjat "känna" lite. Äkta känslor. Och lust. Lust till sådant jag förut alltid gillat men som på något vis verkade ha domnat bort. MEN borde nog kanske ta tag i det här med läkarbesök (trots att jag hatar det) - äve om min läkare ju redan vet att jag kämpat och kämpar med alkoholen. Men tröttheten. Kanske har någon av de där två sjukdomarna med svåra namn som man aldrig kommer ihåg.

Promille

Nykter söndag. Nyktra veckor. Nyktra månader. Nyktra...

Vickan69

Promille, hoppas du får bukt med tröttheten. Det är jobbigt. Det frestar på att ändra sitt liv också men bäst att utesluta brister i kroppen. Du är klok du som stannar och berättar. Mina känslor och intressen kommer också tillbaka och det är spännande.

Kram

Promille

Godmorgon alla! Till en nykter dag! Nöjd över att igår lyckats uppdatera nytt operativsystem i datorn och uppgraderat programvarorna ska jag snart slänga mig in i veckans första uppdrag. Glad att vara nykter.

Zelda

Jo, ramlade dit själv igår, drack inte lika mycket som jag gjort tidigare, men ändå. Vet att jag varje dag måste i tanken bestämma mig att göra dagen/kvällen bra, vilket jag inte gjorde, började väl känna mig nöjd och bekväm. Men som du Promille startar inte på nytt, jag fortsätter. 14 dagar + 1. Tänker inte hålla på och slå på mig själv. Bara inse, gårdagen är gårdagen, ny dag, nya chanser. Glad över din ärlighet.

Promille

(Inte att du drack då – men att du går vidare). Vi slår så mycket på oss själva så det ska vi inte göra. Jag är istället först och främst glad för de nyktra dagar jag haft. Men sedan får man ju passa sig, så det inte blir en vana att "trilla dit". För vips är man säkert där igen och pimplar vin var och varannan dag. Kram på dig!

Promille

Hej allihop! Ville bara kort säga hej till er. Fullt med jobb just nu så jag hinner inte läsa eller skriva så mycket.
Hoppas ni har en nykter dag, inget glas idag!
Kram!

Promille

Jag är kvar på sida ett.
Funderar på den där stunden, då man inte dricker längre. Och alla inte kan säga att allt är ens ansvar längre. Det var inte jag som gjorde allting fel. Vad gör de då?

Ebba

Inlägg #164.
Just precis det som är aktuell fråga i min tillvaro nu.
Nykter 4 veckor imorgon och tillvaron är under förändring, bra men ingen dans på rosor. Eller jo dans på rosor och som alla vet gäller det då att se upp för taggarna och passa sig...

<3 till dig.

/Ebba

Promille

Nu har jag ju inte varit precis så nykter att jag har rättighet att vara här. Men jag hoppas vi (jag) kommer dit. Just fått veta att en god vän slängt alla dryckesglas han har. 3,5 års nykterhet, turnerande med hårdrocksband. Världen över. Ryssland, Kina, Sydamerika. Med alla efterfester på det. Om han kan. Kan vi alla. Konstnären och Muränan ger mig hopp. Ebba likaså. Calle - du kommer dit. Jag med. Nu på sjön några dar. Dålig uppkoppling. Kram

Ebba

att "på sjön i nåra dar" betydde segla jorden runt i oväder hade jag kramat dig innan du for.

MISS U.

/Ebba

konstnären

Hoppas du är o.k. Du kommer tillbaka. Vi kan alla.
Konstnären