Blir så trött på allt. Han är grinig och sur så fort jag gör något för mig själv. Hela tiden.
Han var asfull igår fast att vi hade gäster. Slutade med att jag gick och la mig.
Har tidigare skrivit i tråden vet inte vad jag ska göra av MargaretaVilhelmina. Men kom inte in på den .

jonan

Att vara den som har sista ansvaret på kvällen. Att gå upp efter honom å se så han inte gjort något konstigt. Öppnat dörrar ,glömt spisen på eller liknande. Det är jobbigt. Tar så mycket energi. Att ha allt ansvar för barnen jämt blir oxå tungt i längden. Parera för de konstiga saker som han säger eller gör. Osv .. Jag är nu på sporlov det är oftast bra dagar frsm till 19 sedan går det utför. Runt 21 går jag å lägger mig med den äldsta för jag orkar inte med honom. Förr om åren satt jg uppe å försökte umgås ville så gärna ha lite tid tillsammans. Men det är jag inte intresserad av längre. Tyvärr.
Behövde skriva av mig lite. Det blir så ensamt att inte ha någon att prata med mellan varven. ?

jonan

Inte ens när han nästan är nykter är jag nöjd. För då går han å lägger sig kl 20. Har precis fått lilla barnet att somna. Vi skulle ju ha fredags mys med stora barnet. Nähä ja då har vi det själva då. Men vi är ju på semester umgås man inte då?
Nä inte vi. Alltid ensam.

jonan

Känner mig ensam.
I perioder är det väldigt jobbigt. Har vänner å familj som jsg kan prata med. Men vet inte vad jag ska säga. Jag är ju kvar. Lämnar inte. Blir ju samma tugg hela tiden.
Ledsen ikväll ?

jonan

Ja aeromagnus men det går fram å tillbaka och upp å ned. Vågar inte lämna honom ensam med barnen en helg . Hur ska jag då kunna dela vårdnaden? Det stoppar mig ?

jonan

Ikväll ska jag träffa en kompis på kvällen ska bli jätte roligt. Men mannen ska ha barnen. Undrar hur det kommer att gå? Har ju gjort det förr med blandat resultat. Ska försöka ta konflikten om han har druckit, jag är väldigt dålig på att bli arg .

jonan

Han hade druckit lite, blev inte arg. Inte förvånad.
Men jag tänker mycket. Funderar, söker lösningar. Får se om något händer.

Fru å mamma

Jag är också 'dålig' på att skrika å gorma. Nog blir jag arg, men har svårt att uttrycka mig. Och oftast har han smullit när jag är som argast, så då måste man ju vänta till dagen efter.

Tänker ibland att det är därför det gått så långt utan att han förstått. Han kommer från en familj där man skriker mer på varandra. Men det blir ju som att jag lägger skulden på mig själv. Så jag tror det är fel att tänka så. Hade man varit hetsig och skrikit och haft sig så hade det garanterat varit fel det med. Nog tror jag att han vet var du står.

Blueeyes

Komma från en familj som skriker mer på varandra känner jag väl igen. men det betyder inte att det är ok att skrika o gorma på varandra. Eller bara vara höhljudda som de gärna säger.
M ngn tycker det är jobbigt så är det ett problem.

Kram

jonan

Vi har pratat om detta hundra millioner gånger. Blir så trött. Är familjen inte mer värd än så här?
Vi har hattat fram och tillbaka i 10 år. Jag vet inte hur länge till jag vill orka. Vet inte om det finns några känslor kvar ?

Blueeyes

Hej! Alkohollinjen finns ju. Har inte provst den själv. Där hag bor sökte jag på nätet och hittade ett jättebra ställe. Pratade med dem senast idag.
Det går att ringa till kommunens växel så guidar de dig vidare.
Lycka till.

jonan

Det har varit relativt lugnt några veckor nu för mannen har var sjuk så han har inte orkat. Nu är han på bättrings väg å då dricker han igen. Å chattar med andra tjejer. Suck.

jonan

Att strunta i att allt från igår är såå svårt. Att bara vara som vanligt. Blir svårare å svårare. Jag vill igentligen inte det. Men måste fundera på vad jag ska göra med mitt liv och hur jag vill leva. ?

jonan

Jag tog tag i allt och har pratat med min man sagt som jag känner. Han söger att han ska börja på alkolbehandling via sitt jobb men jag vet inte om det är försent. Och det sa jag.
Tänker att vi måste prata med familjerådgivningen oxå. Så får vi se hur jag känner.
Men ett steg iallafall även fast jag inte vet åt vilket håll jag går.

Blueeyes

Ett steg är ett steg. Ovh framåt går det även om du inte vet vart vägen slutar.

Bra gjort!
Kram