Efter 2 års försök till en relation går det inte längre, men alla dessa frågor som snurrar gör mig tokig!
Kan nån räta ut några frågetecken, nyktra drogare eller ni som kommit vidare. Varför alla dessa lögner och elakheter, jag gjorde aldrig något som sårade. Satte dock en gräns att ingen fylla i hemmet( haha tänkte han och krökade på annat håll) och när fyllan kom så fick han bo borta och fundera på hur han ville göra och kom fram till att han inte skulle dricka mer och vi skulle ha ett liv, men det var uppenbarligen bara ord ingen aktiv handling. Eller var det bara oron att inte ha nånstans att bo som gjorde att han kom fram till ett liv med mig? Jag känner mig helt oviktig. När jag frågade han när han var full varför jag inte prioriterades så sa han att annat var viktigt som hans döttrar ( ingen kontakt) röka hasch och få tillbaka sitt körkort, hm i min värld går inte detta ihop.
Ord som jag lovar söka hjälp för missbruket för jag vill ha ett liv med dig för att sedan nästa dag dricka eller röka igen. Ord som åh vad vi funkar bra ihop och du vågar utmana mig med att sätta gränser. Orden jag älskar dig var de ens på riktigt eller bara nått som användes för egen vinning? Åh vad jag känner mig blåst och känslan av bortvald skapar en enorm ångestklump som är svår att få bort. Jag fanns vid hans sida och skulle ha stöttat men det känns som det inte var tillräckligt. Han har haft liknande relationer under 20år tar man ingen lärdom? Och lyssnar man på han så han nästan ofelbar och att andra flickvänner vart helt knäppa, det märkliga är att det var de som gjorde slut. Hur länge orkar man med ett missbruksliv som bara är massa repriser?

Blåögd

brutit all kontakt och nu har det vart tyst ca 2,5 vecka, kommer det förbli tyst?? Konstigt hur jag funkar, nu när det vart tyst så pass länge borde jag vara glad men ist har det skapat en oro att något hänt. Vill ju inte ens bry mig, kan även detta vara ett av hans spel dvs inte höra av sig utan typ vänta ut mig så jag hör av mig?

Blåögd

ångrar mitt senaste inlägg, det blev tyst men han dök upp för att hämta lite prylar. I början inställsam men när jag markerade min gräns blev han arg och jag var både en jävla fitta och hora som kunde fara åt helvete. Trots detta höll jag mitt lugn och återupprepade bara min gräns. Det slutade med att det drämdes i dörrar och rivstart på bilen.

Blåögd

men ibland är det tufft. Verkar nu som han fattar att det är över för desperationen hos honom har nu visat sig. Det haglar in sms ca 50 på två dagar. Erbjudanden om kärlek och sex och att inga andra är lika bra som jag och att vi måste ses för han längtar och saknar mig så mycket. Men jag håller min gräns och svarat på ett få sms, hänvisas varje gång att han vet vad som gäller. Undrar hur länge det tar innan ilskan kommer ist när han fattar att jag inte går på hans "gull". Skönt att jag orkar stå emot och se igenom det gör mig starkare.

Trollis

Blåögd! Så starkt och bra gjort av dig att stå emot..du är på rätt väg. Har många förebilder i detta forum, du är en av dom. Ni ger mig hopp om att jag oxå ska finna styrkan att gå vidare.
Just nu råder bara kaos å sömnlöshet...tur att jag är sjukskriven iaf. Fortsätt kämpa ?

Leverjag

Vad jag blir glad att höra att du är så klok som står upp för dig! Tänkte bara, psykopat. Jag har för länge sedan varit kär i en man som visade sig vara riktigt störd och höll också på att ta livet av mig, ömsom visade all kärlek. De är rädda, skadade män som dessutom nyttjar droger. Narcissister oftast. Det slutar bara illa. Se till nu att bli av med honom för gott. Du förtjänar någon mycket bättre!

Kramar och fortsätt så och bygg upp din styrka och självkänsla. Det går!
❤️

etanoldrift

Det spelar ingen roll om det är med små steg <3
Jag vet inte vad som hände igår med min dator.. Alla mina kommentarer från igårkväll är borta.. :-(
Tror inte att jag blivit refuserad, för jag har inte skrivit något elakt, eller nåt som kan uppfattas som elakt vad jag vet..
kram/ e

Blåögd

verkligen mikro steg man tar. Hur blir man av med någon för gott? Uppmuntrar inte på något sett, svarar inte på samtal, sms, brev mm. Saknar den nyktre nått vansinnigt men har valt min väg men hur ska jag kunna sörja och komma vidare om han inte ger sig? Jag vill ta hand om min sorg men hur ska det gå till när jag samtidigt är rädd för honom när han blir mer och mer desperat. Tror hans uppvaknande gällande separation har kommit ifatt och då blir han mer intensiv när han märker att jag är borta. Önskar just nu att han ska hitta nån annan så fokuset försvinner från mig.

Trollis

Blåögd!
Du har inte skrivit här på ett tag nu. Tänker på dig och undrar hur det går? Har han fattat än att du vill vara ifred? Hur mår du?
Jag hoppas att du fått lite lugn å ro nu så du kan bearbeta å gå vidare. Sköt om dig ? kram

Trollis

Blåögd!
Du har inte skrivit här på ett tag nu. Tänker på dig och undrar hur det går? Har han fattat än att du vill vara ifred? Hur mår du?
Jag hoppas att du fått lite lugn å ro nu så du kan bearbeta å gå vidare. Sköt om dig ? kram

Trollis

Blåögd!
Du har inte skrivit här på ett tag nu. Tänker på dig och undrar hur det går? Har han fattat än att du vill vara ifred? Hur mår du?
Jag hoppas att du fått lite lugn å ro nu så du kan bearbeta å gå vidare. Sköt om dig ? kram

Trollis

Blåögd!
Du har inte skrivit här på ett tag nu. Tänker på dig och undrar hur det går? Har han fattat än att du vill vara ifred? Hur mår du?
Jag hoppas att du fått lite lugn å ro nu så du kan bearbeta å gå vidare. Sköt om dig ? kram

Trollis

Blåögd!
Du har inte skrivit här på ett tag nu. Tänker på dig och undrar hur det går? Har han fattat än att du vill vara ifred? Hur mår du?
Jag hoppas att du fått lite lugn å ro nu så du kan bearbeta å gå vidare. Sköt om dig ? kram

Blåögd

tyvärr inte så lugnt, fick ett återfall efter alla gulliga sms och löften. Tog mig dock bara 2 v att se igenom fasaden men är nere på noll igen efter att ha vart en bit påväg känns skit men jag får fortsätt jobba mig upp!

Blåögd

jag har levt med? Jo han e alkoholist men varför ger han inte upp med sms, ringa mm trots jag sagt att vi är klara med varandra. Känns som jag inte får lugnt innan han hittat någon ny stackare att manipulera och flytta in hos. Är jag för otydlig eller kan det vara en psykopat/ narcessist som inte kan ta in det jag säger och respektera det.

Blåögd

man på skam och skuld? Får en känsla så fort han hör av sig - vad har jag gjort? Vad e det för känsla?

Hjärtat

Så befriande det är att läsa om era resor, tankar och peppande ord. Jag håller alla tummar att du lyckas komma loss från hans grepp Blåögd. Jag kämpar för att bli fri från känslorna för min man. Om någon jag kände väl upplevde vad jag upplever skulle jag göra allt i min makt för att få denna person på andra tankar.

Jag vågar inte ens berätta för er, här anonymt, vad jag utsätts för. Det är så sjukt att jag fortfarande vill ha honom. Han ger mig chans på chans att sluta älska honom och ändå hänger jag kvar som en igel. Jag är inte stark som du är Blåögd. Du är fantastisk som oftast står emot honom.

Jag ska fortsätta läsa och hoppas att jag en dag blir fri från djävulsdansen och berg-och-dalbanan.

Styrkekram till er alla som kämpar.

Blåögd

för länken, läst och försöker förstå skillnaden. Och tack skytt för peppningen! Jag har kommit så långt att jag insett att jag har det så mkt bättre utan honom. All oro och ångest som kommer när man lever runt missbrukaren är borta men det har tagit tid. Vet att jag inte vill ha honom men har svårt att förstå varför han fortsätter höra av sig. Har gjort klart för han att han har inget att erbjuda mig och att han ska sluta höra av sig men det respekteras inte. Någon som upplevt något liknande och kan förklara vad han pysslar med, tycker det är jobbig att fundera på vad han vill. Skulle det komma ett sms om att han lagt in sig på behandling eller liknande så skulle jag kunna ha en kontakt och stötta som vän men det som kommer i sms mm handlar om att han längtar och saknar och det är för mig helt ointressant för har hört det såå många gånger men det visar inte på någon förändring. För mig är handling viktig och jag kan inte förstå att man inte "krigar" för att relationen ska bli bra om man nu säger sig älska och sakna någon annan. Nu har det gått över halvåret och jag blir inte lämnad ifred, men jobbar på med mig själv på alanon och jobbar i stegen vilket stärker mig att stå emot men funderingar kommer, vad vill han vad gör han mm. Tror ni missbrukaren känner en verklig saknad eller klarar de supa bort andra människor? Och varför fortsätter de när de vet att det trasar sönder livet och varför är vägen till hjälp så lång??

Det är inte ditt bekymmer att han hör av sig, det är hans. Kanske han inte själv vet varför, vad som driver honom om det är så. Jobba på att lämna det, inte svara (det kanske du redan fixat) och inte grubbla över hans syften. Det är ett arbete så du behöver nåt annat att fokusera på. Välj att aktivt (försöka) tänka på nåt trevligt som berör ditt eget liv! Solkram / mt